Otse põhisisu juurde

Kaine mõistus ja muid tähelepanekuid

Mootorratturid jagunevad teatavasti kahte liiki: need, kes on kukkunud ja need, kes veel ei ole kukkunud. Olen nüüd siis ka kukkujate klubi liige. Sõitsime reedel Paldiski maanteel linna suunas ja teisel rajal, kui peale loomaaeda oli asfalteeritud eraldusribal üks kirsipunane auto. Sellest tuias välja selgelt ebakaines olekus tüüp, kes autode vahelt paremale tee servale liikus ja seal hääletama hakkas. Tont teab, mis sellel idioodil mureks oli, igatahes korraldas ta paraja segaduse. Minu viga, et jälgisin rohkem seda tüüpi, kui seda, mis vahetult minu ees toimus. Kuna üks Tallinki takso arvas, et peab selle tüübi käeviipe peale kindlasti seisma jääma, järgnes lumepalliefekt ja minu ees olev "roheline" pani piduri plokki. Ega minulgi palju rohkem üle jäänud. Kõik käis sekundi murdosa jooksul ja järgmisel hetkel oli esiratas blokeerunud ja mina vasemal küljel maas. Esimene mõte oli kõrvale hüpata, et tagant keegi mulle otsa ei sõida. Õnneks oli tagant lähenenud vaid üks auto, see sai pidama. Ratas suri ise välja, tõstsin üles ja veeretasin tee serva. Bilanss on siis selline, et ära sai rihitud lisatule korpus, tuuleklaas, laibakas. Tänu laibakale jäi suurem kahju ära. Kui olin tee servas olukorra üle mõõtnud, tundsin, et parema käe küünarliiges oli natuke valus. Ilmselt oli kramplikust pidurdamisest käsi väänata saanud. Tänaseks on see unustatud.
Õhtul vaatasin ka Päevalehte, mida me enne sõitma minekut kuskilt ei leidnud. Horoskoop teatas, et Kui puutud kokku ootamatu olukorraga säilita kaine mõistus. Oleks ma seda enne lugenud, ei oleks see ilmselt ikka aidanud. Need asjad juhtuvad, sest maailm on idioote täis ja neid kõiki puu külge siduda ei ole võimalik.
Laupäeval tegin väikese rattatrenni, ilma mootorita. Tegin huvitavaid tähelepanekuid. Näiteks on Saku vallas Saku rabametsa terviserada, mis on tõsine ekstreemrada.


Pole paha, eksole! Kui kepikõndi tegema lähete, siis pange ikka säärikud jalga.
Mina keerasin sellelt ekstreemterviserajalt kõrvale ja jõudsin huvitavale sillale, mille kohta tahaks rohkemgi teada saada. Eestis on lubjakivi vanematel aegadel kasutatud võlvsildade ehitamiseks ja neid on ka tänaseni säilinud. Küll aga ei tea väga palju uuema aja sildu, mille sambad oleks püstloodis laotud lubjakivist. Siin selline näide.


Üllatavalt heas korras. Raudbetoonist talad ja ühest servast puuduvad piirded viitavad sellele, et sild on ehitatud okupatsiooni perioodil.. igatahes on oskuslikult valitud kihist ja õigesti murtud lubjakivi tugev ja vastupidav materjal. Respekt.
Õnneks on see sild ka Kajamaa külas avalikul maal, kuigi kohe peale silda jätkub eramaa. Nii hästi ei ole läinud selle Jõgisoo külas, millele nurjatud eraomanikud sõita ei luba.

Tegemist on kahetsusväärse omandireformi praagiga, mille eest oleme tänu võlgu lollidele omavalitsejatele. Jõgisoo külas on ainus võimalus Keila jõge ületada mööda Pärnu maanteed, mis teadagi on põhimaantee. See tähendab, et kui ka kohalik külamees tahab jõuda teiselepoole jõge naabrimehele külla, peab ta kasutama põhimaanteed, sest külatee on kinni pandud. Kahju, et selline ressurss seisab kasutult..

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin