Kes kartsid või lootsid, et ma tõepoolest kogu Aruvalla-Kose teelõigu eelprojektile liiklusohutuse auditi teen, peavad pettuma. Lihtsalt ei jõua kogu maailma ära parandada. Tänaseks on selge, et suuremalt jaolt ehitatakse ohtliku projekti järgi ning muudatusi õnnestub teha vaid pisinüanssides. Muidugi on sellest väga kahju, aga formaalset progressi ei saa ju takistada. Tee tuleb valmis ehitada, linti tuleb lõigata. Liikleja on ise loll, kui ei oska liiklusolusid õigesti hinnata...
Tegelikult ma nii ei mõtle. Ma ei arva, et joonistele vastutusest lahtiütluse kirjutamine tegelikult ka kedagi süümepiinadest võiks vabastada. Juriidiline lahtiütlus ei ole ju mentaalne. Spetsialist ei ole poliitik, kelle puhul kehtib süüdimatuse presumptsioon. Ametnikke on erinevaid..
Kuna detailset analüüsi ei jaksa teha, siis piirdun vaid ohtlike kohtade faktiloeteluga. Et siis teate, kui peaks midagi juhtuma. Sellegipoolest võib ju loota, et midagi ei juhtu..
Episood 2. Kogujateede ristmike ning kergliiklusteede nähtavus Saula silla piirkonnas. Kergliiklustee on kavandatud selliselt, et kogujatee silla piirded varjavad nähtavuse, ülekäigukohale lähenevat jalakäijat ei ole võimalik õigeaegselt märgata.
Episood 3. Saula mahasõiduramp Tartu suunalt. Normi nõuetele mittevastavate parameetritega ramp ristub kogujateega väga ohtlikult.
Episood 4. Kolu sõlmes mahasõiduramp Tallinna suunalt ristub kohaliku teega. Ramp on lühike, ristmikule väljasõit toimub suurel kiirusel. Kohalikul teel liikujal ei ole võimalik veenduda manöövri ohutuses.
Episood 5. Kolu sõlmes mahaõiduramp Tartu suunalt jätkub kohaliku kahesuunalise teena. Ramp väga lühike, konflikt kohalikul teel liiklejatega ootamatu.
NB! Antud episoodis on praeguseks kokkulepitud leevendusmeede: rampi saab pikendada ja ristumine kogujateega lahendatakse ringristmikuga. Tervikuna jääb Kolu sõlm ohtlikuks ja segaseks.
Episood 6. Tade külas puudub jalakäijate ülepääs. Kogujateede ääres on bussipeatused, kuid üle maantee ei ole võimalik saada. Lähimad ületuskohad on Kurena riste (ring 2km) ja Kolu sõlm (ring 4km).
Episood 7. Kuivajõe sõlmes mahasõiduramp analoogselt Saula ja Kolu rampidega lahendatud ohtlikult.
Episood 8. Jalakäijate sild ja liikumisteed Kuivajõe sõlmes on ebaloogilised, ega arvesta tegelike liikumissuundadega. Jalakäijad hakkavad teepikkuse vähendamise eesmärgil suure tõenäosusega kasutama kohalike maanteede servi, kus puudub jalakäijate liikumisruum.
Lisaks eelnevatele on projektis mitmeid väiksemaid ohtusid, nagu jalakäijate/bussikasutajate vajadusi mittearvestavad bussipeatuste paigutused, liiklussõlmede ebastandardsest kujust tulenevad viitade paigutuse ja loetavuse probleemid, jne.
Käesolevaga lõpetan selle projekti teemakäsitluse siin ajaveebis. Ohutut liiklemist!
Tegelikult ma nii ei mõtle. Ma ei arva, et joonistele vastutusest lahtiütluse kirjutamine tegelikult ka kedagi süümepiinadest võiks vabastada. Juriidiline lahtiütlus ei ole ju mentaalne. Spetsialist ei ole poliitik, kelle puhul kehtib süüdimatuse presumptsioon. Ametnikke on erinevaid..
Kuna detailset analüüsi ei jaksa teha, siis piirdun vaid ohtlike kohtade faktiloeteluga. Et siis teate, kui peaks midagi juhtuma. Sellegipoolest võib ju loota, et midagi ei juhtu..
Episood 2. Kogujateede ristmike ning kergliiklusteede nähtavus Saula silla piirkonnas. Kergliiklustee on kavandatud selliselt, et kogujatee silla piirded varjavad nähtavuse, ülekäigukohale lähenevat jalakäijat ei ole võimalik õigeaegselt märgata.
Episood 3. Saula mahasõiduramp Tartu suunalt. Normi nõuetele mittevastavate parameetritega ramp ristub kogujateega väga ohtlikult.
Episood 4. Kolu sõlmes mahasõiduramp Tallinna suunalt ristub kohaliku teega. Ramp on lühike, ristmikule väljasõit toimub suurel kiirusel. Kohalikul teel liikujal ei ole võimalik veenduda manöövri ohutuses.
Episood 5. Kolu sõlmes mahaõiduramp Tartu suunalt jätkub kohaliku kahesuunalise teena. Ramp väga lühike, konflikt kohalikul teel liiklejatega ootamatu.
NB! Antud episoodis on praeguseks kokkulepitud leevendusmeede: rampi saab pikendada ja ristumine kogujateega lahendatakse ringristmikuga. Tervikuna jääb Kolu sõlm ohtlikuks ja segaseks.
Episood 6. Tade külas puudub jalakäijate ülepääs. Kogujateede ääres on bussipeatused, kuid üle maantee ei ole võimalik saada. Lähimad ületuskohad on Kurena riste (ring 2km) ja Kolu sõlm (ring 4km).
Episood 7. Kuivajõe sõlmes mahasõiduramp analoogselt Saula ja Kolu rampidega lahendatud ohtlikult.
Episood 8. Jalakäijate sild ja liikumisteed Kuivajõe sõlmes on ebaloogilised, ega arvesta tegelike liikumissuundadega. Jalakäijad hakkavad teepikkuse vähendamise eesmärgil suure tõenäosusega kasutama kohalike maanteede servi, kus puudub jalakäijate liikumisruum.
Lisaks eelnevatele on projektis mitmeid väiksemaid ohtusid, nagu jalakäijate/bussikasutajate vajadusi mittearvestavad bussipeatuste paigutused, liiklussõlmede ebastandardsest kujust tulenevad viitade paigutuse ja loetavuse probleemid, jne.
Käesolevaga lõpetan selle projekti teemakäsitluse siin ajaveebis. Ohutut liiklemist!
Kommentaarid
Postita kommentaar
Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!