Otse põhisisu juurde

Nolk või pensionär, kes on liikluses ohtlikum?

Sageli räägitakse, et vanemad juhid kujutavad liikluses suuremat ohtu. Kuigi vanusega kaasnevad mitmed efektid, mis juhtimise efektiivsust mõjutavad, on ikkagi nii, et suurima riskirühma moodustavad algajad juhid. Vanemate juhtide "nõrkust" kompenseerib alalhoidlikum eluviis, kiiret ju pole...
Üks omadus ja võib isegi väita, et oskus, mis efektiivset liiklemist mõjutab on meie "kasulik vaateväli" (Useful field of view), mis näitab seda, kui suurelt alalt, mida silmad näevad, meie aju suudab mõista visuaalset informatsiooni. See ala väheneb vanusega, kuid seda on võimalik ka treenida, nagu lihaseid. Uuringud näitavad, et kasuliku vaatevälja suurendamine aitab vähendada õnnetuse riski. Mida suurem on vaateväli, seda parem on reageerimiskiirus.
Nüüd on võimalik Internetis ennast testida. Kui testi tulemused on kehvad, siis on võimalik soetada spetsiaalne tarkvara, mille abil ennast treenida. Testimiseks klikka siia.
Mina tegin testi läbi ja sain sellise tulemuse.

Võiks parem olla. Kuigi mul on nägemine väga hea, on probleeme silma võrkkesta ja aju ühenduses. Vaja on leida puuduvad 119 dollarit ja siis saab treenima hakata..

Kommentaarid

  1. Tegin ka testi ja sain kahtlaselt(täpselt) sarnase tulemuse. Tekkis kohe mõte, et kas see test ikka on teaduslikel eesmärkidel koostatud? Äkki tegu äriga, mille eesmärk 119 taala välja meelitada? Vaatamata sellele oli kontrolltesti sooritamiseks vaja korralikku keskendumist ja tähelepanu, mida varajastel hommikutundidel ülearu palju ei olnud.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin