Otse põhisisu juurde

Kaine mõistus ja muid tähelepanekuid

Mootorratturid jagunevad teatavasti kahte liiki: need, kes on kukkunud ja need, kes veel ei ole kukkunud. Olen nüüd siis ka kukkujate klubi liige. Sõitsime reedel Paldiski maanteel linna suunas ja teisel rajal, kui peale loomaaeda oli asfalteeritud eraldusribal üks kirsipunane auto. Sellest tuias välja selgelt ebakaines olekus tüüp, kes autode vahelt paremale tee servale liikus ja seal hääletama hakkas. Tont teab, mis sellel idioodil mureks oli, igatahes korraldas ta paraja segaduse. Minu viga, et jälgisin rohkem seda tüüpi, kui seda, mis vahetult minu ees toimus. Kuna üks Tallinki takso arvas, et peab selle tüübi käeviipe peale kindlasti seisma jääma, järgnes lumepalliefekt ja minu ees olev "roheline" pani piduri plokki. Ega minulgi palju rohkem üle jäänud. Kõik käis sekundi murdosa jooksul ja järgmisel hetkel oli esiratas blokeerunud ja mina vasemal küljel maas. Esimene mõte oli kõrvale hüpata, et tagant keegi mulle otsa ei sõida. Õnneks oli tagant lähenenud vaid üks auto, see sai pidama. Ratas suri ise välja, tõstsin üles ja veeretasin tee serva. Bilanss on siis selline, et ära sai rihitud lisatule korpus, tuuleklaas, laibakas. Tänu laibakale jäi suurem kahju ära. Kui olin tee servas olukorra üle mõõtnud, tundsin, et parema käe küünarliiges oli natuke valus. Ilmselt oli kramplikust pidurdamisest käsi väänata saanud. Tänaseks on see unustatud.
Õhtul vaatasin ka Päevalehte, mida me enne sõitma minekut kuskilt ei leidnud. Horoskoop teatas, et Kui puutud kokku ootamatu olukorraga säilita kaine mõistus. Oleks ma seda enne lugenud, ei oleks see ilmselt ikka aidanud. Need asjad juhtuvad, sest maailm on idioote täis ja neid kõiki puu külge siduda ei ole võimalik.
Laupäeval tegin väikese rattatrenni, ilma mootorita. Tegin huvitavaid tähelepanekuid. Näiteks on Saku vallas Saku rabametsa terviserada, mis on tõsine ekstreemrada.


Pole paha, eksole! Kui kepikõndi tegema lähete, siis pange ikka säärikud jalga.
Mina keerasin sellelt ekstreemterviserajalt kõrvale ja jõudsin huvitavale sillale, mille kohta tahaks rohkemgi teada saada. Eestis on lubjakivi vanematel aegadel kasutatud võlvsildade ehitamiseks ja neid on ka tänaseni säilinud. Küll aga ei tea väga palju uuema aja sildu, mille sambad oleks püstloodis laotud lubjakivist. Siin selline näide.


Üllatavalt heas korras. Raudbetoonist talad ja ühest servast puuduvad piirded viitavad sellele, et sild on ehitatud okupatsiooni perioodil.. igatahes on oskuslikult valitud kihist ja õigesti murtud lubjakivi tugev ja vastupidav materjal. Respekt.
Õnneks on see sild ka Kajamaa külas avalikul maal, kuigi kohe peale silda jätkub eramaa. Nii hästi ei ole läinud selle Jõgisoo külas, millele nurjatud eraomanikud sõita ei luba.

Tegemist on kahetsusväärse omandireformi praagiga, mille eest oleme tänu võlgu lollidele omavalitsejatele. Jõgisoo külas on ainus võimalus Keila jõge ületada mööda Pärnu maanteed, mis teadagi on põhimaantee. See tähendab, et kui ka kohalik külamees tahab jõuda teiselepoole jõge naabrimehele külla, peab ta kasutama põhimaanteed, sest külatee on kinni pandud. Kahju, et selline ressurss seisab kasutult..

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Laiad, kõrged ja eriti kitsad erikergliiklejad

Jätkame kergliiklejate lainel, sedakorda teemaks gabariidid. Hiljutise uuringu järgi on meil probleem laste ülekaalulisusega, kuid kliimasoojenemine ning nutiseadmete liigtarvitamine võib kaasa tuua ka järgnevate põlvede geenimutatsioone, mis lisaks laiusele ka pikkust mõjutavad. Sillad ja tunnelid ehitatakse vähemalt sajaks aastaks! Ettenägelikud onud ja tädid, kes kergliiklusteid kavandavad ja ehitavad, on hakanud selliste riskidega arvestama. Näiteks Juulikul on Tallinna ringtee läbikäigu silla gabariidi värav tehtud ka kergliiklustee kohale, kergliiklejate kõrgusgabariit on piiratud 3.8 meetriga.


Ei teagi, kuidas on jõutud numbrini 3,8m, ehk on kasutatud juhuslike numbrite genereerijat vahemikus 0 kuni 5? Meie normid ja standardid näevad ette 5m kõrgusgabariiti sildade all sõidukitele. Kergliiklejate (jalakäijad ja ratturid) minimaalne gabariit on 2.5m. Muidugi võib teha kõrgemat, ülemist piiri ei ole peetud vajalikuks normeerida.

Kuna legaalne ja normaalne veoauto kõrgus on 4.0 m…