Otse põhisisu juurde

Jõulu rahu

Maanteeamet teatas reedel, et Väo sõlme praeguse projektiga ja detailplaneeringuga edasi ei minda. Ettekäändeks toodi projektist leitud puudused, mida ei olnud kirjas liiklusohutuse auditis. Projektis oli nii palju puudusi, et kõigi nende üleslugemisel ei olnud mingit mõtet. Mõistlikud inimesed saavad aru, kui miski on mäda ja sellega edasi minna ei ole mõtet. Vaja on julgust seda välja öelda. Selle julguse leidmiseks oligi vaja leida ettekääne, sest siiani oli Maanteeamet vähemalt ametlikult lükanud tagasi kõigi ekspertide ja audiitorite seisukohad. Kas aga need puudused oleks nüüd leitud, kui ei oleks esitatud vastuväidet planeeringule?
Kindlasti on palju neid, kes selle otsuse ja kogu eelneva protsessi üle õnnelikud ei ole. Lisaks projekteerijale, tanklaketile ja mõnele maanteeametnikule on ilmselt põhjust joriseda neil, kes igapäevaselt Väos liiklevad. Mina ka ei ole õnnelik, sest vastuväidete esitamine kodanikualgatusena on kõike muud, kui meeldiv tegevus. Kui meie banaanivabariigis saab huvitatud isik osta seadusi, projekte ja planeeringuid vastuolus üldiste huvidega, siis ei ole tegemist õigusriigiga. Hea veel, et teatud demokraatlikud protsessid on võimalikud. Kodanik peab olema valvas.
Lõppev aasta on olnud õigusriigi küsimuses pöördeline. Nagu tähetark Mang ütleb, võivad maoaastal jätkuda draakoniaasta sündmused, kuid läbimõeldumalt ja parandustega. Olgem siis järjekindlad põrandaaluse tegevuse avalikustamisel! Lisaks fRiigikogu eetikakoodeksile vajame nähtavasti ka ametniku ja projekteerija eetikakoodeksit.
Rahulikke jõule!

Kommentaarid

Ain Kendra ütles …
Samasse seeriasse võib lugeda Veerenni ülesõidu stoori. Kuid ka see ei ole lõppenud - praegustel andmetel soovib linn siiski ülesõidu sulgeda sügisel 2013, ilmselt pärast valimisi. Kuigi mõistan eritasandilise raudteeületuse eeliseid, ei saa nõustuda pakutud ja ehitatud viadukti asukoha ning tehnilise lahendusega ega ka sellega, kas ja kuidas rahvast teavitati ning kas ja kuidas mõjusid hinnati. Või siis korrektsemalt öeldes, hindamata jäeti. Ning ülesõidu sulgemise juriidiliseks põhjuseks tuuakse ministri määrus mis keelab ehitada uut samatasandilist lähemale kui 2 km eritasandilisest - unustatakse aga ära et keegi ei soovigi ehitada, ülesõit on avatud aastast 1910.
Raul wips Vibo ütles …
Sa tahad öelda, et kui Maanteeametiga on rahu sõlmitud, siis linnaviletsusega veel mitte! Televusserist on võimalik vaadata kesikute poliitpropagandat, kus kinnitatakse, et Ülemiste sõlm valmib uuel aastal. Kas ka ülesõit suletakse?
Ain Kendra ütles …
Sellised on viimased teated küll. Viitega EVR Infra ja LV vahel kokkulepitule - ehk siis, LV lubas ülesõidu sulgeda tingimusena Kaamosele uue eritasandilise ehitamisele. Mis siis et EVR põhjendusena oli toodud määrus mis tegelikult ei käsi sulgeda. Kuid kahtlemata on selge, et iga samatasandiline ristumine on ohtlik. Erilist kriitikat ei kannata ka EVR väited suurematest kiirustest, kuna lähedal on peatus ning lõik paikneb kõveral. Samuti jääb selgusetuks, miks oli siis EVRil vaja mõne aasta eest ülesõidule kapremont teha kui kohe sulgeme. Rääkimata siis ka suurest Veerenni-Tehnika ringist, mis oleks võinud hoopis teistsugune välja näha kui ülesõitu poleks... Kuigi, siin on üks aspekt veel taga. Transpordikava esitati arengudokumendina mis põhjendab Ülemiste sõlme vajalikkust, kuid kava ise pole juriidiliselt arengudokument. Ülemiste vol 2 ehk seesama Kaamose sõlm ja Tartu maantee Mõigu lõik on kunstlikult kokku kleebitud, igasugused mõjuhindamised on tegemata jäetud ning 'feasibility study' tehtud pärast kopa maasselöömist. Võimalus, et euroraha tuleks Ülemiste vol2 eest hakata tagasi maksma, terendab tulevikus. LV on lihtsalt aja maha võtnud ja suure tõenäosusega enne valimisi ei liiguta. Aga ka Ülemiste vastuvõtmine on ajastatud valimistega.
Raul wips Vibo ütles …
Aga kui ülesõit sulgeda, siis on ju seda võimalik jälle avada ja linti lõigata. Sobiks valimiste ajaks küll!
Ain Kendra ütles …
Seda enam avada ei saa - mittekompetentsimäärus ütleb et lähemal kui 2 km eritasandilisest uut avada ei saa.
Ain Kendra ütles …
Huvitatud isik võib osta
- seadusi - siin peaks uurimisorganid sekkuma, kui nad tohiks saadikutega tegelda
- projekte - JOKK
- planeeringuid - avalikkus sekkuks.
Projekte võib tõepoolest osta. Kuid kõike muud?
Ain Kendra ütles …
Ülesõidu stoori laiendus: kogu suure Ülemiste sõlme valmimiseni on aeg maas, siis tuleb teha uus uuring ja selle tulemustest sõltub mis saab.

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…