Otse põhisisu juurde

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.


Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.




Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.

Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.

Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla välimus ei reeda.

Puidust tekiga jalakäijate sildu on lausa kaks ja siin ei paista puidul küll vähimatki probleemi olema.


Kuressaare linnuse valli on uuristatud säherdune betoonkolakas ilmselt päästeameti rõõmuks. Raudteetammi alla võiks ju sellise läbipääsu teha, aga linnuse valli!?

Puit on aus sillaehitusmaterjal.


Variku viaduktil ei näe just palju jalakäijaid või rattureid, sest lihtsam on ju üle raudtee ronida. Väike harjutus pikendab eluiga, kasutage ikka viadukti..

.. ignoreerides mõnevõrra rabedat viimistlust!

Vuugid on sillaomaniku peamine mure.


Siit algab Tartu idapoolne ringtee..

Võru tänava ristmikusild


Ihaste sillast on meil tegelikult rohkem pilte, selline vaade Ihaste poolelt

 Ihaste riste, kõik oleks super-duper, kui seda torupiiret siin ei oleks. 

Turu jalakäijate sild, pool sillast oli parasjagu triatlonistidele eraldatud.


Kaarsilla kaarel tegevust ei paistnud, tudengid puhkavad..

Topi sõlme raudteeviadukt. Sild ehitati Eestis uudsel moel, kuid sild ise on koonerdamise tagajärjel lühike. Jalgrattatee on siin lausa ohtlik.

Lüganusel ehitatakse uut silda, paistab tulema Puurmani silla väikevend. Kas projekteerimise raha sai kokku hoitud?

Jõhvi viaduktile avanevad sellised vaated kuniks linna magusaimale jäätmaale midagi ette ehitatud ei ole. 

Sõtke jõe vadi Sillamäel 

Kukruse-Jõhvi teelõigu kallal on sõna võtnud kõiksugu idamaade tagantjäreletargad. Ka siin elavad muideks inimesed. Tartu ringteel ma niipalju jalgrattureid ei näinud, kui sellel teelõigul. Kukruse sild on aktiivses kasutuses, liigub ka ratastoolis inimesi. Lõpetage möla!


Vaade Narva ordulinnusest

Kaldapromenaad on tipp-topp, Ivangorod võib vesise suuga pealt vaadata, kuidas Narva promenaadil õlut või jäätist limpsab.

Menutades viiekroonist..

 Kõik on sillas!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin