Otse põhisisu juurde

Lindilõikamiste aegu

Ilus aeg see valimiste aeg. Linn on kenasti roheliseks värvitud, nagu vanasti N. Liidu armees. Kui muru polnud piisavalt roheline, tuli seda värvida. Häbi neile, kes püüavad sügisesse kollast värvi tuua! Huvitav on ka näha, kes kellega käib. See selleks. Sügis ja valimised on ka lõikuse aeg. Lõigatakse loorbereid. Mida siis veel! Lõikavad poliitikud. Kes siis veel!
Meie poliitikud on oma vanematelt kolleegidelt edukalt õppinud, kuidas rahva meelsust enne valmisi paika sättida. Siinkohal on paslik meenutada 2003 aastat, kui 14 septembril toimus Eestis referendum Euroopa Liidu liikmelisuse teemal. Tolleks ajaks oli Eestil olnud võimalus juba mõnda aega kasutada abivahendeid erinevatest EL tõukefondidest. Abiraha saamine eeldas siis ja eeldab ka täna keerukast bürokraatiamasinast läbiminekut. Me olime küllaltki edukad, eriti maanteede katete taastusremondi projektide elluviimise osas. Siiski. Juba 2002 aasta lõpul pidi lahti minema Via Baltica II hange, mis kätkes endas kokku üle 120km Narva ja Pärnu maanteede remonti. Kuidagi aga ei tahtnud EL komisjonist tulla heakskiitu projektile. Kuigi projekt oli koostatud samal viisil, nagu Via Baltica I projekt ja isegi põhjalikumalt, ei tulnud oodatud heakskiitu. Lõpuks saadeti meile siia itaallastest "eksperdid", kelle ülesanne oli .. nagu hiljem selgus, "võita aega". Kuigi itaallased tõid välja paar tõsiasja (liiga palju mahasõite ja tagasipöördeid), olid enamus nende toodud märkustest sulest imetud ja kohati lausa ajuvabad. Kevadel imbus kuskilt läbi info, et sügisel läheb projekt lahti. See ei olnud kaugeltki mitte juhuslik, sest tolleaegne Euroopa Liidu laienemisvolinik Günther Verheugen oli juba aasta varem kavandanud tööreisi Eestisse. Ja ta tuligi! Mida ta siin tegi? Sõitis asfaldifreesiga Narva maanteel (täpselt 6 aastat tagasi) ja noomis Partsi, et olete kampaaniaga hiljaks jäänud! Ütles ka paar ähvardavat sõna eestlastele, kui need peaksid Euroopa Liidule "Ei" ütlema.
Poliitika on ropp ja seda teab iga ametnik. Kõik need roppused määritakse reeglina ametnike kaela. Ajas ikka sita keema küll, kui kirjutati, et oled saamatu.. Tagantjärele olgu öeldud, et projekt viidi ellu muutmata kujul ja mul on üle 4-aastase ametnikukogemuse üle hea meel. Mis ei tapa, teeb tugevamaks :). Kes pole ametnik olnud, sel pole õigust ametnikku kritiseerida. Kuna ma olen olnud, siis minu kriitika ei ole mitte ametnike, vaid ikka poliitikute pihta suunatud, kui keegi pole veel aru saanud.

Tulles tänasesse sügisesse tagasi pean nentima, et olen kahetsusväärselt jätnud tähelepanuta kaks infrastruktuuriobjekti, mis vahepeal on avatud. Tõsi küll, need on valimistele mõeldes avatud ehk pisut enneaegselt. Tallinnas oli ehitajatel igav ja Ülemiste uus viadukt avati lausa ennetähtaegselt. Tartu vabaduskaar seevastu avati ainult aastase hilinemisega. Peab ütlema, et välimuselt on mõlemad sillad õnnestunud (See on minu poolt väga suur kompliment). Kuigi Tartu Vabadussilla vandid said mustad, mitte valged, ei ole neil vähemalt seda kolletumise ohtu, mis kaitseministri kondoomi auguliseks teeb. Kuigi sama tulemuse oleks saanud ka soodsamalt, on raha nagunii mööduv nähtus, mida pole mõtet taga nutta. Ja raha läks ju puha Läti majanduse toetuseks!
Ülemiste viaduktil on aga paras naljakoht see Statoili rada. Tegemist on parasiitfirmaga, kellest silmnähtavalt Tallinna linnavõim jagu ei saa. Kõik ju teavad seda õnnetut Haabersti ringi, kuhu eksikombel tehti mahasõit ja sinna ta ka jääb. Liikluskindlustusfond on jätkuvalt hädas igapäevaste õnnetustega, mis ammu enam uudisekünnist ei ületa, aga mahasõit on ja jääb. Nüüd siis on Statoili juristid linna sundinud tegema mõttetule viaduktile veel mõttetuma Statoili raja. Viige oma koht päikese alla! Lihtsalt kahju on sellistest jobudest.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin