Otse põhisisu juurde

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.


Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.




Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.

Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.

Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla välimus ei reeda.

Puidust tekiga jalakäijate sildu on lausa kaks ja siin ei paista puidul küll vähimatki probleemi olema.


Kuressaare linnuse valli on uuristatud säherdune betoonkolakas ilmselt päästeameti rõõmuks. Raudteetammi alla võiks ju sellise läbipääsu teha, aga linnuse valli!?

Puit on aus sillaehitusmaterjal.


Variku viaduktil ei näe just palju jalakäijaid või rattureid, sest lihtsam on ju üle raudtee ronida. Väike harjutus pikendab eluiga, kasutage ikka viadukti..

.. ignoreerides mõnevõrra rabedat viimistlust!

Vuugid on sillaomaniku peamine mure.


Siit algab Tartu idapoolne ringtee..

Võru tänava ristmikusild


Ihaste sillast on meil tegelikult rohkem pilte, selline vaade Ihaste poolelt

 Ihaste riste, kõik oleks super-duper, kui seda torupiiret siin ei oleks. 

Turu jalakäijate sild, pool sillast oli parasjagu triatlonistidele eraldatud.


Kaarsilla kaarel tegevust ei paistnud, tudengid puhkavad..

Topi sõlme raudteeviadukt. Sild ehitati Eestis uudsel moel, kuid sild ise on koonerdamise tagajärjel lühike. Jalgrattatee on siin lausa ohtlik.

Lüganusel ehitatakse uut silda, paistab tulema Puurmani silla väikevend. Kas projekteerimise raha sai kokku hoitud?

Jõhvi viaduktile avanevad sellised vaated kuniks linna magusaimale jäätmaale midagi ette ehitatud ei ole. 

Sõtke jõe vadi Sillamäel 

Kukruse-Jõhvi teelõigu kallal on sõna võtnud kõiksugu idamaade tagantjäreletargad. Ka siin elavad muideks inimesed. Tartu ringteel ma niipalju jalgrattureid ei näinud, kui sellel teelõigul. Kukruse sild on aktiivses kasutuses, liigub ka ratastoolis inimesi. Lõpetage möla!


Vaade Narva ordulinnusest

Kaldapromenaad on tipp-topp, Ivangorod võib vesise suuga pealt vaadata, kuidas Narva promenaadil õlut või jäätist limpsab.

Menutades viiekroonist..

 Kõik on sillas!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin

Tiskre turbo

Turbo-ringristmikud on hollandlaste leiutis, mida me oleme hakanud ka Eestis kasutusele võtma.   Guugeldades leiate väga palju näiteid maailmast , kuidas turboringid peaksid välja nägema. Turbo-ringristmiku mõte on selles, et igalt ringristmiku rajalt saab liikuda ainult selleks ettenähtud suundades ja sõiduraja vahetamine ringil ei ole ette nähtud ega ka füüsiliste tõkete tõttu ka võimalik. Samuti ei ole võimalik turboringil jääda pulmarongiga keerutama ja linna ummistama, mis Taaralinnas üsna populaarne tegevus on. Kõige esimene ja suhteliselt hästi õnnestunud lahendus on näiteks Tartus Annelinnas Sõpruse ringristmik , kuid sellel puuduvad raja vahetamise tõkked. Turboringe on tehtud veel mitmele poole, näiteks Tondi tänava ja Linnu tee ristmikule. Paljudel juhtudel on eksitud geomeetria joonistamisega, mistõttu liiklemine ringil ei toimu nii, nagu ideaalis peaks. Raja vahetamine ise ei olekski probleem, aga probleem on kiire ringile peale sõit ja sisemise raja "lõikamine"

Kose-Võõbu | Sõida ja naudi

Täna on see päev, kui avati liiklus uuel Kose-Võõbu teelõigul. Maanteid ikka ehitatakse, aga ammu ei ole Eestis ehitatud päris uut teed neitsilikku maastikku, kus inimasustus on minimaalne. Kolmeaastase ehitamise järel võiks ka ehitaja pisut puhkekohta testida :) kuid tööd on veel teha ka peale liiklusele avamist. Eelprojektiga alustamisest on möödas 13 aastat, lõpetamisest 11. On see pikk või lühike aeg? Tulemuseks on liiklejate aja kokkuhoid Tallinna ja Tartu vahel aasta keskmiselt 5 minutit. On see pikk või lühike aeg? Proovime väikeste numbrite reeglit: keskmiselt 10000 inimest ööpäevas kasutab seda teelõiku, see teeb 50000 minutit, ehk 833 tundi ehk 34 rahvusliku päeva on iga päev lühem. Aasta peale kokku teeb see 12410 päeva kokkuhoidu. Kaks aastat tagasi postitasin objekti ülevaate ja sai kirjeldatud olulisi muudatusi . Siis ma hinnanguid ei andnud, kuid täna lõpptulemust nähes ei ole põhjust ennast tagasi hoida. Võõbu-Mäo lõik on ju veel ehituses ja see on võimalus teha veelgi