Otse põhisisu juurde

põrgu teest

Sekundeerin Rein Veidemanni loole Postimehes. Nimelt tahtsingi juba sel teemal postitada. Tulin ka mina enda jaoks ebatavalisel ajal Tartust, ehk siis pühapäeva õhtusel tipptunnil. Tavaliselt ma väldin selliseid emotsioone.
Teadke, et ka minul on kombeks politseile helistada ja huligaanide autonumbreid ette lugeda. Ma ei tea, kas ma helistasin sel pühapäeval enne või pärast Reinu, aga dispetšeri häälest sain aru, et ma ei ole esimene ja tõenäoliselt ka mitte viimane helistaja. Niisiis kuulati minu hala ära, pandi numbrid kirja ja sellega lugu lõppes.
Aga, mul on ka mõned pildid :)
Liikluspederast Opel Omega roolis. Mul on number ka kuskil paberil kirjas. Leitud, see on 384 ARN.
Pilt on tehtud vahetult enne seda, kui terve kolonn vastutulevaid autosid peenrale suunati. Klikka pilti, siis näed suuremalt, et oopeli ja vastutuleva auto vahe on ca 6 joont. Joone pikkus on 3 meetrit ja joonte vahe 9 meetrit. Kokku teeb see siis ca 70 meetrit. Minu spidomeeter näitas sel hetkel kiiruseks ca 100 km/h. Minu taga oli küllalt ruumi, et reastuda oma sõidupoolele, kuid koht kolonni keskel ei olnud opelisti egole vastuvõetav. Arvutused näitavad, et kohtumise hetkeni on jäänud 1,26 sekundit. Opel vajutas gaasi ja oli kuulda, et sumbutaja on korrast ära.
Pilt on tehtud Adavere kandis, kuid peale Annat oli see Opel jälle platsis, ju siis oli vaja vahepeal metsapeatusega kaotatud aeg tasa teha.

Liikluspederast Audi 80 roolis. Kahjuks ei saanud selle venna tippsaavutust pildile, aga kirjeldus on järgmine. Alustas kolonnist möödasõitu Põltsamaa sillal vastassuunavööndis ja jätkas seda üle Mõhkküla ristmiku vasakpöörde raja ning kinnimarkeeritud eraldusriba. Kogu möödasõit toimus väliskurvis ja lõppes jällegi vastutulija "ärasurumisega".


Teine elu VW Passati roolis.
Pilt on tehtud peale Mäo risti, aga märkimisväärne sündmus toimus kaks kurvi enne Mäo risti. Roolis keskealine mees, kes sooritas jällegi suurel kiirusel möödasõitu pikemast kolonnist. Kurvist tuli vastu mingi jeebiline, aga kuna teepervel oli kamp hääletajaid, siis ei olnud maasturil võimalust peenrale sõita. Selle volksu peegel on alles ainult tänu sellele, et autod olid erineva kõrgusega. Kuna iste sai märjaks, siis edasi liikus vana ilma erilise tõmblemiseta.

Need on vaid mõned näited pühapäevaõhtusest põrgust. Miks ei ole piltidel bee-emm-veesid? No need liilguvad nii kiiresti, et nende pildile saamiseks peab videokaamera autole paigaldama.

Mul on kaamera üldiselt kogu aeg valmis. Ma ei salli tõpraid, kes teistest ei hooli. Ma teen pilte ja kirjutan autonumbrid üles, helistan 110 ja loen ette. Liikluspederastid isolatsiooni!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin