Otse põhisisu juurde

Tiskre turbo

Turbo-ringristmikud on hollandlaste leiutis, mida me oleme hakanud ka Eestis kasutusele võtma.  Guugeldades leiate väga palju näiteid maailmast, kuidas turboringid peaksid välja nägema. Turbo-ringristmiku mõte on selles, et igalt ringristmiku rajalt saab liikuda ainult selleks ettenähtud suundades ja sõiduraja vahetamine ringil ei ole ette nähtud ega ka füüsiliste tõkete tõttu ka võimalik. Samuti ei ole võimalik turboringil jääda pulmarongiga keerutama ja linna ummistama, mis Taaralinnas üsna populaarne tegevus on.
Kõige esimene ja suhteliselt hästi õnnestunud lahendus on näiteks Tartus Annelinnas Sõpruse ringristmik, kuid sellel puuduvad raja vahetamise tõkked. Turboringe on tehtud veel mitmele poole, näiteks Tondi tänava ja Linnu tee ristmikule. Paljudel juhtudel on eksitud geomeetria joonistamisega, mistõttu liiklemine ringil ei toimu nii, nagu ideaalis peaks. Raja vahetamine ise ei olekski probleem, aga probleem on kiire ringile peale sõit ja sisemise raja "lõikamine".
Värskelt on valminud Rannamõisa teel Tiskres turbo-ringristmik, mida sattusin imetlema ja tegin ka lühikese video. Rohkem ei olnudki vaja ristmikul aega veeta, et apsakad üles leida. Sellel ringil on esmakordselt Eestis püütud sõiduradade vahele füüsilised tõkked teha, kuid need on saanud liiga madalad ja bemmimeeste hoogu maha ei võta.


Mõned still-kaadrid ka.
Miks on vaja elamurajoonist väljasõidule kahte eraldi sõidurada? Selle asfaldiga saanuks tõsisema  jalgrattatee teha!  NB! pildistamise ja filmimise ajal töötas puhastusmasin, et markeerijad saaks tulla objektile.

Anna teed märgile on eraldi post vajalik ilmselt seetõttu, et ringile liialt lähedale paigutatud postile otsa sõitmisel jääks liiklusmärk ikka püsti!

Nagu näha, on rekkal lahedasti ruumi. Hollandlased niimoodi asfaldiga ei laiuta.

Projekteerijal on muidugi kõige lihtsam jalgteed projekteerida "offset" käsuga. Mida arvavad sellest jalakäijad, kui neid sunnitakse ringe tegema? Ja muidugi peab märk olema jalakäija liiklusruumis, sest sõiduteele seda ju paigutada ei saa? Ja siis see suunaviitade teema, Põhja regioonis teeme niimoodi, aga mujal teeme standardi järgi.

Loomad tuleb kenasti aedade vahelt üle tee juhtida. Lahendus on muidu ok, aga need odavad torupiirded tuleb ära unustada. 

Muidu hea mõte, aga 15mm on vähe. Vaja on 60..80mm kattest kõrgemaid kive.  Profiil on iseenesest hea, kivid ei tohi autosid lõhkuda, aga peavad esimesel katsel selgeks tegema, et teist korda ei ole mõtet üle sõita.
Maanteeameti serverist leiab turboringristmike ja jalgrattateede teemalise aruande, millega tasuks projekteerijatel tutvuda.
Aktuaalses Kaameras arvas Aivo, et see, mis Rannamõisa teel on tehtud, ongi hea näide (vt alates 17:00). Noh, üldpildis ehk küll. Detailides mitte.
Moraal on see, et liiklusohutuse auditeerimisega oleks saanud neid probleeme ennetada. Paraku on liiklusohutuse auditeerimine kohustuslik vaid TEN-T võrgustikku kuuluvatel teedel, ehk siis enamusel põhimaanteedest. Ka selles osas on täna segadust piisavalt, sest nn direktiivi määrustesse on ministeeriumi ametnikud kirjutanud sellist soga, millest saab välja lugeda vaid seda, et mitte midagi ei pea tegema. Kui me vähegi hoolime teekasutajatest (inimestest) ja liiklusohutusest, siis me teeme kõikidele projektidele auditi. See ei maksa mitte midagi võrreldes nende tagajärgedega, mida ohtlikud projektid endaga kaasa toovad ja mida maksab nende ümberehitamine.
NB! liiklusohutuse audiitori koolituse läbimine on mul veel pooleli. Sellest kogemusest juba järgmistes postitustes.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…