Sellest on juba mitu head aastat, kui kooli lastevanemate üldkoosolekul üks politseimundris naiskonstaabel rääkis, kuidas lapsed peaksid sõitma jalgrattaga vasakus teeservas. Juba tookord võttis mundrikandja üleskutse mind jahmatama.
Viimasel ajal näen ma järjest enam vasakus teeservas liikuvaid jalgrattureid, seda nii Järvevana teel, kui erinevatel maanteedel.
Vasakul teeservas liikujatel on ainult üks ettekääne: samal teepoolel vastutulevad autod on nähtavad ja on võimalik ohu korral reageerida.
Vasakul teeservas rattaga sõitmine on väga halb mõte.
Viimasel ajal näen ma järjest enam vasakus teeservas liikuvaid jalgrattureid, seda nii Järvevana teel, kui erinevatel maanteedel.
Vasakul teeservas liikujatel on ainult üks ettekääne: samal teepoolel vastutulevad autod on nähtavad ja on võimalik ohu korral reageerida.
Vasakul teeservas rattaga sõitmine on väga halb mõte.
- Liikluseeskirjade järgi peab jalgrattur liikuma paremas teeservas. Jalgrattur ei ole jalakäija. Liikluseeskirjade eiramine ei ole mõistlik. Järgmiseks hakkame ignoreerima fooritulesid ja liiklusmärke!? Me eeldame, et kõik täidavad liikluseeskirju.
- Vasakul teeserval liikudes on tõenäoline, et vastu tuleb liikluseeskirju tundev ja täitev jalgrattur. Siis on eesõigus reeglite kohaselt liiklejal. Reeglite eirajal on valida kraavi ja vastusuunalise sõiduraja vahel. Igal juhul seatakse ohtu ennast ja kaasliiklejaid.
- Samatasandilistel ristmikel on autojuhtide esmane pilk ristmikule lähenedes suunatud vasakule. Vales teeservas liikuv jalgrattur aga läheneb paremalt. Ohtlikud olukorrad on garanteeritud.
- Jalgrattal, nagu autolgi peab ees olema valge latern, taga punane tuli. Pimedas liikudes eksitab vales teeservas jalgrattur vastutuleva auto juhti. Olen kuulnud vähemalt ühest juhtumist, kus veoauto sõitis jalgratturile otsa, sest juht püüdis jalgratturist mööduda paremalt. Kui aga kraav oli silme ees, siis keeras tagasi ja jalgratturile otsa.
- Vastassuunas liikudes summeeruvad liikumiskiirused, mistõttu kokkupõrkel on tagajärjed kindlasti raskemad, samuti on vähem aega reageerimiseks. Samal ajal on tõenäosus ohtliku olukorra tekkimiseks suurem, kui reeglipärasel liikumisel.
Ja veel. Viimastel aastatel on ehitatud hulganisti kergliiklusteid. Soovitan neid kasutada, ka siis, kui need on ainult 2 kilomeetrit pikad, ilma alguse ja lõputa. Kui on antud võimalus ellu jääda, miks siis seda ignoreerida?
Äärmiselt oluline on teha ennast nähtavaks, Iirimaal on jalgratturitel nõutav helkurvesti kasutamine ja see on tõesti efektiivne vahend enda nähtavaks tegemisel. Uhked firmakirjadega dressid on mõttetud, kui nad ei ole pimedas nähtavad.
Kommentaarid
Postita kommentaar
Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!