Otse põhisisu juurde

Igamehe õigus vs Keila kaabakate vald

Meid ei üllata see, et venemaa on saast ja sealt midagi head oodata ei ole. Küsimus on, millal enda imetlemisest unised Euroopa poliitikud sellest aru saavad ja semmimise selle saatana saadikute kambaga lõpetavad. Energeetiline sõltumatus on see, mis teeb meid tugevaks. Soovitan seda teilegi. Aga sellest ehk mõni teine kord.
Möödunud nädalavahetusel võtsime perega ette planeeritud Spaa külastuse. Sedakorda ilma bensiinita. Sõitsime ratastega Urtta, kust kolisedes rongiga Paldiskisse. Viimasest rongisõidust on aega kulunud aasta või enamgi, aga Paldiskisse ei olegi varem rongiga sõitnud.
Selles uues peatuses tegid rongid peatust alates sellest nädalast. Seega on täiesti reaalne, et me olime esimesed, kes Urdast Paldiskisse sõitsid ja ratastega. Sõit Paldiskisse toimus teo kiirusel ja raputades. Selline ühistransport sobib suurepäraselt pudelikorjajatele, kuid mitte valgetele inimestele. Ma ei ole kindel, et me ikka rööpaid pidi sõitsime, võib-olla on need juba Kuusakoskisse viidud. Ja kui olekski, siis ei oleks ka midagi katki. Ei ole mitte ühtegi mõistlikku põhjendust, miks need saatana naftavagunid läbi Eesti ja läbi Tallinna Paldiskisse liikuma peaksid. Mida rutem see KGB rahastamine lõpetada, seda parem. Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna kirjutada.
Meie suund oli Paldiskist piki kallasrada Laulasmaa.
Tee peal tutvusime looduse protsessidega, ehk kuidas meri Eestimaa pinda vähendab.
Kallasrada on tänu sovjetiaegsete piirivalvurite tegevusele olemas praktiliselt kogu poolsaare ulatuses sisuliselt pinnasteena. Ühel hetkel tundus, et siia ta lõppebki, kuid selgus, et jätkub lihtsalt panga peal.
Kuid tõsine pettumus oli Klooga-rand, kus kantpead on enda majad ehitanud täpselt kallasrajale. Aed on ehitatud kohati veepiirini välja. Ei jäänud muud üle, kui sumbata piki tara mööda padrikut tõbrastest mööda.Aias oli isegi kivi, millel veel värviga Paldiski-Tallinn rattamaratoni rajatähis. Peale esimest "eluranda" jätkus vana rand koos lagunenud rannahoonetega, kuid täitsa uute prügikastidega. Ja siis jälle..

Millise elundiga inimene mõtleb, kui ta oma kuudi rannaluidetele püstitab? Kohta, kus on avalik rand, kus puhub tuul ja keerutab liiva, kus inimesed käivad ümber sinu aia ja vaatavad sind, kui loomaia pärdikut.

Kui olime sellest loomaaiast edasi saanud ja arvasime, et ongi kõik, siis metsast leidsime sellise pildi..

Siit oli Laulasmaa Spaani veel paar kilomeetrit, kokku siis piki rannikut kujunes distantsiks 31km. Järgmisel päeval sõitsime juba läbi Keila-Joa, Vääna ja Vatsla koju teised 30km. Ka 8-aastane Marta sai sellega tublisti hakkama.

Ahjaa, Siseministeerium on koostanud planeerimisseaduse muutmise eelnõu, milles on mitmeid olulisi muudastusi. Need ettepanekud on kaugel täiuslikkusest, kuid mõte on õige - vähem voli arendajatele. Esitasin täna oma märkused ja ettepanekud seadusemuudatusele EPBL kaudu. Hetkel veel on võimalik näha seaduse muutmise seadust osalusveebis.

Kommentaarid

genekas ütles …
Tasub vaid proovida sõita Ristilt Haapsallu ja kogeda seda kuumaastikku, mis ulatus vähemalt mõne nädala eest Linnamäele viiva ümbersõidutee otsast Risti poole - see ei kvalifitseeru isegi mõnitamiseks enam mitte, kui jalakäija kiirusel sõita üritades tekib tunne, et auto laguneb mutriteks laiali - rääkimata sellest, et tee peal töid ei toimunud ja tegu on siiski suhteliselt tähtsa teega... kisub lausa "kaabakate maakonnaks" kätte.

Tõsi küll - hetkel võib asi ehk muutunud olla.

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…