Otse põhisisu juurde

põrgu teest

Sekundeerin Rein Veidemanni loole Postimehes. Nimelt tahtsingi juba sel teemal postitada. Tulin ka mina enda jaoks ebatavalisel ajal Tartust, ehk siis pühapäeva õhtusel tipptunnil. Tavaliselt ma väldin selliseid emotsioone.
Teadke, et ka minul on kombeks politseile helistada ja huligaanide autonumbreid ette lugeda. Ma ei tea, kas ma helistasin sel pühapäeval enne või pärast Reinu, aga dispetšeri häälest sain aru, et ma ei ole esimene ja tõenäoliselt ka mitte viimane helistaja. Niisiis kuulati minu hala ära, pandi numbrid kirja ja sellega lugu lõppes.
Aga, mul on ka mõned pildid :)
Liikluspederast Opel Omega roolis. Mul on number ka kuskil paberil kirjas. Leitud, see on 384 ARN.
Pilt on tehtud vahetult enne seda, kui terve kolonn vastutulevaid autosid peenrale suunati. Klikka pilti, siis näed suuremalt, et oopeli ja vastutuleva auto vahe on ca 6 joont. Joone pikkus on 3 meetrit ja joonte vahe 9 meetrit. Kokku teeb see siis ca 70 meetrit. Minu spidomeeter näitas sel hetkel kiiruseks ca 100 km/h. Minu taga oli küllalt ruumi, et reastuda oma sõidupoolele, kuid koht kolonni keskel ei olnud opelisti egole vastuvõetav. Arvutused näitavad, et kohtumise hetkeni on jäänud 1,26 sekundit. Opel vajutas gaasi ja oli kuulda, et sumbutaja on korrast ära.
Pilt on tehtud Adavere kandis, kuid peale Annat oli see Opel jälle platsis, ju siis oli vaja vahepeal metsapeatusega kaotatud aeg tasa teha.

Liikluspederast Audi 80 roolis. Kahjuks ei saanud selle venna tippsaavutust pildile, aga kirjeldus on järgmine. Alustas kolonnist möödasõitu Põltsamaa sillal vastassuunavööndis ja jätkas seda üle Mõhkküla ristmiku vasakpöörde raja ning kinnimarkeeritud eraldusriba. Kogu möödasõit toimus väliskurvis ja lõppes jällegi vastutulija "ärasurumisega".


Teine elu VW Passati roolis.
Pilt on tehtud peale Mäo risti, aga märkimisväärne sündmus toimus kaks kurvi enne Mäo risti. Roolis keskealine mees, kes sooritas jällegi suurel kiirusel möödasõitu pikemast kolonnist. Kurvist tuli vastu mingi jeebiline, aga kuna teepervel oli kamp hääletajaid, siis ei olnud maasturil võimalust peenrale sõita. Selle volksu peegel on alles ainult tänu sellele, et autod olid erineva kõrgusega. Kuna iste sai märjaks, siis edasi liikus vana ilma erilise tõmblemiseta.

Need on vaid mõned näited pühapäevaõhtusest põrgust. Miks ei ole piltidel bee-emm-veesid? No need liilguvad nii kiiresti, et nende pildile saamiseks peab videokaamera autole paigaldama.

Mul on kaamera üldiselt kogu aeg valmis. Ma ei salli tõpraid, kes teistest ei hooli. Ma teen pilte ja kirjutan autonumbrid üles, helistan 110 ja loen ette. Liikluspederastid isolatsiooni!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…