Momentum for Change, pilt kliimakonverentsilt Dohas. See slogan sobiks ka Väo sõlme juhtumile. Allikas: http://www.flickr.com/photos/90595710@N06/8248749067/in/pool-cop18_cmp8/ |
Kui meenutada aega enne Euroopa Liiduga liitumist, siis said ametnikud pidevalt võtta selle eest, et ei suudetud piisavalt euroraha ära kulutada. Kedagi ei huvitanud see, et kogu infrastruktuur projektide ettevalmistamiseks oli eelnevalt hävitatud ning kõike tuli alustada nullist. Planeerimine ja projekteerimine on aeganõudev protsess, eriti, kui seda püüda teha demokraatlikult ja läbimõeldult. Tänaseks on siis meil euroraha kulutamisega jõutud sinnamaale, et maksame raha tagasi tehtud lolluste pärast. Surve rahade kulutamisele on olnud suur ja kulutamata jätmine on olnud patt. Vääralt kulutamine on ka patt, aga see selgub hiljem, a la EAS.
Nii ka Väo sõlmega. Juba jõudsin hõisata, et olukorras, kus on tellitud täiendav liiklusohutuse audit ning saadud aus hinnang projekti sisulisele kvaliteedile, on ainuvõimalik võtta aeg maha ja projekt korda teha, õigemini uus projekt teha. Võta näpust, vastuses audiitorile kirjutab ametnik:
Maanteeamet nõustub projekteerija motiveeritud vastustega auditi p. 10.2, 10.3, 10.4, 10.5, 10.6, 10.7, 10.8, 10.9, 10.10, 10.11, 10.14, 10.17, 10.18, 10.21, 10.23, 10.24, 10.25, 10.28, 10.29, millede osas audiitor ja projekteerija on jäänud eriarvamusele.Ehk siis kõikides punktides, milles audiitor ja projekteerija jäid eriarvamusele, on "Maanteeamet" asunud projekteerija poolele. Projekteerijal on antud juhul ainult üks motivatsioon - kaitsta oma saasta, sest muidu tuleb hakata tasuta tööd tegema. Tegelikult on see nn Maanteeamet, ehk siis ainult üks ametnik olnud kogu aeg projekteerijaga, mitte teekasutajate ja ülejäänud ametnikega ühel pool lauda. Mis siis selle auditi mõte oli?
Kirjas edasi on juttu sellest, et audiitori ühte ettepanekut ei saa realiseerida raha puudusel. See on Ansipilt õpitud hale demagoogia, sest enamus audiitori ettepanekuid teevad projekti odavamaks. Pange tähele, et viidatud on vaid ühele ettepanekutest, märkusi ja ettepanekuid on kümneid, mis vähendavad projekti mahtu ja suurendavad ohutust. Pealegi, ametnikul puudub informatsioon nende ettepanekute tervikmaksumuse kohta. Kirjast nähtub, et puudub igasugune tahe asju parandada ja otsitakse ettekäändeid lolluste kinnistamiseks.
Mind huvitab, kas Aivo kirjutaks ka sellele kirjale alla? Muide, ennemuistsel aal oli meil Maanteeametis niimoodi, et osakond valmistas kirja ette ja vastav asedirektor allkirjastas. Vajadusel arutati ja korrigeeriti kirja. Sedavõrd olulised kirjad, seda enam, et vaidlust puudutavad, ei saanud majast väljuda ilma juhtkonna teadmata.
Väo detailplaneeringu arutelul linnavalitsuses oli meie sõnum see, et kui tehakse uus audit, soovitavalt välisekspertide poolt ja see audit kinnitab, et Väo liiklussõlme lahendus on ohutu, siis võtame me oma vastuväite tagasi. Välisaudiitoreid seekord vaja ei läinud. Ei ole vähimatki põhjust vastuväitest loobuda.
Järgmisel aastal valmib Aruvalla-Kose teelõik. Täna, kui alles ehitus käib, ei oska tavainimene selle kohta midagi arvata. Ma olen selle projekti teemal palju sõna võtnud ja pean seda kohutavaks ebaõnnestumiseks juba ette. Hoolimata kõigist pingutustest protsessi käigus ei ole õnnestunud seda projekti paremaks teha. Süsteemi arvates ei vääri Eesti inimesed paremat. Ma olen veendunud, et kui see objekt lõpuks avatakse, siis on idamaade tarku alates Toompea Volvopededest lõpetades peldikuseina rullnokkadega hulganisti, kes mahlakalt Maanteeametnikke tervitama hakkavad. Kui Eesti õhk, väärtoetused ja suusareisid ei ole suutnud Partsu maha kummutada, siis need projektid võiks sellega hakkama saada küll. Kuulujuttude kohaselt on Harju tänaval ka erinevat meelsust Väo sõlme teemal ja just ülevalt poolt on surve rahade kulutamisele, mitte riigialamatele väärtuse loomisele. Momentum for Change.
Mulle meeldib Katari riigi avalike ehitiste ameti slogan: Qatar deserves the best! Hoolimata sellest, et slogan ei sisusta seda, mis on parim ega seda, kes või mis on Qatar. Ootan huviga "uue" Eesti Maanteeameti sloganit.
Tervest mõistusest hakkab mingeid jälgi tulema. Peadirektor ja abilinnapea olla kokku leppinud, et selle detailplaneeringuga edasi ei minda.
VastaKustutaMis s.....i see uuesti