Otse põhisisu juurde

Haabersti ringi "vali mind" vigadeparandus

Lõpuks ometi! Haabersti ringristmiku viga parandatakse! Või siis mitte päris, aga vähemalt püütakse. Sest artiklis on mingi segane jutt sellest, kuidas ringristmikult enam Haabersti tänavale sõita ei saa, küll aga Paldiski maanteelt saab!? Juba 2010 aastal pakkusin ma Tallinnale lahenduse. Meenutuseks ka eskiis..


NB! See eskiis on vabavara, palun vaadake oma projekt kriitilise pilguga üle ja korrigeerige kus vaja!
"Linna eesmärk on muuta Haabersti ringristmik ohutumaks."
Imelik, et seda eesmärki varem ei ole olnud, kuigi avariid on igapäevased, Liikluskindlustuse fondi iga-aastases statistikas on see ristmik olnud konkurentsitul esikohal. Valimised peaksid toimuma igal aastal või siis üldse mitte. Selline "demokraatia" mängimine läheb meile kalliks maksma.
Samas on Koht päikese all juba kaalumas linna kohtusse kaevamist.
«Oleme teinud suuri investeeringuid teenindusjaama rajamiseks ja renoveerimiseks Haabersti ringristmikuga piirneval kinnistul. Meie ja klientide õiguspärane ootus on, et Haabersti ringristmikul liiklevatel inimestel on võimalik lihtsalt ja mugavalt oma autot tankida. Kui siiani oli võimalik Statoili sõita kõigilt neljalt suunalt tulevatel autodel, siis nüüd jääb alles vaid üks suund,» rääkis Statoil Fuel & Retail Eesti AS peadirektor Kai Realo.
Proua peadirektor, see on silmakirjalik (Statoil on sponsoreerinud mitmeid Maanteeameti liiklusohutuse kampaaniaid) ja küüniline, et te ei pea teekasutajate elementaarset ootust liiklusohutusele mitte millekski. Teie jaoks on oluline otse sisse ja välja käive andmata endale aru, et liiklejad on tänu teie ülbele suhtumisele ja linnavalitsuses jõuliselt läbisurutud liiklusskeemile kannatanud sadu tuhandeid eurosid kahju ning saanud tervisekahjustusi. Õpime selgeks ühe lihtsa reegli: liiklusmugavus on potentsiaalne liiklusoht.
Tegelikult peaks hoopis Liikluskindlustusfond linna kohtusse kaevama, sest linn on teinud vea Statoilile otse ringristmikult juurdepääsu lubamisega ning ei ole aastate jooksul oma viga parandanud. Teeomanik on seadnud ohtu inimeste elu ja vara. Sisuliselt tunnistab Tallinn täna oma viga! Olgem mõistlikud ja lubagem siis see viga lõpuks parandada, hoolimata valimistest ja teoreetiliselt kahanevast käibest.
Head inimesed, kui Statoil peaks tõesti linna kohtusse kaebama, siis ma soovitan teil tõsiselt järele mõelda, kelle käest te oma kütuse ostate.
Samas tuleb Statoiliga nõustuda, et kaasamine ja huvidega arvestamine mitte ainult Tallinna linnas, aga vabariigis üleüldiselt on väga kehv. Antud juhul viitab kõik üheselt valimiskampaaniale, mitte tõsimeelsele ja süstemaatilisele murele liiklusohutuse pärast.
Lõpetuseks on hea meel selle üle, et ka tolles vanas postituses kritiseeritud Ülemiste ristmiku viga on (osaliselt) värskelt parandatud.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin

Tiskre turbo

Turbo-ringristmikud on hollandlaste leiutis, mida me oleme hakanud ka Eestis kasutusele võtma.   Guugeldades leiate väga palju näiteid maailmast , kuidas turboringid peaksid välja nägema. Turbo-ringristmiku mõte on selles, et igalt ringristmiku rajalt saab liikuda ainult selleks ettenähtud suundades ja sõiduraja vahetamine ringil ei ole ette nähtud ega ka füüsiliste tõkete tõttu ka võimalik. Samuti ei ole võimalik turboringil jääda pulmarongiga keerutama ja linna ummistama, mis Taaralinnas üsna populaarne tegevus on. Kõige esimene ja suhteliselt hästi õnnestunud lahendus on näiteks Tartus Annelinnas Sõpruse ringristmik , kuid sellel puuduvad raja vahetamise tõkked. Turboringe on tehtud veel mitmele poole, näiteks Tondi tänava ja Linnu tee ristmikule. Paljudel juhtudel on eksitud geomeetria joonistamisega, mistõttu liiklemine ringil ei toimu nii, nagu ideaalis peaks. Raja vahetamine ise ei olekski probleem, aga probleem on kiire ringile peale sõit ja sisemise raja "lõikamine"

Kose-Võõbu | Sõida ja naudi

Täna on see päev, kui avati liiklus uuel Kose-Võõbu teelõigul. Maanteid ikka ehitatakse, aga ammu ei ole Eestis ehitatud päris uut teed neitsilikku maastikku, kus inimasustus on minimaalne. Kolmeaastase ehitamise järel võiks ka ehitaja pisut puhkekohta testida :) kuid tööd on veel teha ka peale liiklusele avamist. Eelprojektiga alustamisest on möödas 13 aastat, lõpetamisest 11. On see pikk või lühike aeg? Tulemuseks on liiklejate aja kokkuhoid Tallinna ja Tartu vahel aasta keskmiselt 5 minutit. On see pikk või lühike aeg? Proovime väikeste numbrite reeglit: keskmiselt 10000 inimest ööpäevas kasutab seda teelõiku, see teeb 50000 minutit, ehk 833 tundi ehk 34 rahvusliku päeva on iga päev lühem. Aasta peale kokku teeb see 12410 päeva kokkuhoidu. Kaks aastat tagasi postitasin objekti ülevaate ja sai kirjeldatud olulisi muudatusi . Siis ma hinnanguid ei andnud, kuid täna lõpptulemust nähes ei ole põhjust ennast tagasi hoida. Võõbu-Mäo lõik on ju veel ehituses ja see on võimalus teha veelgi