Otse põhisisu juurde

Terved hambad toovad kasumi

Kui te arvate, et Indias on jube huvitav ja õhtuti on kole palju tegemist, siis te eksite. Valida on järgnevate võimaluste vahel:
  • käia mööda lõputuid tänavaid ja vaadata, kuidas inimesed tänava servas ja liikluskeerises oma elementaarseid vajadusi rahuldavad;
  • otsida mõni nooblim hotell ja veeta aega selle terrasskatuse-restoranis;
  • vaadata televiisorit;
  • või töötada või lugeda ja kökitada niisama hotellitoas.

Esimesest võimalusest saab üsna kohe villand ja teine võimalus ajab kõhu punni. Aju vajab ka puhkust ja elu ei ole ainult töötamiseks. Televiisorist tuleb 60+ kanalit, nendest 1/3 on uudistekanalid erinevates kohalikes keeltes, ülejäänud 2/3 näitavad Mollywoodi, Tollywoodi, Kollywoodi ja Bollywoodi toodangut. Ütlete, et Hollywood on saast? Oleneb sellest, millega võrrelda. Mina ei saa aru, kuidas inimesed suudavad päevast päeva vahtida neid kepslevaid karvase rinna ning paksude vuntsidega vanamehi ja 100% kaetult riides tüdrukuid vingumas (nii kõlavad need laulud minu kõrvadele). Klõpsa millist kanalit tahes, pilt on sama, süshee sama. Kuna Indias on avalikult kallistamine ja suudlemine keelatud, siis ei näe sellist inimlikkust ka filmidest. Korra nägin, et mehe ja nina huulte vahel oli jäänud 5mm, aga siis ilmselt tsensor ütles kaamera tagant "hold on, that's all you get". Kokkuvõtteks ei olegi nagu midagi tarka teha..
Eile siis klõpsutasin natuke kanaleid ja mis ma nägin uudistes. India raudteeminister Lalu Yadav Prasad esitles parlamendis uue aasta eelarvet. Miks nii hilja? Pigem täitsa normaalsel ajal. India majandusaasta algab meie jaoks naljapäeval. Ja parasjagu naljakas oli ka see raudteeminister. Uudis algas sellega, kuidas raudteeminister oma residentsis lehma taustal hambaid pesi. Miks peaks näitama ministri hambapesu? Sellepärast, et temal on komme hambaid pesta puuoksakesega, mida ta saab oma aiast. Oma rumalust pean tunnistama, ma ei tea mis puuga on tegemist eesti keeles.
Uudise sisu aga oli see, et India raudtee, mis on maailma kõige suurem ettevõte ühe miljoni töötajaga ning samas monopoolne riigi ettevõte, on viimased viis aastad olnud korralikus kasumis. Minister ei suuda oma saavutusi kuidagi varjata, ning on tulnud nüüd välja uute suurte lubadustega, mida kohalik press nimetab populistlikeks. Võib-olla on pressil õigus, sest miks peaks vähendama piletihindu reisijatele, kui reisjatest puudust ei ole aga investeeringuid on vaja teha. Samas aga lubatakse ka investeeringuid ja mitte vähe. Lubatakse kogu piletimüügisüsteem viia elektrooniliseks, luua võimalus piletite ostmiseks Internetist või mobiililt. Kahe aastaga peavad kaduma piletimüügi järjekorrad. Rongidesse luuakse uued moodsed nn rohelised tualetid. Investeeringuteks kaasatakse erafirmasid PPP põhimõttel.
Meie jaoks ei ole elektroonilised piletimüügisüsteemid mingi uudis, aga huvitav oleks siiski teada, kuidas meie lahendused toimiksid, kui 500 miljonit inimest korraga piletit tahab osta?
Minister on saavutanud edu ka raudtee ohutuse alal. Eelmisel aastal hukkus India raudteedel 38 reisijat, 6 raudteetöötajat ning 164 muud inimest (ilmselt need, kes lihtsalt rongile ette jäänud), kui viis aastat tagasi olid samad numbrid vastavalt 157, 29 ja 232. Võib-olla on meil siiski midagi hindudelt õppida?

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…