Otse põhisisu juurde

Valdkonna eest mittevastutav minister

Taavi valitus tekitas meile uudse nähtusena poole portfelli ministrid. Varem on meil olnud nähtusena regionaalminister, kellel oli küll portfell aga puudus ministeerium. Kes ütles, et avalikus sektoris on innovatsioon võimatu?
Nagu kaks tilka vett: Urve ja Anne
Värskendades oma teadmisi se(g)adusandlusest avastasin, et Teeseadusesse on tehtud asjakohane iluravi. Kasutusele on võetud mõiste "valdkonna eest vastutav minister". Kui varem oli seaduses kirjas, et iga alama astme akti, ehk siis määruse kehtestab Majandus- ja Kommunikatsiooniminister, siis nüüd kehtestab selle valdkonna eest vastutav minister. Selgub, et valitsuse vahetusega on siis kõikidele seadustele tehtud iluravi. Olgu tänatud püha infotehnoloog, kes on meile kinkinud funktsiooni "otsi-ja-asenda"! *
Kõik oleks justkui tore, aga kui ma selle se(g)aduse välja trükin ja näpuga järge vedama hakkan, siis leian ennast teadmatusest, sest mitte kusagil ei ole öeldud, kes ikkagi on see valdkonna eest vastutav minister ja kuidas ma seda teada peaksin saama?
Kulla riigikantselei agarad ametnikud, mul on teile ettepanek: järgmine kord, kui te uue valitsuse ametisse astumisel seadustele "otsi-ja-asenda" iluravi teete, siis võiksite seadusesse kohe kirjutada ministri nime. Näiteks nii:
Tee ohutusrajatiste, liiklusmärkide, fooride, piirete, tähispostide ja teemärgistuse kohta ning riigimaantee, kohaliku tee ja talitee seisundi kohta esitatavad nõuded kehtestab Urve Palo.
Kohe selge pilt, kes vastutab, kes kehtestab, õigusselgus missugune!

* Taaskord on leidnud kinnitust tõsiasi, et raal on lolluse võimendi.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin