Otse põhisisu juurde

Lindilõikamiste aegu

Ilus aeg see valimiste aeg. Linn on kenasti roheliseks värvitud, nagu vanasti N. Liidu armees. Kui muru polnud piisavalt roheline, tuli seda värvida. Häbi neile, kes püüavad sügisesse kollast värvi tuua! Huvitav on ka näha, kes kellega käib. See selleks. Sügis ja valimised on ka lõikuse aeg. Lõigatakse loorbereid. Mida siis veel! Lõikavad poliitikud. Kes siis veel!
Meie poliitikud on oma vanematelt kolleegidelt edukalt õppinud, kuidas rahva meelsust enne valmisi paika sättida. Siinkohal on paslik meenutada 2003 aastat, kui 14 septembril toimus Eestis referendum Euroopa Liidu liikmelisuse teemal. Tolleks ajaks oli Eestil olnud võimalus juba mõnda aega kasutada abivahendeid erinevatest EL tõukefondidest. Abiraha saamine eeldas siis ja eeldab ka täna keerukast bürokraatiamasinast läbiminekut. Me olime küllaltki edukad, eriti maanteede katete taastusremondi projektide elluviimise osas. Siiski. Juba 2002 aasta lõpul pidi lahti minema Via Baltica II hange, mis kätkes endas kokku üle 120km Narva ja Pärnu maanteede remonti. Kuidagi aga ei tahtnud EL komisjonist tulla heakskiitu projektile. Kuigi projekt oli koostatud samal viisil, nagu Via Baltica I projekt ja isegi põhjalikumalt, ei tulnud oodatud heakskiitu. Lõpuks saadeti meile siia itaallastest "eksperdid", kelle ülesanne oli .. nagu hiljem selgus, "võita aega". Kuigi itaallased tõid välja paar tõsiasja (liiga palju mahasõite ja tagasipöördeid), olid enamus nende toodud märkustest sulest imetud ja kohati lausa ajuvabad. Kevadel imbus kuskilt läbi info, et sügisel läheb projekt lahti. See ei olnud kaugeltki mitte juhuslik, sest tolleaegne Euroopa Liidu laienemisvolinik Günther Verheugen oli juba aasta varem kavandanud tööreisi Eestisse. Ja ta tuligi! Mida ta siin tegi? Sõitis asfaldifreesiga Narva maanteel (täpselt 6 aastat tagasi) ja noomis Partsi, et olete kampaaniaga hiljaks jäänud! Ütles ka paar ähvardavat sõna eestlastele, kui need peaksid Euroopa Liidule "Ei" ütlema.
Poliitika on ropp ja seda teab iga ametnik. Kõik need roppused määritakse reeglina ametnike kaela. Ajas ikka sita keema küll, kui kirjutati, et oled saamatu.. Tagantjärele olgu öeldud, et projekt viidi ellu muutmata kujul ja mul on üle 4-aastase ametnikukogemuse üle hea meel. Mis ei tapa, teeb tugevamaks :). Kes pole ametnik olnud, sel pole õigust ametnikku kritiseerida. Kuna ma olen olnud, siis minu kriitika ei ole mitte ametnike, vaid ikka poliitikute pihta suunatud, kui keegi pole veel aru saanud.

Tulles tänasesse sügisesse tagasi pean nentima, et olen kahetsusväärselt jätnud tähelepanuta kaks infrastruktuuriobjekti, mis vahepeal on avatud. Tõsi küll, need on valimistele mõeldes avatud ehk pisut enneaegselt. Tallinnas oli ehitajatel igav ja Ülemiste uus viadukt avati lausa ennetähtaegselt. Tartu vabaduskaar seevastu avati ainult aastase hilinemisega. Peab ütlema, et välimuselt on mõlemad sillad õnnestunud (See on minu poolt väga suur kompliment). Kuigi Tartu Vabadussilla vandid said mustad, mitte valged, ei ole neil vähemalt seda kolletumise ohtu, mis kaitseministri kondoomi auguliseks teeb. Kuigi sama tulemuse oleks saanud ka soodsamalt, on raha nagunii mööduv nähtus, mida pole mõtet taga nutta. Ja raha läks ju puha Läti majanduse toetuseks!
Ülemiste viaduktil on aga paras naljakoht see Statoili rada. Tegemist on parasiitfirmaga, kellest silmnähtavalt Tallinna linnavõim jagu ei saa. Kõik ju teavad seda õnnetut Haabersti ringi, kuhu eksikombel tehti mahasõit ja sinna ta ka jääb. Liikluskindlustusfond on jätkuvalt hädas igapäevaste õnnetustega, mis ammu enam uudisekünnist ei ületa, aga mahasõit on ja jääb. Nüüd siis on Statoili juristid linna sundinud tegema mõttetule viaduktile veel mõttetuma Statoili raja. Viige oma koht päikese alla! Lihtsalt kahju on sellistest jobudest.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…