Otse põhisisu juurde

Parkimine Tallinnas ja Ühisteenijad

Mind on alati häirinud need, kes ei suvatse parkimisel lähtuda reeglitest, pargivad tänavaid kinni ja rikuvad haljasalasid. Parkimise piiramine ja korraldamine on vägagi vajalik, mida tihedam on asustus, seda rohkem tuleb selle teemaga ka vaeva näha. Tallinnas tegeleb sellega Transpordiamet, Munitsipaalpolitsei ja halduslepingute alusel ka mitmed ettevõtted. Võite juba aimata, et kirjutan sellest siin põhjusega - nimelt teisaldati minu auto 08.07.2009 Moby kontserdi ajal Russalka juurest. Olen veendunud, et teisaldamine toimus põhjuseta, kuivõrd taotluse väärteo menetluse lõpetamiseks alles esitasin ja otsus tuleb kunagi augustis, jätan selle kommenteerimise hilisemaks.
Praegu tahan juhtida tähelepanu kahele nüansile, mis minu arvates on autojuhtide suhtes ülekohtused ja ebamõistlikud. Kahjuks lepib enamus Transpordiameti ohvritest olukorraga ja väldib "toredate inimestega" ülemäärast suhtlemist.
Sõltumata sellest, kas teie auto teisaldati põhjusega või põhjuseta, on teil õigus mõistlikule ja inimlikule kohtlemisele. Seda teil ei ole loota, kui lähete oma autole järele "lähimasse parklasse", mida haldab AS Ühisteenused.
Küsimusele, millise seaduse ja millise paragrahvi alusel nõutakse minult kolmanda isiku poolt tellitud teenuse osutamise eest kohapeal maksmist, ei osata teile vastata. Muidugi ei osata, sest sellist paragrahvi ei ole olemas. Olete aga sundseisus, sest autot teile enne kätte ei anta, kui olete kohapeal sulas või kaardiga raha maksnud. Kui teil sularaha või pangakaarti käepärast ei ole, siis ei maksa autole järgi minna. Ka pangakaardi olemasolu ei pruugi teid alati päästa, sest tehnika oskab ikka alt vedada, eriti kui tuukri tänav oma nime õigustab ja kõik kesklinna kaablid osutuvad merekaabliteks. Igal juhul ei ole selline nõue õiglane, ammugi mitte seaduspärane. Agarad Ühisteenijad tõlgendavad siinkohal oma suva järgi Liiklusseaduse § 202 lõikes 4 sätestatut: Sõiduk tagastatakse omanikule või tema volitatud isikule viivitamatult pärast sõiduki teisaldamise ja hoidmise kulude tasumist. Mida teie siit välja loete?
Teine nüanss on aga sootuks tõsisem. Kui tasute teisaldamise ja hoiuteenuse eest, siis tuleb teil allkirjastada "Sõiduki vastuvõtu ja tagastamise akt".

Selle akti vormi peal on rasvaselt kirjutatud "Sõiduki seisukorra kohta pretensioone ei ole." Kui ma leidsin vaatluste tulemusena, et minu autole on tekkinud esitiibadele kriimustused ja ma tahan aktile need ära märkida, pakuti mulle valget A4 paberit: "Kirjutage Transpordiametile!". Tore küll, aga Liiklusseaduse § 202 lõige 5 ütleb üsna üheselt ja ka loogiliselt, et sõiduki teisaldamisel või hoidmisel sõidukile tekitatud vigastuste eest vastutab sõiduki teisaldanud või seda hoidnud ettevõtja. Kahjuks enamus inimesi ei vaevu süvenema ning kirjutab lahkesti aktile alla, välistades sellega võimaluse esitada nõuet ebakvaliteetse teenuse osutamise eest. Tark ei torma!
Selleks, et õigus jalule seada, tuleb teid ühisteenija suhtes jõudu rakendada ja akt enda kätte saada. Kriipsutage see rasvases kirjas tekst läbi ja kirjutage kõik tuvastatud faktid otse aktile. Muuseas, Liiklusseaduses on eelpool mainitud paragrahvi kolmandas lõikes kenasti kirjas ka aktile esitatavad nõuded!
Kui teie auto on teisaldatud, siis ärge mingil juhul tormake. Võtke rahulikult aega ja nõudke selgitusi. Peagi näete, et need ametnikud, kes on sinna putkadesse istuma pandud, ei jaga üldse matsu - nad tegelevad rutiiniga ja neid ei huvita, kas teil on õigus või mitte.
Elu on mulle jälle ühe huvitava kogemuse andnud. Elagu linnaviletsus ja ühisteenijad!

Tegelikult ei tahtnud ma tol päeval üldse autoga summerdama minna, plaan oli minna mootorrattaga, aga vihm keeras selle plaani kihva. Ühistranspordist sellistel kellaaegadel ei ole paraku mingit abi ja öösel 25 km läbi linna vantsida ei ole ka just mõistlik, kui järgmisel päeval vaja tööle minna. Takso? sellest teemast me veel kirjutame..

Kommentaarid

  1. Moby kontserdi ajal teisaldati hoolega. Mitu autot teisaldati aga Madonna kontserdi ajal? Kas siis oli olukord sedavõrd palju rahulikum ja ei seganud liiklust?

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!

Populaarsed postitused sellest blogist

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin

Tiskre turbo

Turbo-ringristmikud on hollandlaste leiutis, mida me oleme hakanud ka Eestis kasutusele võtma.   Guugeldades leiate väga palju näiteid maailmast , kuidas turboringid peaksid välja nägema. Turbo-ringristmiku mõte on selles, et igalt ringristmiku rajalt saab liikuda ainult selleks ettenähtud suundades ja sõiduraja vahetamine ringil ei ole ette nähtud ega ka füüsiliste tõkete tõttu ka võimalik. Samuti ei ole võimalik turboringil jääda pulmarongiga keerutama ja linna ummistama, mis Taaralinnas üsna populaarne tegevus on. Kõige esimene ja suhteliselt hästi õnnestunud lahendus on näiteks Tartus Annelinnas Sõpruse ringristmik , kuid sellel puuduvad raja vahetamise tõkked. Turboringe on tehtud veel mitmele poole, näiteks Tondi tänava ja Linnu tee ristmikule. Paljudel juhtudel on eksitud geomeetria joonistamisega, mistõttu liiklemine ringil ei toimu nii, nagu ideaalis peaks. Raja vahetamine ise ei olekski probleem, aga probleem on kiire ringile peale sõit ja sisemise raja "lõikamine"

Kose-Võõbu | Sõida ja naudi

Täna on see päev, kui avati liiklus uuel Kose-Võõbu teelõigul. Maanteid ikka ehitatakse, aga ammu ei ole Eestis ehitatud päris uut teed neitsilikku maastikku, kus inimasustus on minimaalne. Kolmeaastase ehitamise järel võiks ka ehitaja pisut puhkekohta testida :) kuid tööd on veel teha ka peale liiklusele avamist. Eelprojektiga alustamisest on möödas 13 aastat, lõpetamisest 11. On see pikk või lühike aeg? Tulemuseks on liiklejate aja kokkuhoid Tallinna ja Tartu vahel aasta keskmiselt 5 minutit. On see pikk või lühike aeg? Proovime väikeste numbrite reeglit: keskmiselt 10000 inimest ööpäevas kasutab seda teelõiku, see teeb 50000 minutit, ehk 833 tundi ehk 34 rahvusliku päeva on iga päev lühem. Aasta peale kokku teeb see 12410 päeva kokkuhoidu. Kaks aastat tagasi postitasin objekti ülevaate ja sai kirjeldatud olulisi muudatusi . Siis ma hinnanguid ei andnud, kuid täna lõpptulemust nähes ei ole põhjust ennast tagasi hoida. Võõbu-Mäo lõik on ju veel ehituses ja see on võimalus teha veelgi