Otse põhisisu juurde

Idee: Vaba riigi torn - päike pilvede all

Kohe algab Movembrikuu ja kõigil meestel kasvavad vuntsid nagu Indias aastaringi. Kui aga panna ühte lausesse kokku Eesti ja November, siis mis meile esimesena pähe tuleb? Pimedus, märg ja porine pimedus, masendus. Probleem, mida ei lahenda Rail Baltics, vaid lennupiletid võimalikult kaugele lõunasse.

Allikas: EaglElla, Flickr
No ei leia te visitestonia.com lehelt novembrikuist pilti, mis oleks apetiitne ja samas realistlikult edastaks seda igavesti kestvat külma porist fiilingut "miks küll kulutasin puhkusepäevad külmale suvele?".

Hiljuti pani Sheikh Mohammed nurgakivi Dubai uuele tornile, mille täpset kõrgust ei ole avaldatud ja võimalik, et see ei olegi veel teada. Kuivõrd Saudid ehitavad Jeddahisse Kingdom Towerit, mis võtaks Dubailt ära maailma kõrgeima ehitise tiitli, siis sellega lihtsalt ei saa leppida. Emiraatide eesmärk on olla kõiges esimene, ainus millega nad lepivad on fakt, et Mekka asub väljaspool Ühendatud Emiraate. Seega oleks vaja rekordi hoidmiseks edumaad vaid meetrikese jagu ja see meetrike selgub töö käigus, kui Saudi kuningas on lindi läbi lõiganud.

Kuid mitte see meeter ei ole oluline, vaid kilomeeter, mis on enam-vähem täpselt torni kõrguseks. Ja see kilomeeter ulatub tublisti üle madalamate pilvede, mis porikuu masendust Eestis põhjustavad.
Kui olete korra Ülemistelt kodustele lehvitanud, siis olete märganud, et päike ei olegi kaugel. Piisab, kui lennuk pistab nina läbi pilvede ja seal ta ongi.

Wips ise Salalahis, Omaanis 1200m kõrgusel
Vaja on ainult piisavalt pikka kaela... just, umbes sellist kaela nagu Burj Khalifa või Creek Tower!
Kuid kas me peaksime siis lõunasse lendamise asemel ronima torni otsa, et saada oma igapäevast D-vitamiini annust?



Iidolite eeskujul tuleb siit vabavaraline idee edasiarendamiseks. Idee, mis tundub teile hullem, kui Hyperloop, kuid mis "muudaks elu Eestis võimalikuks aastaringselt ja võib-olla tooks koju tagasi ka talendid". Nali naljaks, aga siit ta tuleb.




See lahendus ei aita kõigi pilvede korral, kuid aitab madalate pilvede puhul, mis üldjuhul on need kõige mustemad ja läbipaistmatud. Lisaks üldisele positiivsele emotsionaalsele laengule vähendaks selline tehispäike ka vajadust tehisvalguse ehk elektrienergia järele. Päev muutuks pikemaks. Sama valgusenergiat saaks kasutada ka päikesepaneelides ehk suurendaks nende üldist kasutegurit ja mõttekust.
Eestlastena oleks meil põhjust olla uhke ka uue maailmanaba üle, lisaks e-kuulsusele võtaksime araablastelt betooni ja terase kõrgusrekordid.
Arutaks veidi?

Creative Commons License
This work (Vaba riigi torn - päike pilvede all, by Raul Wips Vibo), identified by Raul Vibo is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Laiad, kõrged ja eriti kitsad erikergliiklejad

Jätkame kergliiklejate lainel, sedakorda teemaks gabariidid. Hiljutise uuringu järgi on meil probleem laste ülekaalulisusega, kuid kliimasoojenemine ning nutiseadmete liigtarvitamine võib kaasa tuua ka järgnevate põlvede geenimutatsioone, mis lisaks laiusele ka pikkust mõjutavad. Sillad ja tunnelid ehitatakse vähemalt sajaks aastaks! Ettenägelikud onud ja tädid, kes kergliiklusteid kavandavad ja ehitavad, on hakanud selliste riskidega arvestama. Näiteks Juulikul on Tallinna ringtee läbikäigu silla gabariidi värav tehtud ka kergliiklustee kohale, kergliiklejate kõrgusgabariit on piiratud 3.8 meetriga.


Ei teagi, kuidas on jõutud numbrini 3,8m, ehk on kasutatud juhuslike numbrite genereerijat vahemikus 0 kuni 5? Meie normid ja standardid näevad ette 5m kõrgusgabariiti sildade all sõidukitele. Kergliiklejate (jalakäijad ja ratturid) minimaalne gabariit on 2.5m. Muidugi võib teha kõrgemat, ülemist piiri ei ole peetud vajalikuks normeerida.

Kuna legaalne ja normaalne veoauto kõrgus on 4.0 m…

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…