Otse põhisisu juurde

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.


Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.




Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.

Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.

Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla välimus ei reeda.

Puidust tekiga jalakäijate sildu on lausa kaks ja siin ei paista puidul küll vähimatki probleemi olema.


Kuressaare linnuse valli on uuristatud säherdune betoonkolakas ilmselt päästeameti rõõmuks. Raudteetammi alla võiks ju sellise läbipääsu teha, aga linnuse valli!?

Puit on aus sillaehitusmaterjal.


Variku viaduktil ei näe just palju jalakäijaid või rattureid, sest lihtsam on ju üle raudtee ronida. Väike harjutus pikendab eluiga, kasutage ikka viadukti..

.. ignoreerides mõnevõrra rabedat viimistlust!

Vuugid on sillaomaniku peamine mure.


Siit algab Tartu idapoolne ringtee..

Võru tänava ristmikusild


Ihaste sillast on meil tegelikult rohkem pilte, selline vaade Ihaste poolelt

 Ihaste riste, kõik oleks super-duper, kui seda torupiiret siin ei oleks. 

Turu jalakäijate sild, pool sillast oli parasjagu triatlonistidele eraldatud.


Kaarsilla kaarel tegevust ei paistnud, tudengid puhkavad..

Topi sõlme raudteeviadukt. Sild ehitati Eestis uudsel moel, kuid sild ise on koonerdamise tagajärjel lühike. Jalgrattatee on siin lausa ohtlik.

Lüganusel ehitatakse uut silda, paistab tulema Puurmani silla väikevend. Kas projekteerimise raha sai kokku hoitud?

Jõhvi viaduktile avanevad sellised vaated kuniks linna magusaimale jäätmaale midagi ette ehitatud ei ole. 

Sõtke jõe vadi Sillamäel 

Kukruse-Jõhvi teelõigu kallal on sõna võtnud kõiksugu idamaade tagantjäreletargad. Ka siin elavad muideks inimesed. Tartu ringteel ma niipalju jalgrattureid ei näinud, kui sellel teelõigul. Kukruse sild on aktiivses kasutuses, liigub ka ratastoolis inimesi. Lõpetage möla!


Vaade Narva ordulinnusest

Kaldapromenaad on tipp-topp, Ivangorod võib vesise suuga pealt vaadata, kuidas Narva promenaadil õlut või jäätist limpsab.

Menutades viiekroonist..

 Kõik on sillas!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Laiad, kõrged ja eriti kitsad erikergliiklejad

Jätkame kergliiklejate lainel, sedakorda teemaks gabariidid. Hiljutise uuringu järgi on meil probleem laste ülekaalulisusega, kuid kliimasoojenemine ning nutiseadmete liigtarvitamine võib kaasa tuua ka järgnevate põlvede geenimutatsioone, mis lisaks laiusele ka pikkust mõjutavad. Sillad ja tunnelid ehitatakse vähemalt sajaks aastaks! Ettenägelikud onud ja tädid, kes kergliiklusteid kavandavad ja ehitavad, on hakanud selliste riskidega arvestama. Näiteks Juulikul on Tallinna ringtee läbikäigu silla gabariidi värav tehtud ka kergliiklustee kohale, kergliiklejate kõrgusgabariit on piiratud 3.8 meetriga.


Ei teagi, kuidas on jõutud numbrini 3,8m, ehk on kasutatud juhuslike numbrite genereerijat vahemikus 0 kuni 5? Meie normid ja standardid näevad ette 5m kõrgusgabariiti sildade all sõidukitele. Kergliiklejate (jalakäijad ja ratturid) minimaalne gabariit on 2.5m. Muidugi võib teha kõrgemat, ülemist piiri ei ole peetud vajalikuks normeerida.

Kuna legaalne ja normaalne veoauto kõrgus on 4.0 m…