Otse põhisisu juurde

Sillaehitamine ei ole liivakastimäng

Eelmise aasta suuruudiseks ehitusvaldkonnas oli kindlasti valimiste ajal avatud Solarise kinosaali lae varing, mida mõned nimetasid õnnelikuks õnnetuseks. Õigem oleks seda nimetada siiski õnnelikuks rumaluseks. Ehitamine ei ole naljaasi ja kui seda tehakse diletantide poolt või lihtsalt üle jala, siis suureneb tõenäosus, et sellised õnnetused hakkavad juhtuma. On selge, et paljud asjad ei ole veel juhtunud, mille põhjuste hulka võib lugeda ehitusbuumi, ehituspoliitika ja päevapoliitika.

Solaris on poliitiline objekt. Kuid mitte ainus selline. Enamus kohalike omavalitsuste eelarvetest valimiste ajaks valminud objektidest on päevapoliitilised objektid.

Eelmisel aastal valmis Mustla vallas Tarvastu terviserada koos sillaga üle Tarvastu paisjärve paisu. Selle objekti rahastamiseks oli "kirjutatud" projekt, et saada raha EASilt. Kui töö sai tehtud, siis mindi raha järele. EASil tekkisid kahtlused rajatud silla jätkusuutlikkuse osas ning seetõttu küsiti silla projekti, täitejooniseid ja eksperthinnangut silla kandevõime kohta. Selgus, et silla ehitamine oli kohalike meeste kohalikest materjalist kohalik käsitöö, mille kohta puudus nõuetekohane projekt. Projekti arendav MTÜ Tarvastu Spordi ja Vabaja klubi pöördus Rambolli poole teostusprojekti vormistamiseks. Teostusprojekti koosseisus teostati ka tugevusarvutused, mis näitasid seda, et 16m pikkuse avaga sild on ohutu, kui sellel on kolm inimest, kuid sillale ei saa lubada hooldusmasinat ning see ei kanna ka normatiivset lumekoormust. Kuna vundamendikonstruktsioonide ja geoloogia kohta puudusid andmed, siis ei saanud nende kohta seisukohta anda. Lõppjäreldus oli, et sild tuleb asendada uuega vastavalt nõuetekohasele projektile.

Tänaseks on see sild ajalugu. Õnneks läks nii, sest kui vesi poleks silda ära viinud võinuks sild ära viia Tarvastu lapsed. Jällegi jääb üle loota, et keegi sellest loost ka midagi õpib. Usun, et Tarvastu inimesed on oma õppetunni saanud ja teevad sellest ka vastavad järeldused. Silla projekteerimiseks ja ehitamiseks avalikule teele on vajalik tegevusluba vastavalt teeseadusele.

Olgu öeldud, et silla projekteerimisel tuleb arvestada ka ülesvoolu paiknevate paisudega ning arvestada nende avamise vajadusega. Oleme harjunud viimase 20 aasta sademevaesete suvede ja talvedega ega mõista seetõttu paisude olemust ja vajadust.

Kommentaarid

nipi ütles …
Solarise stoorist ka midagi:
lae konstruktsioon - plaat, vill, vill, plaat, vill.
kinnituselemendid millega tavalist kontori ripplage kinnitatakse - tavaliselt siis kerge alumiiniumplaat või plastik. Projekteerija olla ette näinud küll spetskinnitused, ehitaja ilmselt arvestas hinnaga ja sellega, et spetskinnitusi kohe võtta pold, tulnuks tellida - ja läks lihtsama vastupanu teed. Järelvalve ei valvanud et mis elementidega kinnitatakse ja nii see juhtus.
Projekteerija pani puusse arvutustes, ripplagi kavandati pea hermeetiline mis tähendab ventilatsiooni rõhkude muutusel koormusi, mida ei olnud üldse läbi mõeldud (konstruktsioon oli vaid välja mõeldud).
Kindlasti jääb lõpuks süüdi koristaja, kes ülerõhuga saali ukse avas. Oleks ta sissegi astund, oleks võibolla oma karistuse kätte saanud.
Aga loota et poliitiliselt kallutatud jõud, kes objekti ehitust korraldasid ja survestasid, telgitagustest välja toodaks - on ilmselt liiast.
Toomas Aas ütles …
Mustla valda ei ole olemas, tegu on siiski Tarvastu vallaga.
wips ütles …
Tänud märkuse eest, tõepoolest on veel kodumaa haldusjaotuse õppimisega vaja tegeleda.. kuniks pole haldusreformiga seda lihtsustatud :)

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…