Tartu linn on hädas Annelinna serval Sõpruse silla otsas paikneva ringristmikuga. Peale paradiisile viitava nimega kultuurikeskuse ehitamist magistraalide ristmikule on probleemiks ristmiku läbilaskvus tipptundidel ja jalakäijate turvalisus. Probleemide algus on seotud juba sügavama planeerimisprotsessiga ja tõmbekeskuste oskamatu planeerimisega. Tartu linn ja Eeden ei ole erandid, vaid tänase Eesti reeglid.
Kaardilt näeme, et paradiisiaed on paigutatud Tartu suurima elanikearvuga linnaosast risti üle magistraaltänava. On selge, et selline asukoht toob kaasa ridamisi probleeme, pildil on näha ka hulganisti teeradasid, mis suunduvad otse või siis pisut loogeldes Eedenisse.
Seega esimene viga on tehtud tõmbekeskuse asukoha valikul. Tõsi küll, ilmselt on asukoha valinud omanik, mitte linn. Planeerimine aga on linna õigus ja kohustus.
Olga pealagi, tegite vale valiku, aga siis tuleb ka tagajärjed lahendada. Sellel, kes probleemi on põhjustanud, mitte linna maksumaksjal. Siinkohal on ilmselt tehtud teine viga, planeeringu kehtestamisel ei ole kohustusi arendajale peale pandud.
Nüüd siis lahendatakse probleeme linna rahakotist. Lahendatakse küll, aga jupi kaupa, mitte terviklikult. Eelmisel aastal koostati ringristmiku ümberehituse projekt, aga unustati ära jalakäijad. Nüüd püütakse jalakäijate eksistentsiaalset küsimust lahendada sillakesega. Aga oh häda, sillake liiga kallis. Noh, lahendame siis ajutiselt ringkäiguga Sõpruse silla alt. Väidetavalt olla see ring ainult 200m pikk. Tegelikkuses paraku küll kaks korda rohkem ja seda võib igaüks ise kontrollida, näiteks kasutades Maa-ameti x-gis teenust.
Üks jalakäijate sild antud kohas nagunii probleemi ei lahenda, vaja oleks siis juba mitut, et lahendada probleem kõigis suundades. Sildade häda on see, et need tuleb teha kõrgele ja nad on jalakäijaile ebamugavad - tuleb palju ronida. Tunnel seevastu eeldab oluliselt vähem ronimist ja teed ei pea õhku tegema.
Kui jääda ringristmiku juurde, mis on iseenesest mõistlik, siis on lahenduseks neli tunnelit. Just nii nagu Tallinnas, Veerenni tänava ja Filtri tee ristmikul just on tehtud. Professionaalselt lahendatud tunnelid on avarad ja turvalised. Meil on omad hirmud seoses N.Liidu aegsete lahendustega, samal ajal Soomes on ainuüksi maanteedel üle 3500 jalakäijate tunneli ja neid tehakse aiva juurde.
Sedasi on lahendatud kõik suunad jalakäija jaoks lühimat võimalikku teed pidi. Kui linn seda ei suuda teha, siis on parem üldse mitte midagi teha, sest ainult autoliikluse lahendamine ei ole Hea Mõte.
Kaardilt näeme, et paradiisiaed on paigutatud Tartu suurima elanikearvuga linnaosast risti üle magistraaltänava. On selge, et selline asukoht toob kaasa ridamisi probleeme, pildil on näha ka hulganisti teeradasid, mis suunduvad otse või siis pisut loogeldes Eedenisse.
Seega esimene viga on tehtud tõmbekeskuse asukoha valikul. Tõsi küll, ilmselt on asukoha valinud omanik, mitte linn. Planeerimine aga on linna õigus ja kohustus.
Olga pealagi, tegite vale valiku, aga siis tuleb ka tagajärjed lahendada. Sellel, kes probleemi on põhjustanud, mitte linna maksumaksjal. Siinkohal on ilmselt tehtud teine viga, planeeringu kehtestamisel ei ole kohustusi arendajale peale pandud.
Nüüd siis lahendatakse probleeme linna rahakotist. Lahendatakse küll, aga jupi kaupa, mitte terviklikult. Eelmisel aastal koostati ringristmiku ümberehituse projekt, aga unustati ära jalakäijad. Nüüd püütakse jalakäijate eksistentsiaalset küsimust lahendada sillakesega. Aga oh häda, sillake liiga kallis. Noh, lahendame siis ajutiselt ringkäiguga Sõpruse silla alt. Väidetavalt olla see ring ainult 200m pikk. Tegelikkuses paraku küll kaks korda rohkem ja seda võib igaüks ise kontrollida, näiteks kasutades Maa-ameti x-gis teenust.
Üks jalakäijate sild antud kohas nagunii probleemi ei lahenda, vaja oleks siis juba mitut, et lahendada probleem kõigis suundades. Sildade häda on see, et need tuleb teha kõrgele ja nad on jalakäijaile ebamugavad - tuleb palju ronida. Tunnel seevastu eeldab oluliselt vähem ronimist ja teed ei pea õhku tegema.
Kui jääda ringristmiku juurde, mis on iseenesest mõistlik, siis on lahenduseks neli tunnelit. Just nii nagu Tallinnas, Veerenni tänava ja Filtri tee ristmikul just on tehtud. Professionaalselt lahendatud tunnelid on avarad ja turvalised. Meil on omad hirmud seoses N.Liidu aegsete lahendustega, samal ajal Soomes on ainuüksi maanteedel üle 3500 jalakäijate tunneli ja neid tehakse aiva juurde.
Sedasi on lahendatud kõik suunad jalakäija jaoks lühimat võimalikku teed pidi. Kui linn seda ei suuda teha, siis on parem üldse mitte midagi teha, sest ainult autoliikluse lahendamine ei ole Hea Mõte.
täpsustaks tallinna võrdluse - tegu on veerenni-tehnika-filtri ristiga.
VastaKustuta