Otse põhisisu juurde

Terved hambad toovad kasumi

Kui te arvate, et Indias on jube huvitav ja õhtuti on kole palju tegemist, siis te eksite. Valida on järgnevate võimaluste vahel:
  • käia mööda lõputuid tänavaid ja vaadata, kuidas inimesed tänava servas ja liikluskeerises oma elementaarseid vajadusi rahuldavad;
  • otsida mõni nooblim hotell ja veeta aega selle terrasskatuse-restoranis;
  • vaadata televiisorit;
  • või töötada või lugeda ja kökitada niisama hotellitoas.

Esimesest võimalusest saab üsna kohe villand ja teine võimalus ajab kõhu punni. Aju vajab ka puhkust ja elu ei ole ainult töötamiseks. Televiisorist tuleb 60+ kanalit, nendest 1/3 on uudistekanalid erinevates kohalikes keeltes, ülejäänud 2/3 näitavad Mollywoodi, Tollywoodi, Kollywoodi ja Bollywoodi toodangut. Ütlete, et Hollywood on saast? Oleneb sellest, millega võrrelda. Mina ei saa aru, kuidas inimesed suudavad päevast päeva vahtida neid kepslevaid karvase rinna ning paksude vuntsidega vanamehi ja 100% kaetult riides tüdrukuid vingumas (nii kõlavad need laulud minu kõrvadele). Klõpsa millist kanalit tahes, pilt on sama, süshee sama. Kuna Indias on avalikult kallistamine ja suudlemine keelatud, siis ei näe sellist inimlikkust ka filmidest. Korra nägin, et mehe ja nina huulte vahel oli jäänud 5mm, aga siis ilmselt tsensor ütles kaamera tagant "hold on, that's all you get". Kokkuvõtteks ei olegi nagu midagi tarka teha..
Eile siis klõpsutasin natuke kanaleid ja mis ma nägin uudistes. India raudteeminister Lalu Yadav Prasad esitles parlamendis uue aasta eelarvet. Miks nii hilja? Pigem täitsa normaalsel ajal. India majandusaasta algab meie jaoks naljapäeval. Ja parasjagu naljakas oli ka see raudteeminister. Uudis algas sellega, kuidas raudteeminister oma residentsis lehma taustal hambaid pesi. Miks peaks näitama ministri hambapesu? Sellepärast, et temal on komme hambaid pesta puuoksakesega, mida ta saab oma aiast. Oma rumalust pean tunnistama, ma ei tea mis puuga on tegemist eesti keeles.
Uudise sisu aga oli see, et India raudtee, mis on maailma kõige suurem ettevõte ühe miljoni töötajaga ning samas monopoolne riigi ettevõte, on viimased viis aastad olnud korralikus kasumis. Minister ei suuda oma saavutusi kuidagi varjata, ning on tulnud nüüd välja uute suurte lubadustega, mida kohalik press nimetab populistlikeks. Võib-olla on pressil õigus, sest miks peaks vähendama piletihindu reisijatele, kui reisjatest puudust ei ole aga investeeringuid on vaja teha. Samas aga lubatakse ka investeeringuid ja mitte vähe. Lubatakse kogu piletimüügisüsteem viia elektrooniliseks, luua võimalus piletite ostmiseks Internetist või mobiililt. Kahe aastaga peavad kaduma piletimüügi järjekorrad. Rongidesse luuakse uued moodsed nn rohelised tualetid. Investeeringuteks kaasatakse erafirmasid PPP põhimõttel.
Meie jaoks ei ole elektroonilised piletimüügisüsteemid mingi uudis, aga huvitav oleks siiski teada, kuidas meie lahendused toimiksid, kui 500 miljonit inimest korraga piletit tahab osta?
Minister on saavutanud edu ka raudtee ohutuse alal. Eelmisel aastal hukkus India raudteedel 38 reisijat, 6 raudteetöötajat ning 164 muud inimest (ilmselt need, kes lihtsalt rongile ette jäänud), kui viis aastat tagasi olid samad numbrid vastavalt 157, 29 ja 232. Võib-olla on meil siiski midagi hindudelt õppida?

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…