Otse põhisisu juurde

Haabersti ringi "vali mind" vigadeparandus

Lõpuks ometi! Haabersti ringristmiku viga parandatakse! Või siis mitte päris, aga vähemalt püütakse. Sest artiklis on mingi segane jutt sellest, kuidas ringristmikult enam Haabersti tänavale sõita ei saa, küll aga Paldiski maanteelt saab!? Juba 2010 aastal pakkusin ma Tallinnale lahenduse. Meenutuseks ka eskiis..


NB! See eskiis on vabavara, palun vaadake oma projekt kriitilise pilguga üle ja korrigeerige kus vaja!
"Linna eesmärk on muuta Haabersti ringristmik ohutumaks."
Imelik, et seda eesmärki varem ei ole olnud, kuigi avariid on igapäevased, Liikluskindlustuse fondi iga-aastases statistikas on see ristmik olnud konkurentsitul esikohal. Valimised peaksid toimuma igal aastal või siis üldse mitte. Selline "demokraatia" mängimine läheb meile kalliks maksma.
Samas on Koht päikese all juba kaalumas linna kohtusse kaevamist.
«Oleme teinud suuri investeeringuid teenindusjaama rajamiseks ja renoveerimiseks Haabersti ringristmikuga piirneval kinnistul. Meie ja klientide õiguspärane ootus on, et Haabersti ringristmikul liiklevatel inimestel on võimalik lihtsalt ja mugavalt oma autot tankida. Kui siiani oli võimalik Statoili sõita kõigilt neljalt suunalt tulevatel autodel, siis nüüd jääb alles vaid üks suund,» rääkis Statoil Fuel & Retail Eesti AS peadirektor Kai Realo.
Proua peadirektor, see on silmakirjalik (Statoil on sponsoreerinud mitmeid Maanteeameti liiklusohutuse kampaaniaid) ja küüniline, et te ei pea teekasutajate elementaarset ootust liiklusohutusele mitte millekski. Teie jaoks on oluline otse sisse ja välja käive andmata endale aru, et liiklejad on tänu teie ülbele suhtumisele ja linnavalitsuses jõuliselt läbisurutud liiklusskeemile kannatanud sadu tuhandeid eurosid kahju ning saanud tervisekahjustusi. Õpime selgeks ühe lihtsa reegli: liiklusmugavus on potentsiaalne liiklusoht.
Tegelikult peaks hoopis Liikluskindlustusfond linna kohtusse kaevama, sest linn on teinud vea Statoilile otse ringristmikult juurdepääsu lubamisega ning ei ole aastate jooksul oma viga parandanud. Teeomanik on seadnud ohtu inimeste elu ja vara. Sisuliselt tunnistab Tallinn täna oma viga! Olgem mõistlikud ja lubagem siis see viga lõpuks parandada, hoolimata valimistest ja teoreetiliselt kahanevast käibest.
Head inimesed, kui Statoil peaks tõesti linna kohtusse kaebama, siis ma soovitan teil tõsiselt järele mõelda, kelle käest te oma kütuse ostate.
Samas tuleb Statoiliga nõustuda, et kaasamine ja huvidega arvestamine mitte ainult Tallinna linnas, aga vabariigis üleüldiselt on väga kehv. Antud juhul viitab kõik üheselt valimiskampaaniale, mitte tõsimeelsele ja süstemaatilisele murele liiklusohutuse pärast.
Lõpetuseks on hea meel selle üle, et ka tolles vanas postituses kritiseeritud Ülemiste ristmiku viga on (osaliselt) värskelt parandatud.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin