Otse põhisisu juurde

Väo sõlm: tagaistmel või kapoti all?

Käes on seminaride ja konverentside hooaeg. Osalesin Äripäeva konverentsil Teede äriplaan 2013, kus esines ka Aivo Adamson. Ettevõtjad kuulsid palju lootustandvaid positiivseid lubadusi, kokkuvõtvalt võib öelda, et maailma ei saa otsa aastal 2012. Põlevkivi ei saa ka veel otsa, seda jätkub ja jätkub ka katelde ehitus. Ka majandusminister jätkab...

Jätkub ka Väo sõlme lugu. Sain MKMist vastuse selgitustaotlusele, mida siinkohal lahkame.
Esiteks selline tähelepanek, et MKM on saatnud vastuse koopia ka Tallinna linnavalitsusele, mis võib viidata sellele, et MKM on asjaosaline ja tahab linnavalitsuse tegevust suunata. Mina ei ole selgitustaotluse koopiat linnavalitsusele saatnud. Tõsi küll, ma palusin MKMi ametnikel vastata võimalikult kiiresti, et Väo sõlme arutelu ajaks oleks teada MKMi loodetavasti mõistlik seisukoht. Arutelu ajaks ei tulnud vastust. Mõistus jäigi tulemata.

Kui liiklusohutuse direktiiv räägib mõjust liiklusvoole, siis mõeldakse seal mõju liiklusvoo ohutusele (loe artikkel 2 punkt 3 "liiklusohutusele avalduva mõju hindamine" – strateegiline võrdlev analüüs selle kohta, kuidas uus maantee või olemasoleva võrgu olulised muudatused avaldavad mõju teedevõrgu ohutusele;). Ministeerium leiab aga, et mõju liiklusvoole võib tähendada ainult liiklusvoo kasvu! Ma ei tea kindlasti liiklusest ja teedest kõike, aga niipalju olen aru saanud, et liiklusohutust mõjutavad igasugused muudatused liiklusvoos: kiirusrežiimi muutus, liikluskorralduse muutus, nähtavustingimuste muutus, uued liitumised, jalgteed, jne, jne. Muidugi, koolitus on mul veel läbimata, see on algaval nädalal plaanis!

Direktiiv ütleb, et liiklusohutusele avalduva mõju hindamine tuleb läbi viia kõikide infrastruktuuriprojektide puhul (artikkel 3 punkt 1), ministeerium arvab, et hindama peab neid projekte, mille puhul sõiduraja liiklusvoog kasvab üle 30%. Milliste projektide puhul kasvab sõiduraja liiklusvoog 30%? Oskate näiteid tuua? Kuidas on võimalik tuvastada sõiduraja liiklusvoo muutust projektis? Samatasandilise ristmiku ümberehitamine eritasandiliseks on väheoluline ja sellel mõju ei ole, sest endisi sõiduradugi ei ole, kõik ehitatakse ju ümber!?

Direktiiv ütleb, et liiklusohutusele avalduva mõju hindamine tuleb läbi viia esialgsel planeerimisetapil enne infrastruktuuriprojekti heakskiitmist. Määrus ütleb §2 lg 2, et seda tehakse siis, kui on teada tee paigutuse variantide põhilised võrreldavad geomeetrilised andmed, see tähendab enne uue tee paigutuse määramist sisalduva planeeringu jõustumist.
Ministeerium teatab oma kirjas, et esialgse planeerimisetapi all on mõeldud ennekõike maakonnaplaneeringut, sest maakonnaplaneeringuga toimub teede koridoride asukohtade määramine. Seega, antud määruse mõttes ei hinnata liiklusohutusele avalduvat mõju detailplaneeringu tegemise ajal.
No mine võta kinni, kas siis pannakse paika tee koridor või geomeetrilised andmed? Kust tuleb nüüd välja see maakonnaplaneering? Kui lugeda määruse seletuskirja, siis ei ole seal küll öeldud, kas on mõeldud maakonnaplaneeringut või mingit muud planeeringut. Õigupoolest on tegemist nii mõttetu seletuskirjaga, et selle võiks autorid endale kuhugile sooja kohta pista.

Kui sõnasõnalt lugeda määrust ja direktiivi, siis on mõeldud just seda planeeringut, mis eelneb teeprojektile ja mis võimalikult detailselt paneb paika tee koridoris tee parameetrid. Üldjuhul on selleks üldplaneering, erandjuhtudel detailplaneering. Mul ei ole küll mitte midagi selle vastu, kui liiklusohutusele avalduvat mõju hinnataks ka maakonnaplaneeringu tasandil, nagu ministeerium seda väidab. Sellisel juhul ma ei saa aru, miks ei ole põhimõttekindlad ministeeriumi ametnikud nõudnud liiklusohutusele avalduva mõju hindamist näiteks Via Baltica teemaplaneeringutes. Pärnu maavanem kehtestas alles hiljuti Via Baltica teemaplaneeringu, millele ei ole tehtud liiklusohutusele avalduva mõju hindamist. Harju maavanem võttis Via Baltica planeeringu vastu ja suunas avalikule arutelule, ka sellele planeeringule ei ole läbi viidud liiklusohutusele avalduva mõju hindamist! Mõlemad planeeringud on MKM kooskõlastanud!

Kuigi kirja lõpus kinnitatakse, et liiklusohutus on jätkuvalt Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi prioriteet, ei peegeldu see ministeeriumi ametnike seisukohtadest ega tegevusest. Kahju.

Sellel autol on rõngad kulunud ja kui õli peale ei vala, siis jookseb kokku. Seega peaks ikka kapoti all tegutsema, mitte tagaistmel kaasa sõitma. Kui juht on vahetatud, siis juhi vastutada on ka mootori tehniline seisukord! Kapitaalremonti on vaja!
Muidu läheb nii, et Väo sõlmele tuleb ikkagi kasutusjuhend välja anda ja lähimas tanklas seda müüma hakata.

Kommentaarid

Ain Kendra ütles …
Su viidatud Tallinna ringristmike juhend on ju vananenud - ei võta arvesse bussiradade lisandumist.
Raul wips Vibo ütles …
ei tea jah, kas ka bussijuhte on instrueeritud, kuidas bussiradu ohutult kasutada? lkf värskeim uuring näitab meil ju bussid üldse suhteliselt kõige ebaturvalisemaks liiklusvahendiks.
Arc ütles …
On kahetsusväärne, et võrdlemisi lihtsast liiklustehnilisest küsimusest tankla negatiivse mõju kohta sõlme liikluslahendusele, on saanud direktiivi tõlgendamise mäng.
Aga arusaadavalt kasutatakse kõikvõimalikke vahendeid,et ebaõnnestumised eduloona esitada.
Ain Kendra ütles …
Täna tunnistas peadirektor et Maanteeamet on seni tagaistmel sõitnud.

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…