Otse põhisisu juurde

Matusemuusika kontsert maanteel

Üks autofirma on leidnud kavala mooduse, kuidas endale reklaami teha. Müügimees väidab intervjuus, et linnast väljas metsaserval palju midagi teha ei ole. Tegelikkuses ei vasta see väide sugugi tõele. Saue vallas toimub väga palju, vaadakem kasvõi Vanamõisa Vabaõhukeskust, Hüüru mõisa või Laagri kultuurimaja. Ka süüa on võimalik läheduses saada päris hästi. Isegi Maksimarketis on olemas viisakas söögikoht, mitte mingi burgerla. Pigem on asi selles, et autosalongi ei leita üles, seega tuleb pingutada, et endale tähelepanu tõmmata. Ajakirjanikud on  kenasti konksu jäänud.
Teatrid, kontserdid ja stand-up komöödia on kahtlemata toredad asjad. Reeglina korraldatakse neid asju ikka sellistes kohtades, kus on olemas turvaline juurdepääs, korralik ühistransport, jne. Nagu peremees kinnitab, ega kesklinna ei viitsi taksoga sõita, kallis ka. Kas siis autosalongi saab kuidagi mugavamalt? Turvalisemalt?
Tõepoolest, Maksimarketi juures on olemas nüüd jalakäijate tunnel. Selline mutionu tüüpi.

Valgus paistab..
Umbrohust vasakul on "kontserdimaja", paremal "kultuurimaja".
See tunnel ei ole vahetult "kontserdimaja" juures. Loodetavasti inimestel, kes näiteks Maksimarketist kontserdile liiguvad, jätkub mõistust ja alalhoidlikkust, et teha väikene ring tunneli kaudu.

Lootus pole strateegia, ütles esimesena New Yorgi linnapea Rudy Giuliani. See kehtib ka näiliselt ilusate ja toredate asjade kohta. Kes vastutab võimalike tagajärgede eest? Kas võimalikke ohte üldse tajutakse?
See on teema, kus me Eestis oleme jätkuvalt arenenud riikidest kaugel maas. Meil ei toimu liiklusele avalduva mõju hindamist planeeringute ega projektide raames, ammugi mitte selliste näiliselt tühiste ettevõtmiste puhul. Kui lõpuks valusat teed pidi selguvad tagajärjed, siis hakatakse lahendusi otsima. Võite kindlad olla, et esimese asjana muidugi soovitatakse maanteel kiirust piirata. Siis selgub, et ega need märgid ikka ei aita, peaks mõne lamava politseiniku ka maanteele panema. Järgmiseks tuleb Maksimarketi foori juurde lisada ülekäigurada. Kui me lõpuks oleme maanteest teinud juurdepääsutänava, siis hakkame uut maanteed planeerima.
Naljahambad on jalakäijate tunneli juurde pannud Via Baltica rahvusvahelist maanteed tutvustava kaardi.
Irooniliselt on Kontserdimaja kavas olev Peeter Oja "Kui loll võib inimene olla?" igati asjakohane. Kui nüüd mõnel kontserdikülastajal või tema lähedasel peaks tekkima vajadus matusemuusikat valida, siis minu lemmik on see:


Meeldivaid kontserdielamusi!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Laiad, kõrged ja eriti kitsad erikergliiklejad

Jätkame kergliiklejate lainel, sedakorda teemaks gabariidid. Hiljutise uuringu järgi on meil probleem laste ülekaalulisusega, kuid kliimasoojenemine ning nutiseadmete liigtarvitamine võib kaasa tuua ka järgnevate põlvede geenimutatsioone, mis lisaks laiusele ka pikkust mõjutavad. Sillad ja tunnelid ehitatakse vähemalt sajaks aastaks! Ettenägelikud onud ja tädid, kes kergliiklusteid kavandavad ja ehitavad, on hakanud selliste riskidega arvestama. Näiteks Juulikul on Tallinna ringtee läbikäigu silla gabariidi värav tehtud ka kergliiklustee kohale, kergliiklejate kõrgusgabariit on piiratud 3.8 meetriga.


Ei teagi, kuidas on jõutud numbrini 3,8m, ehk on kasutatud juhuslike numbrite genereerijat vahemikus 0 kuni 5? Meie normid ja standardid näevad ette 5m kõrgusgabariiti sildade all sõidukitele. Kergliiklejate (jalakäijad ja ratturid) minimaalne gabariit on 2.5m. Muidugi võib teha kõrgemat, ülemist piiri ei ole peetud vajalikuks normeerida.

Kuna legaalne ja normaalne veoauto kõrgus on 4.0 m…