Otse põhisisu juurde

Head Vabariiki!

Barbi Bilbre paiskab Ekspressis õhku mitmeid küsimusi, muuhulgas: "Miks Tallinn ja lähivallad ei suuda teha koostööd kõige elementaarsemates valdkondades, nagu keskkond, transport ja ohutus?"
Siinkohal on paslik meenutada paari kokkupuudet omavalitsusjuhtidega ajajärgust, mida võiks nimetada kui minu rännakut riigiametniku argiellu.
Peale ühte nõupidamist, mille teemaks oli ühistranspordi ümberkorraldamine ja ühistranspordile juurdepääsu loomine Tallinna linna piiril seoses mitme omavalitsuse kehtestatud planeeringute tagajärgedega (loe: taandarendustegevuse ohjamisega), jätkasime ühe Tallinnast mitte kaugel paikneva omavalitsuse abilinnapeaga teemat. Ta nentis, et neil on küll raha, et ehitada linna serva maantee alt läbi jalakäijate tunnel, kuid on ka dilemma - seda tunnelit hakkavad ju kasutama ka naaberomavalitsuse inimesed. Naaberomavalitsuses paraku on võimul teine erakond ja edasi mõelge ise.
Teine lugu on sellest, kuidas me koos projekteerijaga käisime Väo-Maardu projekti Eesti kõige paljurahvuslisemas linnas tutvustamas. See on vist Eestis ainus linn, mille linnapeal on kolm kõrgemat haridust ja seda saavad teada kõik, kes julgevad istuda, kui linnapea siseneb. Eesti keelt ei ole talle keegi selgeks suutnud teha, kuigi selle linna kodulehelt alla laetavast tseeveest saate teada midagi muud. Mina istusin ja sain hiljem teada, kes see dressides tolvan oli. Igatahes ei lasknud ma ennast ühest slaavi keeles räuskavast persevestist häirida ja rääkisin ümber laua istunud ametnikele, et projektiga on kavandatud muuseas ka jalakäijate tunnelid ja sillad, mis oluliselt parandavad jalakäijate ja ka teiste kergliiklejate ohutust. Muuhulgas viitasin ka sellele, et vaid kaks nädalat varem oli üks naisterahvas Harjumaa pikimal ülekäigurajal surma saanud. Selle peale reageeris naissoost linnainsener: "Heh, see oli ju Tallinna inimene!".

Kahtlemata on kesikute "haldusreformi" plaan läbinähtav. Selle ümber toimuv palagan ei näita kedagi neist paremana.
Püüan vastata Barbi küsimusele.
Esiteks, meie rahvaarv ja veelgi enam kodanikkonna arv lihtsalt ei võimalda valida kõikidesse omavalitsustesse ja riigaparaatidesse terve mõistusega inimesi. Ehk, .. loe teist vastust.
Teiseks, meil on liiga palju piire. Ehk, .. loe esimest vastust.
Kolmandaks, riik on andnud lollidele liiga palju üle jõu käivaid kohustusi ja on seeläbi ise ka loll.
Vabariigi aastapäevaks soovin ikka seda, mida ma ka varem olen soovinud - haldusreformi. Poliitikavaba, mõistusel ja kaalutlusel põhinevat haldusreformi. Kvaliteedile, mitte odavusele suunatud haldusreformi. Soovin võimatut?

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Laiad, kõrged ja eriti kitsad erikergliiklejad

Jätkame kergliiklejate lainel, sedakorda teemaks gabariidid. Hiljutise uuringu järgi on meil probleem laste ülekaalulisusega, kuid kliimasoojenemine ning nutiseadmete liigtarvitamine võib kaasa tuua ka järgnevate põlvede geenimutatsioone, mis lisaks laiusele ka pikkust mõjutavad. Sillad ja tunnelid ehitatakse vähemalt sajaks aastaks! Ettenägelikud onud ja tädid, kes kergliiklusteid kavandavad ja ehitavad, on hakanud selliste riskidega arvestama. Näiteks Juulikul on Tallinna ringtee läbikäigu silla gabariidi värav tehtud ka kergliiklustee kohale, kergliiklejate kõrgusgabariit on piiratud 3.8 meetriga.


Ei teagi, kuidas on jõutud numbrini 3,8m, ehk on kasutatud juhuslike numbrite genereerijat vahemikus 0 kuni 5? Meie normid ja standardid näevad ette 5m kõrgusgabariiti sildade all sõidukitele. Kergliiklejate (jalakäijad ja ratturid) minimaalne gabariit on 2.5m. Muidugi võib teha kõrgemat, ülemist piiri ei ole peetud vajalikuks normeerida.

Kuna legaalne ja normaalne veoauto kõrgus on 4.0 m…