Otse põhisisu juurde

Palju maksab professionaalne vastutamatus?

Liikluskindlustuse Fond avaldas 2009 aasta statistika, mille kohaselt heaks uudiseks on see, et tervikuna on liikluskahjud vähenenud. Selle põhjuseks ei ole muud, kui majanduslangus ja vähenenud liiklus. Mingil määral saab olukorra paranemist lugeda ka majanduskasvu tingimustes jõudsalt uuenenud autopargi süüks. Uuemad autod on palju ohutumad, kui ka veel 10 aastat tagasi toodetud autod.

Mis mind aga kirjutama sundis? Ikka see, et statistika toob välja ka ohtlikumad kohad meie teedel ja tänavatel. Need on ikka needsamad kohad, mis ka varasematel aastatel. Tekib küsimus, miks? Miks siis midagi ette ei võeta? Miks lepime olukorraga? Kes on need süüdimatud, kes Tallinnas teid projekteerivad, liiklust korraldavad?

See oli 3 aastat tagasi, kui Tallinna Kommunaalameti korraldatud nn Valdmanni ümarlauas tegin ettepaneku teha kõikidele tee-ehitusprojektidele liiklusohutuse audit, et vältida ohtlike lahenduste ehitamist. Lp Ain Valdmann teatas seepeale, et see on täiesti mittevajalik, sest Tallinnas kannavad projektide auditeerimise eest hoolt Songisepp ja Lõugas. Vot ma tõesti ei tea, kui tõsiselt Ain seda ütles, ehk oli tegemist musta huumori või irooniaga..

Järgnevalt toon kaks lahendust, millega aastas saab ära hoida 300 õnnetust ning ca 4 miljoni krooni eest liikluskahju.

Haabersti ringristmik (Rocca al Mare)

Skeemil on punasega märgitud ohtlikud konfliktalad, kus liitumised ja hargnemised on ringil ülekattuvad. See on peamine põhjus, miks sellel ristmikul toimuvad õnnetused ülepea. Ristmik on valesti projekteeritud. Teine põhjus on nn Statoili mahasõit, mis on üsna tüüpiline "juriidiline" projekt, ehk linna liikluskorraldajate saamatus. Viimatine sarnane näide on maksumaksja rahadega ehitatud Ülemiste viadukt, millest 50% on pelgalt Statoili jaoks tehtud (nähtav alumisel pildil). Kas keegi sai meelehead? Kui ei saanud, siis on tegemist lihtsalt tubakatega.

Lahendus on joonisel toodud sinisega. Ringristmiku pealesõiduharusid tuleb nihutada selliselt, et on välistatud hooga ringile pealesõit ning liitumised-hargnemised on teineteisest eraldatud. Kuna nende kohtade peal on juba asfaltkate olemas, on lahendus lihtne realiseerida, piisab kattemärgistuse freesimisest ja uue mahamärkimisest. Eeldatav kulu 250 000 krooni käibemaksuga. Sääst 1 miljonit krooni aastas. Ja kui Statoili mahasõit ka kinni panna, siis säästab teise milli veel.

Ülemiste ristmik.

Ülemiste ristmik tervikuna on suur ja konfliktiderohke. Palju õnnetusi tuleneb ristmiku kujust ja pikkadest fooritsüklitest, kuid on ka kohti, kus projekteerija tuleks betooni valada. Üks selline on Järvevana teel olev konflikt, mida terve mõistusega ja vastava nõuetekohase haridusega teedeinsener kindlasti ei kavandaks. Selle kohta võib öelda: "Only in Tallinn!".

Lahenduse esimene osa on äärekiviga eraldussaare ehitamine, mis välistaks erinevatest suundadest tulevate sõidukite ootamatu sattumise ühele sõidurajale. Teine osa on Statoili mahapöörde sulgemine. Nii harva, kui keegi ka Tartu poolt tulles sellesse Statoili jaama sõita tahab, on garanteeritud üle kahe sõiduraja ümberreastumisel ohtlik olukord. Kõik järgnev on LKF statistika. Teades, et Statoil on suur liiklusohutuskampaaniate toetaja, oleks igati asjakohane, et see suurfirma selle vea ise ära parandab.

Nende meetmete maksumus on jällegi suurusjärgus 200000 krooni, sääst vähemalt 1 miljon aastas.

Kui Tallinna linnas teevad projektidele auditit Hr Songisepp ja Lõugas, siis me teame, kes sitta tööd teevad. Kaua veel, ma küsin?

Kommentaarid

genekas ütles …
Ega herr Songisepal ei oleks aeg juba "auga" teenitud puhkusele siirduda? Kuskilt lehesabast jäi sünnipäevalaste nimekirjast silma tema nimi ja number 68...

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…