Otse põhisisu juurde

Väo sõlme arutelust

Eile toimus Väo sõlme detailplaneeringu avaliku arutelu jätk. Kuivõrd eelmiseks nädalaks väljakuulutatud arutelul ei olnud meil võimalik osaleda, leidis linn võimaluse arutelu jätkamiseks eile, so 24.09.2012 kell 17:00. Tagantjärele veelkord suured tänud selle vastutuleku eest!
Juba arutelu alguses oli aru saada, et me räägime erinevates keeltes ja plaat hakkas ruttu kordama. Lõpuks vähemalt linna esindajad said probleemist aru. See on tavaline, et ei mõisteta teeprojekti ekspertiisi ja liiklusohutuse auditi erinevust. Kas siis normide järgi projekteerides ei saagi ohutut teed? Paraku küll ja selle pärast projekte auditeerima ongi hakatud ning ka vastav direktiiv kehtima pandud.
Vastuväitest ei olnud meil vähimatki põhjust taganeda, seega läheb planeering edasi maavanema järelevalvesse või võtab linn midagi planeeringu lahendusega ette. Viimane oleks muidugi mõistlikum, aga eks näis.
Kahju on sellest, et Maanteeameti esindaja ei vastanud sisuliselt küsimustele ja ajas kogu aeg sama joru, et 11 eksperti on andnud  liiklussõlme lahendusele hea üldhinnangu. Paraku on need 11 eksperti oma üldise hinnangu juurde ka kirjutanud, et tuleks ka ekspertiisis välja toodud puudused likvideerida, ehk teenindusjaam sõlmest ära võtta. Väljavõte ekspertiisist:
5. Teeprojekti realiseerimise mõju hinnang liiklusohutusele
Teeprojekti realiseerimisega paraneb tunduvalt liiklusohutus ning liiklejate mugavus.
Teeprojekti realiseerimise positiivseid külgi parandaks siiski ekspertiisis välja toodud märkustega arvestamine ning projektlahenduse korrigeerimine.
Muidugi on imelik, miks räägitakse positiivsete külgede parandamisest, parandama peaks ikka negatiivseid külgi. Veelkord tuleb nõustuda, et võrreldes tänase kahetsusväärse olukorraga Väo sõlmes on igasugune ümberehitamine samm paremuse suunas, aga mitte piisav. Ehitamist pidanuks alustama juba aastaid tagasi, aga selle asemel on seitse aastat hoopis tankla ehitusõigust planeeritud.
Edasi läksid asjad inetuks, sest kõige lõpuks aeti tankla planeerimine linna kraesse, aga linn on antud juhul vaid planeeringu menetleja (vähemalt nii nad ise väidavad). Lauale tõstetud tehnilise projekti joonisel oli näha samuti tankla koos peale- ja mahasõitudega ning seda dokumenti ei ole kindlasti linn tellinud. Kes tegi, miks tegi, ei olegi nii oluline, kui see, et lahendus saab korda tehtud enne planeeringu kehtestamist. Meil on neid kahetsusväärseid näiteid juba küll, kus projektile on tehtud liiklusohutuse audit, aga auditi sisu on otsustuskorras ignoreeritud. Mõne ametniku jaoks lihtsalt on linnuke "Tehtud!" sisust olulisem.

Kõikidele ekspertidele ja audiitoritele palve: palun ärge alluge tellija survele ja ärge kirjutage oma töödesse kaheti mõistetavaid lauseid. Kui on probleem, siis öelge see otse välja ja ärge keerutage. Ekspertiisi ja liiklusohutuse auditeerimisega te nagunii jõukaks ei saa ja pigem on võimalus teil oma nime tõsiseltvõetavus ära rikkuda.

Kommentaarid

  1. Pall on nüüd Maanteeameti käes - linn otsustas et uut auditit on vaja.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin