Sageli räägitakse, et vanemad juhid kujutavad liikluses suuremat ohtu. Kuigi vanusega kaasnevad mitmed efektid, mis juhtimise efektiivsust mõjutavad, on ikkagi nii, et suurima riskirühma moodustavad algajad juhid. Vanemate juhtide "nõrkust" kompenseerib alalhoidlikum eluviis, kiiret ju pole...
Üks omadus ja võib isegi väita, et oskus, mis efektiivset liiklemist mõjutab on meie "kasulik vaateväli" (Useful field of view), mis näitab seda, kui suurelt alalt, mida silmad näevad, meie aju suudab mõista visuaalset informatsiooni. See ala väheneb vanusega, kuid seda on võimalik ka treenida, nagu lihaseid. Uuringud näitavad, et kasuliku vaatevälja suurendamine aitab vähendada õnnetuse riski. Mida suurem on vaateväli, seda parem on reageerimiskiirus.
Nüüd on võimalik Internetis ennast testida. Kui testi tulemused on kehvad, siis on võimalik soetada spetsiaalne tarkvara, mille abil ennast treenida. Testimiseks klikka siia.
Mina tegin testi läbi ja sain sellise tulemuse.
Võiks parem olla. Kuigi mul on nägemine väga hea, on probleeme silma võrkkesta ja aju ühenduses. Vaja on leida puuduvad 119 dollarit ja siis saab treenima hakata..
Tegin ka testi ja sain kahtlaselt(täpselt) sarnase tulemuse. Tekkis kohe mõte, et kas see test ikka on teaduslikel eesmärkidel koostatud? Äkki tegu äriga, mille eesmärk 119 taala välja meelitada? Vaatamata sellele oli kontrolltesti sooritamiseks vaja korralikku keskendumist ja tähelepanu, mida varajastel hommikutundidel ülearu palju ei olnud.
VastaKustuta