Otse põhisisu juurde

Väo sõlme arutelust

Eile toimus Väo sõlme detailplaneeringu avaliku arutelu jätk. Kuivõrd eelmiseks nädalaks väljakuulutatud arutelul ei olnud meil võimalik osaleda, leidis linn võimaluse arutelu jätkamiseks eile, so 24.09.2012 kell 17:00. Tagantjärele veelkord suured tänud selle vastutuleku eest!
Juba arutelu alguses oli aru saada, et me räägime erinevates keeltes ja plaat hakkas ruttu kordama. Lõpuks vähemalt linna esindajad said probleemist aru. See on tavaline, et ei mõisteta teeprojekti ekspertiisi ja liiklusohutuse auditi erinevust. Kas siis normide järgi projekteerides ei saagi ohutut teed? Paraku küll ja selle pärast projekte auditeerima ongi hakatud ning ka vastav direktiiv kehtima pandud.
Vastuväitest ei olnud meil vähimatki põhjust taganeda, seega läheb planeering edasi maavanema järelevalvesse või võtab linn midagi planeeringu lahendusega ette. Viimane oleks muidugi mõistlikum, aga eks näis.
Kahju on sellest, et Maanteeameti esindaja ei vastanud sisuliselt küsimustele ja ajas kogu aeg sama joru, et 11 eksperti on andnud  liiklussõlme lahendusele hea üldhinnangu. Paraku on need 11 eksperti oma üldise hinnangu juurde ka kirjutanud, et tuleks ka ekspertiisis välja toodud puudused likvideerida, ehk teenindusjaam sõlmest ära võtta. Väljavõte ekspertiisist:
5. Teeprojekti realiseerimise mõju hinnang liiklusohutusele
Teeprojekti realiseerimisega paraneb tunduvalt liiklusohutus ning liiklejate mugavus.
Teeprojekti realiseerimise positiivseid külgi parandaks siiski ekspertiisis välja toodud märkustega arvestamine ning projektlahenduse korrigeerimine.
Muidugi on imelik, miks räägitakse positiivsete külgede parandamisest, parandama peaks ikka negatiivseid külgi. Veelkord tuleb nõustuda, et võrreldes tänase kahetsusväärse olukorraga Väo sõlmes on igasugune ümberehitamine samm paremuse suunas, aga mitte piisav. Ehitamist pidanuks alustama juba aastaid tagasi, aga selle asemel on seitse aastat hoopis tankla ehitusõigust planeeritud.
Edasi läksid asjad inetuks, sest kõige lõpuks aeti tankla planeerimine linna kraesse, aga linn on antud juhul vaid planeeringu menetleja (vähemalt nii nad ise väidavad). Lauale tõstetud tehnilise projekti joonisel oli näha samuti tankla koos peale- ja mahasõitudega ning seda dokumenti ei ole kindlasti linn tellinud. Kes tegi, miks tegi, ei olegi nii oluline, kui see, et lahendus saab korda tehtud enne planeeringu kehtestamist. Meil on neid kahetsusväärseid näiteid juba küll, kus projektile on tehtud liiklusohutuse audit, aga auditi sisu on otsustuskorras ignoreeritud. Mõne ametniku jaoks lihtsalt on linnuke "Tehtud!" sisust olulisem.

Kõikidele ekspertidele ja audiitoritele palve: palun ärge alluge tellija survele ja ärge kirjutage oma töödesse kaheti mõistetavaid lauseid. Kui on probleem, siis öelge see otse välja ja ärge keerutage. Ekspertiisi ja liiklusohutuse auditeerimisega te nagunii jõukaks ei saa ja pigem on võimalus teil oma nime tõsiseltvõetavus ära rikkuda.

Kommentaarid

  1. Pall on nüüd Maanteeameti käes - linn otsustas et uut auditit on vaja.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!

Populaarsed postitused sellest blogist

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin

Tiskre turbo

Turbo-ringristmikud on hollandlaste leiutis, mida me oleme hakanud ka Eestis kasutusele võtma.   Guugeldades leiate väga palju näiteid maailmast , kuidas turboringid peaksid välja nägema. Turbo-ringristmiku mõte on selles, et igalt ringristmiku rajalt saab liikuda ainult selleks ettenähtud suundades ja sõiduraja vahetamine ringil ei ole ette nähtud ega ka füüsiliste tõkete tõttu ka võimalik. Samuti ei ole võimalik turboringil jääda pulmarongiga keerutama ja linna ummistama, mis Taaralinnas üsna populaarne tegevus on. Kõige esimene ja suhteliselt hästi õnnestunud lahendus on näiteks Tartus Annelinnas Sõpruse ringristmik , kuid sellel puuduvad raja vahetamise tõkked. Turboringe on tehtud veel mitmele poole, näiteks Tondi tänava ja Linnu tee ristmikule. Paljudel juhtudel on eksitud geomeetria joonistamisega, mistõttu liiklemine ringil ei toimu nii, nagu ideaalis peaks. Raja vahetamine ise ei olekski probleem, aga probleem on kiire ringile peale sõit ja sisemise raja "lõikamine"

Kose-Võõbu | Sõida ja naudi

Täna on see päev, kui avati liiklus uuel Kose-Võõbu teelõigul. Maanteid ikka ehitatakse, aga ammu ei ole Eestis ehitatud päris uut teed neitsilikku maastikku, kus inimasustus on minimaalne. Kolmeaastase ehitamise järel võiks ka ehitaja pisut puhkekohta testida :) kuid tööd on veel teha ka peale liiklusele avamist. Eelprojektiga alustamisest on möödas 13 aastat, lõpetamisest 11. On see pikk või lühike aeg? Tulemuseks on liiklejate aja kokkuhoid Tallinna ja Tartu vahel aasta keskmiselt 5 minutit. On see pikk või lühike aeg? Proovime väikeste numbrite reeglit: keskmiselt 10000 inimest ööpäevas kasutab seda teelõiku, see teeb 50000 minutit, ehk 833 tundi ehk 34 rahvusliku päeva on iga päev lühem. Aasta peale kokku teeb see 12410 päeva kokkuhoidu. Kaks aastat tagasi postitasin objekti ülevaate ja sai kirjeldatud olulisi muudatusi . Siis ma hinnanguid ei andnud, kuid täna lõpptulemust nähes ei ole põhjust ennast tagasi hoida. Võõbu-Mäo lõik on ju veel ehituses ja see on võimalus teha veelgi