Otse põhisisu juurde

23 palet ja tundmatu arv tundmatuid

Mida India tänavapildis ei näe kohe kindlasti, on Iiri või Shoti pubid. Söögikohad, mis tänava ääres paiknevad, on valdavalt käestsöömise tüüpi, mõni kuiva seadusega taimetoidu restoran seal vahel. Nagu on selgunud, ei tähenda see, et pubisid siin ei ole. Kuigi linnad on tohutuid reklaamplakateid täis, millel reklaamitakse kõike, mida poest osta saab, siis reklaami, mis juhataks lähima pubini siin kindlasti ei ole.
Tänu informeeritud isiku olemasolule õnnestus eile avastada järjekordseid vaateid India ühiskonnale. On asju, mis on pahad-pahad, aga kuna on nõudlust, siis me lihtsalt hoiame nad peidus. Tänavale kusemine ilmselt ei ole paha, sest seda tehakse avalikult. Ja oma onni võib ka ehitada kõnniteele, ei ole probleemi.
Kui teil on kunagi olnud tunne, et Universumi sees on teine maailm, mis on Universumist suurem, siis seda tundsin ma eile, kui me jalutasime ühe keskmisest kõrgema hinnanguliselt 10 korruselise ilmetu hoone poole. Kui väravast sisse astusime, siis oli juba tunne nagu sõidaks vanalt remontimata teelõigult Euroopa lipuga tähistatud teelõigule. Hoopis teine tsivilisatsioon. Graniitsillutist mööda peaukseni ja voila, uks avaneb, oledki noobli hotelli fuajeekeses.
Astusime lifti ja otsustasime kõigepealt heita pilgu linnakesele katuse terassilt. Selgus, et see asub 20:dal korrusel. Vaade oli suurepärane, et liiga lähedale ei näeks, siis piiras katuse serval vaadet kena bassein.
Ok, tagasiteel alla, lahendasime müsteeriumi korruste arvuga. Nimelt lift jättis korrused 1-10 ja 13 vahele.
Korrusel, mille numbriks lifti andmetel oli 12, väljusime ja jällegi ühe täiesti tavalise ukse kõrval seisis kaks shveitserit. Alice imedemaalt koos oma sõbraga tahtis kangesti näha, mis on selle ukse taga. Ok, aga dzentelmenid saavad siseneda ainult kingades. Mõningase diskussiooni tulemusena selgus, et neil on kingi laenutada. Sisse me saime ja seal ei olnud sugugi porine. See oli Kingfisher experience uuel tasemel. Täiesti Iiri pubi, inimesed ka sees, aga hoopis teistsugused inimesed, kui need, keda tänaval massidena näha on. Jällegi uus tsivilisatsioon avastatud. Mängis normaalne rhytm'n'blues või midagi ja jälle uus üllatus - India päritolu. Kaks Kingfisherit, palun. Aitäh!
Ja siis hakkas toimuma midagi imelikku. Kast, mille otsas me istusime, osutus subwooferiks ja DJ keeras volüümi põhja. See oli puhas ja kõige karmim techno, mis sealt tulema hakkas, aga usutevõimitte - India oma!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin

Tiskre turbo

Turbo-ringristmikud on hollandlaste leiutis, mida me oleme hakanud ka Eestis kasutusele võtma.   Guugeldades leiate väga palju näiteid maailmast , kuidas turboringid peaksid välja nägema. Turbo-ringristmiku mõte on selles, et igalt ringristmiku rajalt saab liikuda ainult selleks ettenähtud suundades ja sõiduraja vahetamine ringil ei ole ette nähtud ega ka füüsiliste tõkete tõttu ka võimalik. Samuti ei ole võimalik turboringil jääda pulmarongiga keerutama ja linna ummistama, mis Taaralinnas üsna populaarne tegevus on. Kõige esimene ja suhteliselt hästi õnnestunud lahendus on näiteks Tartus Annelinnas Sõpruse ringristmik , kuid sellel puuduvad raja vahetamise tõkked. Turboringe on tehtud veel mitmele poole, näiteks Tondi tänava ja Linnu tee ristmikule. Paljudel juhtudel on eksitud geomeetria joonistamisega, mistõttu liiklemine ringil ei toimu nii, nagu ideaalis peaks. Raja vahetamine ise ei olekski probleem, aga probleem on kiire ringile peale sõit ja sisemise raja "lõikamine"

Kose-Võõbu | Sõida ja naudi

Täna on see päev, kui avati liiklus uuel Kose-Võõbu teelõigul. Maanteid ikka ehitatakse, aga ammu ei ole Eestis ehitatud päris uut teed neitsilikku maastikku, kus inimasustus on minimaalne. Kolmeaastase ehitamise järel võiks ka ehitaja pisut puhkekohta testida :) kuid tööd on veel teha ka peale liiklusele avamist. Eelprojektiga alustamisest on möödas 13 aastat, lõpetamisest 11. On see pikk või lühike aeg? Tulemuseks on liiklejate aja kokkuhoid Tallinna ja Tartu vahel aasta keskmiselt 5 minutit. On see pikk või lühike aeg? Proovime väikeste numbrite reeglit: keskmiselt 10000 inimest ööpäevas kasutab seda teelõiku, see teeb 50000 minutit, ehk 833 tundi ehk 34 rahvusliku päeva on iga päev lühem. Aasta peale kokku teeb see 12410 päeva kokkuhoidu. Kaks aastat tagasi postitasin objekti ülevaate ja sai kirjeldatud olulisi muudatusi . Siis ma hinnanguid ei andnud, kuid täna lõpptulemust nähes ei ole põhjust ennast tagasi hoida. Võõbu-Mäo lõik on ju veel ehituses ja see on võimalus teha veelgi