Mullu valmis Espoos Matinkylas Iso-Omena kaubanduskeskuse lähedal turboringristmik ja seda ületav jalgrattatee sild. Lahendus on lihtne ja efektne, detailid hästi läbi mõeldud, materjalid kvaliteetsed. Ja mis peamine, siin päriselt ka on jalgrattur, kui iseseisvalt, keskkonnasäästlikult ja kiiresti liikuv inimene seatud prioriteediks. Kõik teised liiklejad on samas tasandis. Jalakäijal ei ole vaja ronida sillale, aga see ei ole keelatud. Jalgrattur läbib selle ristmiku ka autodest kiiremini. Jalgratas on kõige tõhusam liikumisvahend, kuid jalgratturi jaoks on kõige suuremaks nuhtluseks erinevad takistused, järsud pöörded, ristmikud ja mahasõidud jne, mis sunnivad aeglustama või seisma jääma, mis tähendab energiakadu. Autojuht ei pea ristmikul autost väljuma või jalga maha panema, kiirendamiseks on vaja vaid kergelt gaasipedaalile vajutada.
|
Matinkartanontie ja Hauenkalliontie ristmik, taamal osa Länsiväylä ja Kehä II ristmikust. |
|
Ka Soomes on hakatud turboringristmikke tegema, enim on neid Espoos. |
|
Iso-Omena suunalt ristmikule lähenedes hargneb jalg- ja jalgrattatee. Jalgtee läheb otse ristmikule, kus on võimalik teed ületada samatasandiliselt, rattatee läheb sillale. |
|
Soomes kinnitatakse sildadele nimekaart, kus kirjas ka projekteerija ja ehitusettevõtete nimed. |
|
Sillapiirded on disainitud konkreetsele sillale, mitte ei kasutata tüüpseid võresid. Materjal on roostevaba teras, erineva suurusega avadesse on paigutatud LED valgustid. |
|
Ristmiku ette on tehtud ühistranspordisõbralikud künnised. |
|
Kiirtee.. |
|
Ka tänavavalgustid on disainlahendus. |
|
Turboringide juures on meil feilitud viidandusega, mis on arusaamatu ja loetamatu. Soomes on asjad korras, kuigi siin on väga palju infot kokku surutud. Viitade lugemist hõlbustavad värvid, teksti suurus, font ja ridade eraldus. |
|
Kurvikas |
|
Kõrval on ka varem ehitatud avar jalgtee läbikäigusild. Hetkel käivad tööd sadeveepumpla ehitusel, ehitusplats on piiratud. |
|
Silla ristprofiili kuju loob ilme väga saledast sillast, elegantsust lisavad ümar servapruss ja disainitud sillapiire. |
Tellija Espoo linn, projekteerija A-Insinöörit ja Aihio Arkkitehdit, ehitaja GRK.
Nende piltide sõnum on see, et Eestis tüüpiliselt ehitatav jalgrattainfra on lõpptarbijat ignoreeriv ja keskkonda reostav masendus.
Ärge olge masendavad, olge nagu Espoo.
Kommentaarid
Postita kommentaar
Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!