Otse põhisisu juurde

Asfalt on surnud, elagu asfalt!

Asfalt või õigemini tühemikud asfaldis on viimasel ajal täitnud eetri. Mitu tuhat löökaugust hoiatavat märki on juba Tallinna tänavatele paigaldatud ja iga päev toob lisa.
Hollandi teadlased on leiutanud huvitava lahenduse asfaldi eluea pikendamiseks.


Videos näidatud poorse asfaldi kasutamine Eesti teedel ei ole võimalik soolade ja lubjakivikillustiku kasutamise tõttu. Meie katted tehakse veekindlad ja kohe kui vesi praost läbi pääseb algab ka kiire tee lagunemine. Antud lahendust saab siiski kasutada ka tihedate asfaldikihtide puhul ja siit tekib edasi mõte, et võiks ju soolapuisturid ja lumesahad asendada hoopis induktsioon küttekehadega, millega lumesaju ajal kate soojaks köetakse! Lisaks pragude kokku liimimisele sulab lumi ilma soolata. Kui pole soola, siis ei lagune ka tee nii kiiresti. Lõpuks võib-olla polegi halb mõte hakata "vabalt hingavaid ja dreenivaid" teekatteid tegema? Iseasi, kui palju energiat selline asfaldi soojendamine nõuab, kust see energia tuleb ja mis maksab. Sellega seoses meenub teine idee, Solarroadways.

Antud loost saab tuua siiski olulise järelduse. Ka teedeehituses on veel palju leiutada ja selleks on vaja pidevaid teaduslikke uuringuid. Kui tahame tulevikus liigelda parematel teedel väiksemate kuludega, siis tuleb senisest oluliselt rohkem rahastada alusuuringuid. Sealjuures peame otsima täiesti uusi tehnilisi lahendusi väljaspool asfalt-killustik-liiv raammõtteviisi.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Laiad, kõrged ja eriti kitsad erikergliiklejad

Jätkame kergliiklejate lainel, sedakorda teemaks gabariidid. Hiljutise uuringu järgi on meil probleem laste ülekaalulisusega, kuid kliimasoojenemine ning nutiseadmete liigtarvitamine võib kaasa tuua ka järgnevate põlvede geenimutatsioone, mis lisaks laiusele ka pikkust mõjutavad. Sillad ja tunnelid ehitatakse vähemalt sajaks aastaks! Ettenägelikud onud ja tädid, kes kergliiklusteid kavandavad ja ehitavad, on hakanud selliste riskidega arvestama. Näiteks Juulikul on Tallinna ringtee läbikäigu silla gabariidi värav tehtud ka kergliiklustee kohale, kergliiklejate kõrgusgabariit on piiratud 3.8 meetriga.


Ei teagi, kuidas on jõutud numbrini 3,8m, ehk on kasutatud juhuslike numbrite genereerijat vahemikus 0 kuni 5? Meie normid ja standardid näevad ette 5m kõrgusgabariiti sildade all sõidukitele. Kergliiklejate (jalakäijad ja ratturid) minimaalne gabariit on 2.5m. Muidugi võib teha kõrgemat, ülemist piiri ei ole peetud vajalikuks normeerida.

Kuna legaalne ja normaalne veoauto kõrgus on 4.0 m…