Otse põhisisu juurde

Uuesti sündimise üleskutse

Inimene on loodud käima kahel jalal. See on inimese loomulik liikumisviis ajast, kui me õppisime tööriistu tegema ja sõrmeküüsi füüsilise tööga kulutama.

Kuna jala käimine on meie loomulik liikumisviis, siis kõik muud viisid on meie väikeste ajude poolt laiskusest sünnitatud ebaloomulikud liikumisviisid. Võiks suisa öelda, et ebanormaalsed liikumisviisid.
Kui mingi osa inimestest on valinud ebanormaalse liikumisviisi, millega kaasnevad piirangud normaalselt liikuvatele inimestele, siis rikutakse ju nende normaalsete inimeste elementaarseid põhiõigusi?! Kindlasti olete lugenud või kuulnud uudistes, et "vales kohas teed ületanud jalakäija sai autolt löögi". Mis on vale koht? Mis õigusega ebanormaalsed ahistavad normaalseid? Miks normaalsed peavad käima ringi, et ebanormaalsed võiksid sõita otse?
Liikluseeskirjad peaks ju kehtima kõigile ja eeskirjades on palju sätteid, mis on jalakäijatele järgimiseks kohustuslikud. Samas ei pea jalakäija käima jalakäimise koolis, tegema ARKis eksamit ja ei nõuta ka käimissõigust tõendavat dokumenti. Miks? Ilmselt samal põhjusel, miks ei vaja eksamineerimist söömine, peldikus käimine ja paljud teised loomulikud tegevused. Need tegevused ei kujuta kellegile ohtu.
Põhiseaduse §34 räägib inimeste vabast liikumisest, autodest ei ole seal juttu. Samas on öeldud, et õigust vabalt liikuda võib seaduses sätestatud juhtudel ja korras piirata teiste inimeste õiguste ja vabaduste kaitseks, riigikaitse huvides, loodusõnnetuse ja katastroofi korral, nakkushaiguse leviku tõkestamiseks, looduskeskkonna kaitseks, alaealise või vaimuhaige järelevalvetuse ärahoidmiseks ja kriminaalasja menetluse tagamiseks.
Miks siis ahistatakse jalakäijat lihtsalt sellepärast, et keegi tahab ennast aheldada metallist kookonisse ja sellega kimada? Millise õiguse või vabadusega on tegemist?
Põhiseaduse § 11. Õigusi ja vabadusi tohib piirata ainult kooskõlas põhiseadusega. Need piirangud peavad olema demokraatlikus ühiskonnas vajalikud ega tohi moonutada piiratavate õiguste ja vabaduste olemust.
Küsin veelkord, kas autoga sõitmine üle normaalsete inimeste on põhiseaduslik õigus?
Liiklusseadus, mis sunnib jalakäijaid alluma ebanormaalsete reeglitele, on Põhiseaduse vastane.

Küsite nüüd, et kas ma siis ei sõidagi autoga? Muidugi sõidan, aga ma käin ka jala. Kui mitte rohkem, siis vähemalt autoni. See lühike distants annab vähe võimalust tunda ennast normaalsena, aga me ju parandame ennast, eksole...
Hakake normaalseteks; käige jala! Käige ise ja soovitage seda kõigile teistelegi!

Ja veel. USAs teatavasti on tavaline kõikvõimalike firmade kaevamine kohtusse kerge sissetuleku teenimiseks. Kohtusse kaevatakse tubakafirmasid, relvatootjad, mikrolaineahjutootjaid ja kõiki teisi, kellel liiga hästi läheb. USAs on üldse vähe normaalseid, valdavalt liigutakse ju autodega. Võrrelgem aga, kui palju jalakäijaid (normaalseid inimesi) hukkub rahumeelsetes ühiskondades relvade, palju aga autode läbi? Kõigi maade jalakäijad, ühinegem meile kurja toovate autotootjate vastu!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin

Tiskre turbo

Turbo-ringristmikud on hollandlaste leiutis, mida me oleme hakanud ka Eestis kasutusele võtma.   Guugeldades leiate väga palju näiteid maailmast , kuidas turboringid peaksid välja nägema. Turbo-ringristmiku mõte on selles, et igalt ringristmiku rajalt saab liikuda ainult selleks ettenähtud suundades ja sõiduraja vahetamine ringil ei ole ette nähtud ega ka füüsiliste tõkete tõttu ka võimalik. Samuti ei ole võimalik turboringil jääda pulmarongiga keerutama ja linna ummistama, mis Taaralinnas üsna populaarne tegevus on. Kõige esimene ja suhteliselt hästi õnnestunud lahendus on näiteks Tartus Annelinnas Sõpruse ringristmik , kuid sellel puuduvad raja vahetamise tõkked. Turboringe on tehtud veel mitmele poole, näiteks Tondi tänava ja Linnu tee ristmikule. Paljudel juhtudel on eksitud geomeetria joonistamisega, mistõttu liiklemine ringil ei toimu nii, nagu ideaalis peaks. Raja vahetamine ise ei olekski probleem, aga probleem on kiire ringile peale sõit ja sisemise raja "lõikamine"

Kose-Võõbu | Sõida ja naudi

Täna on see päev, kui avati liiklus uuel Kose-Võõbu teelõigul. Maanteid ikka ehitatakse, aga ammu ei ole Eestis ehitatud päris uut teed neitsilikku maastikku, kus inimasustus on minimaalne. Kolmeaastase ehitamise järel võiks ka ehitaja pisut puhkekohta testida :) kuid tööd on veel teha ka peale liiklusele avamist. Eelprojektiga alustamisest on möödas 13 aastat, lõpetamisest 11. On see pikk või lühike aeg? Tulemuseks on liiklejate aja kokkuhoid Tallinna ja Tartu vahel aasta keskmiselt 5 minutit. On see pikk või lühike aeg? Proovime väikeste numbrite reeglit: keskmiselt 10000 inimest ööpäevas kasutab seda teelõiku, see teeb 50000 minutit, ehk 833 tundi ehk 34 rahvusliku päeva on iga päev lühem. Aasta peale kokku teeb see 12410 päeva kokkuhoidu. Kaks aastat tagasi postitasin objekti ülevaate ja sai kirjeldatud olulisi muudatusi . Siis ma hinnanguid ei andnud, kuid täna lõpptulemust nähes ei ole põhjust ennast tagasi hoida. Võõbu-Mäo lõik on ju veel ehituses ja see on võimalus teha veelgi