Otse põhisisu juurde

Igamehe õigus vs Keila kaabakate vald

Meid ei üllata see, et venemaa on saast ja sealt midagi head oodata ei ole. Küsimus on, millal enda imetlemisest unised Euroopa poliitikud sellest aru saavad ja semmimise selle saatana saadikute kambaga lõpetavad. Energeetiline sõltumatus on see, mis teeb meid tugevaks. Soovitan seda teilegi. Aga sellest ehk mõni teine kord.
Möödunud nädalavahetusel võtsime perega ette planeeritud Spaa külastuse. Sedakorda ilma bensiinita. Sõitsime ratastega Urtta, kust kolisedes rongiga Paldiskisse. Viimasest rongisõidust on aega kulunud aasta või enamgi, aga Paldiskisse ei olegi varem rongiga sõitnud.
Selles uues peatuses tegid rongid peatust alates sellest nädalast. Seega on täiesti reaalne, et me olime esimesed, kes Urdast Paldiskisse sõitsid ja ratastega. Sõit Paldiskisse toimus teo kiirusel ja raputades. Selline ühistransport sobib suurepäraselt pudelikorjajatele, kuid mitte valgetele inimestele. Ma ei ole kindel, et me ikka rööpaid pidi sõitsime, võib-olla on need juba Kuusakoskisse viidud. Ja kui olekski, siis ei oleks ka midagi katki. Ei ole mitte ühtegi mõistlikku põhjendust, miks need saatana naftavagunid läbi Eesti ja läbi Tallinna Paldiskisse liikuma peaksid. Mida rutem see KGB rahastamine lõpetada, seda parem. Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna kirjutada.
Meie suund oli Paldiskist piki kallasrada Laulasmaa.
Tee peal tutvusime looduse protsessidega, ehk kuidas meri Eestimaa pinda vähendab.
Kallasrada on tänu sovjetiaegsete piirivalvurite tegevusele olemas praktiliselt kogu poolsaare ulatuses sisuliselt pinnasteena. Ühel hetkel tundus, et siia ta lõppebki, kuid selgus, et jätkub lihtsalt panga peal.
Kuid tõsine pettumus oli Klooga-rand, kus kantpead on enda majad ehitanud täpselt kallasrajale. Aed on ehitatud kohati veepiirini välja. Ei jäänud muud üle, kui sumbata piki tara mööda padrikut tõbrastest mööda.Aias oli isegi kivi, millel veel värviga Paldiski-Tallinn rattamaratoni rajatähis. Peale esimest "eluranda" jätkus vana rand koos lagunenud rannahoonetega, kuid täitsa uute prügikastidega. Ja siis jälle..

Millise elundiga inimene mõtleb, kui ta oma kuudi rannaluidetele püstitab? Kohta, kus on avalik rand, kus puhub tuul ja keerutab liiva, kus inimesed käivad ümber sinu aia ja vaatavad sind, kui loomaia pärdikut.

Kui olime sellest loomaaiast edasi saanud ja arvasime, et ongi kõik, siis metsast leidsime sellise pildi..

Siit oli Laulasmaa Spaani veel paar kilomeetrit, kokku siis piki rannikut kujunes distantsiks 31km. Järgmisel päeval sõitsime juba läbi Keila-Joa, Vääna ja Vatsla koju teised 30km. Ka 8-aastane Marta sai sellega tublisti hakkama.

Ahjaa, Siseministeerium on koostanud planeerimisseaduse muutmise eelnõu, milles on mitmeid olulisi muudastusi. Need ettepanekud on kaugel täiuslikkusest, kuid mõte on õige - vähem voli arendajatele. Esitasin täna oma märkused ja ettepanekud seadusemuudatusele EPBL kaudu. Hetkel veel on võimalik näha seaduse muutmise seadust osalusveebis.

Kommentaarid

genekas ütles …
Tasub vaid proovida sõita Ristilt Haapsallu ja kogeda seda kuumaastikku, mis ulatus vähemalt mõne nädala eest Linnamäele viiva ümbersõidutee otsast Risti poole - see ei kvalifitseeru isegi mõnitamiseks enam mitte, kui jalakäija kiirusel sõita üritades tekib tunne, et auto laguneb mutriteks laiali - rääkimata sellest, et tee peal töid ei toimunud ja tegu on siiski suhteliselt tähtsa teega... kisub lausa "kaabakate maakonnaks" kätte.

Tõsi küll - hetkel võib asi ehk muutunud olla.

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…