Otse põhisisu juurde

Matusemuusika kontsert maanteel

Üks autofirma on leidnud kavala mooduse, kuidas endale reklaami teha. Müügimees väidab intervjuus, et linnast väljas metsaserval palju midagi teha ei ole. Tegelikkuses ei vasta see väide sugugi tõele. Saue vallas toimub väga palju, vaadakem kasvõi Vanamõisa Vabaõhukeskust, Hüüru mõisa või Laagri kultuurimaja. Ka süüa on võimalik läheduses saada päris hästi. Isegi Maksimarketis on olemas viisakas söögikoht, mitte mingi burgerla. Pigem on asi selles, et autosalongi ei leita üles, seega tuleb pingutada, et endale tähelepanu tõmmata. Ajakirjanikud on  kenasti konksu jäänud.
Teatrid, kontserdid ja stand-up komöödia on kahtlemata toredad asjad. Reeglina korraldatakse neid asju ikka sellistes kohtades, kus on olemas turvaline juurdepääs, korralik ühistransport, jne. Nagu peremees kinnitab, ega kesklinna ei viitsi taksoga sõita, kallis ka. Kas siis autosalongi saab kuidagi mugavamalt? Turvalisemalt?
Tõepoolest, Maksimarketi juures on olemas nüüd jalakäijate tunnel. Selline mutionu tüüpi.

Valgus paistab..
Umbrohust vasakul on "kontserdimaja", paremal "kultuurimaja".
See tunnel ei ole vahetult "kontserdimaja" juures. Loodetavasti inimestel, kes näiteks Maksimarketist kontserdile liiguvad, jätkub mõistust ja alalhoidlikkust, et teha väikene ring tunneli kaudu.

Lootus pole strateegia, ütles esimesena New Yorgi linnapea Rudy Giuliani. See kehtib ka näiliselt ilusate ja toredate asjade kohta. Kes vastutab võimalike tagajärgede eest? Kas võimalikke ohte üldse tajutakse?
See on teema, kus me Eestis oleme jätkuvalt arenenud riikidest kaugel maas. Meil ei toimu liiklusele avalduva mõju hindamist planeeringute ega projektide raames, ammugi mitte selliste näiliselt tühiste ettevõtmiste puhul. Kui lõpuks valusat teed pidi selguvad tagajärjed, siis hakatakse lahendusi otsima. Võite kindlad olla, et esimese asjana muidugi soovitatakse maanteel kiirust piirata. Siis selgub, et ega need märgid ikka ei aita, peaks mõne lamava politseiniku ka maanteele panema. Järgmiseks tuleb Maksimarketi foori juurde lisada ülekäigurada. Kui me lõpuks oleme maanteest teinud juurdepääsutänava, siis hakkame uut maanteed planeerima.
Naljahambad on jalakäijate tunneli juurde pannud Via Baltica rahvusvahelist maanteed tutvustava kaardi.
Irooniliselt on Kontserdimaja kavas olev Peeter Oja "Kui loll võib inimene olla?" igati asjakohane. Kui nüüd mõnel kontserdikülastajal või tema lähedasel peaks tekkima vajadus matusemuusikat valida, siis minu lemmik on see:


Meeldivaid kontserdielamusi!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica ...

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin...

Inimkanalisatsiooniehitajad ehk IKE

Mulluse kolmemõttelise postituse  järel olen pikalt mõelnud, kuidas suhestuda sellise "kosmosest on huvitav vaadata" inseneeriaga, mida Eestis häbi tundmata betoneeritakse. Ma tõesti ei taha olla see igiilkuja, keda tuntakse kolleegidele verbaalse pasuna andjana. Teisalt, nähes kuidas nüristu ajab oma ogaraid oksi ja iga uue projekti eesmärk on olla eelmisest sügavam must auk, mille kõrval ekretiinide sõnavõtud on kui lembeluule, ei saa ka mitte vaiki olla. Pean muret kergendama seda teiega jagades. Aasta 2018 lõpus sain sõna Maanteeameti teehoiu konverentsil , kus minu käest küsiti, kas Eestis on ka häid projekteerijaid? Ma ei mäletagi, mida ma sel hetkel vastasin, aga õige vastus on, et on küll häid projekteerijaid, aga konsultantidega on kehvasti. Ja see on suur vahe, sest projekteerija on tellija lolluse võimendi nagu kompuuter, mis võib olla osav täitma rutiini, kuid tal puudub intellekt. Jah, arvuti võib lähitulevikus asendada projekteerijat, aga mitte konsult...