Otse põhisisu juurde

Väo sõlme arutelust

Eile toimus Väo sõlme detailplaneeringu avaliku arutelu jätk. Kuivõrd eelmiseks nädalaks väljakuulutatud arutelul ei olnud meil võimalik osaleda, leidis linn võimaluse arutelu jätkamiseks eile, so 24.09.2012 kell 17:00. Tagantjärele veelkord suured tänud selle vastutuleku eest!
Juba arutelu alguses oli aru saada, et me räägime erinevates keeltes ja plaat hakkas ruttu kordama. Lõpuks vähemalt linna esindajad said probleemist aru. See on tavaline, et ei mõisteta teeprojekti ekspertiisi ja liiklusohutuse auditi erinevust. Kas siis normide järgi projekteerides ei saagi ohutut teed? Paraku küll ja selle pärast projekte auditeerima ongi hakatud ning ka vastav direktiiv kehtima pandud.
Vastuväitest ei olnud meil vähimatki põhjust taganeda, seega läheb planeering edasi maavanema järelevalvesse või võtab linn midagi planeeringu lahendusega ette. Viimane oleks muidugi mõistlikum, aga eks näis.
Kahju on sellest, et Maanteeameti esindaja ei vastanud sisuliselt küsimustele ja ajas kogu aeg sama joru, et 11 eksperti on andnud  liiklussõlme lahendusele hea üldhinnangu. Paraku on need 11 eksperti oma üldise hinnangu juurde ka kirjutanud, et tuleks ka ekspertiisis välja toodud puudused likvideerida, ehk teenindusjaam sõlmest ära võtta. Väljavõte ekspertiisist:
5. Teeprojekti realiseerimise mõju hinnang liiklusohutusele
Teeprojekti realiseerimisega paraneb tunduvalt liiklusohutus ning liiklejate mugavus.
Teeprojekti realiseerimise positiivseid külgi parandaks siiski ekspertiisis välja toodud märkustega arvestamine ning projektlahenduse korrigeerimine.
Muidugi on imelik, miks räägitakse positiivsete külgede parandamisest, parandama peaks ikka negatiivseid külgi. Veelkord tuleb nõustuda, et võrreldes tänase kahetsusväärse olukorraga Väo sõlmes on igasugune ümberehitamine samm paremuse suunas, aga mitte piisav. Ehitamist pidanuks alustama juba aastaid tagasi, aga selle asemel on seitse aastat hoopis tankla ehitusõigust planeeritud.
Edasi läksid asjad inetuks, sest kõige lõpuks aeti tankla planeerimine linna kraesse, aga linn on antud juhul vaid planeeringu menetleja (vähemalt nii nad ise väidavad). Lauale tõstetud tehnilise projekti joonisel oli näha samuti tankla koos peale- ja mahasõitudega ning seda dokumenti ei ole kindlasti linn tellinud. Kes tegi, miks tegi, ei olegi nii oluline, kui see, et lahendus saab korda tehtud enne planeeringu kehtestamist. Meil on neid kahetsusväärseid näiteid juba küll, kus projektile on tehtud liiklusohutuse audit, aga auditi sisu on otsustuskorras ignoreeritud. Mõne ametniku jaoks lihtsalt on linnuke "Tehtud!" sisust olulisem.

Kõikidele ekspertidele ja audiitoritele palve: palun ärge alluge tellija survele ja ärge kirjutage oma töödesse kaheti mõistetavaid lauseid. Kui on probleem, siis öelge see otse välja ja ärge keerutage. Ekspertiisi ja liiklusohutuse auditeerimisega te nagunii jõukaks ei saa ja pigem on võimalus teil oma nime tõsiseltvõetavus ära rikkuda.

Kommentaarid

  1. Pall on nüüd Maanteeameti käes - linn otsustas et uut auditit on vaja.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!

Populaarsed postitused sellest blogist

Inimkanalisatsiooniehitajad ehk IKE

Mulluse kolmemõttelise postituse  järel olen pikalt mõelnud, kuidas suhestuda sellise "kosmosest on huvitav vaadata" inseneeriaga, mida Eestis häbi tundmata betoneeritakse. Ma tõesti ei taha olla see igiilkuja, keda tuntakse kolleegidele verbaalse pasuna andjana. Teisalt, nähes kuidas nüristu ajab oma ogaraid oksi ja iga uue projekti eesmärk on olla eelmisest sügavam must auk, mille kõrval ekretiinide sõnavõtud on kui lembeluule, ei saa ka mitte vaiki olla. Pean muret kergendama seda teiega jagades. Aasta 2018 lõpus sain sõna Maanteeameti teehoiu konverentsil , kus minu käest küsiti, kas Eestis on ka häid projekteerijaid? Ma ei mäletagi, mida ma sel hetkel vastasin, aga õige vastus on, et on küll häid projekteerijaid, aga konsultantidega on kehvasti. Ja see on suur vahe, sest projekteerija on tellija lolluse võimendi nagu kompuuter, mis võib olla osav täitma rutiini, kuid tal puudub intellekt. Jah, arvuti võib lähitulevikus asendada projekteerijat, aga mitte konsult...

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin...

Sadam, terminal ja kestlik liikuvus.

Tallinnas alustas tööd nn sadama trammiliin, mis siis jutu järgi peaks teenindama sadama kasutajaid ja aitama neid muuhulgas tulevikus nii Rail Balticu rongile kui ka lennujaama. Peaks olema ju hea uudis! Uurime lähemalt, kui hea. Võrdleme Tallinna Vanasadama D-Terminali ja Helsingi Jätkäsaari Länsiterminaali 2 planeeringuid. Mõlemad teenindavad Tallinki ro-ro laevu, Länsiterminaali 2 lisaks ka Eckerö Line Finlandiat. TALLINN: Tramm nr 2 peatub A-terminali juures, mis asub D-terminalist 480m kaugusel. HELSINGI: Länsiterminaali 2 uksest 95m kaugusel peatuvad trammid 7 ja 9, mis muudavad siin numbrit. Paneme siis faktid tabelisse ja võrdleme Võrdlusparameeter Tramm nr 2 D-Terminaal, Tallinn Tramm 7, 9 Länsiterminaali 2, Helsingi     Trammipeatuse kaugus terminali uksest 480m 95m Kogu teekond trammilt laevale 880m 400m Parkimismaja kaugus terminaalist 0 m 250m    Summa 0 3 Kui demagoog Sinus tahab nüüd selle peale öelda, et trammipeatus on ju A-terminal...