Otse põhisisu juurde

Idee: Hoiame Eesti lippu kõrge(ma)l!


Maikuus toimus Ramboll Eesti sünnipäevakonverents, kus ma sain sideliinide vahendusel ka pisut pilti ja heli näidata. Tulenevalt teemast tekkis esitluse lõpuks idee maailma kõrgeimast lipumastist, mille otsas lehviks maailma ilusaim lipp. Täna on kõrgeima lipumasti rekord veel tadžikkide käes (165m), aga õige pea läheb rekord üle saudidele (170m). Üks firma on spetsialiseerunud kõrgete lipumastide ehitamisele ja see turg tekkis neil täiesti iseenesest, kui Abu Dhabi soovis ehitada maailma kõrgeimat ja sellele järgnes ridamisi analoogseid soove.
Nagu näha, toimub rekordite ületamine paari meetri kaupa. Tänaseks ollakse jõutud samale kõrgusele Tallinna Teletorni vaateplatvormiga. Samas on ainiti teletorni terasest antennimast 124m kõrge, ehk meeter rohkem, kui Abu Dhabi lipumast. Sinimustvalge lehvimas 314 meetri kõrgusel jätaks naftašeigid mõneks ajaks ammulisui..
Muidugi on siin agasid, sest teletorn ei ole projekteeritud lipumastiks. Arvestades soovituslikku masti kõrguse ja lipu laiuse suhet 1:6 peaks teletorni tipus lipu laiuseks olema 50m! Inseneridel oleks "pisut" nuputamist, kuidas kahe korvpalliväljaku suurune puri pidama saada ja mastile vajalik tugevus anda. Kuid, see ju vääriks küünlaid?
Head Eesti lipu päeva!

Fotomontaaži allikad:
Teletorn - www.puhkuseestis.ee
Lipp - Delfi, Andres Putting

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin

Tiskre turbo

Turbo-ringristmikud on hollandlaste leiutis, mida me oleme hakanud ka Eestis kasutusele võtma.   Guugeldades leiate väga palju näiteid maailmast , kuidas turboringid peaksid välja nägema. Turbo-ringristmiku mõte on selles, et igalt ringristmiku rajalt saab liikuda ainult selleks ettenähtud suundades ja sõiduraja vahetamine ringil ei ole ette nähtud ega ka füüsiliste tõkete tõttu ka võimalik. Samuti ei ole võimalik turboringil jääda pulmarongiga keerutama ja linna ummistama, mis Taaralinnas üsna populaarne tegevus on. Kõige esimene ja suhteliselt hästi õnnestunud lahendus on näiteks Tartus Annelinnas Sõpruse ringristmik , kuid sellel puuduvad raja vahetamise tõkked. Turboringe on tehtud veel mitmele poole, näiteks Tondi tänava ja Linnu tee ristmikule. Paljudel juhtudel on eksitud geomeetria joonistamisega, mistõttu liiklemine ringil ei toimu nii, nagu ideaalis peaks. Raja vahetamine ise ei olekski probleem, aga probleem on kiire ringile peale sõit ja sisemise raja "lõikamine"

Kose-Võõbu | Sõida ja naudi

Täna on see päev, kui avati liiklus uuel Kose-Võõbu teelõigul. Maanteid ikka ehitatakse, aga ammu ei ole Eestis ehitatud päris uut teed neitsilikku maastikku, kus inimasustus on minimaalne. Kolmeaastase ehitamise järel võiks ka ehitaja pisut puhkekohta testida :) kuid tööd on veel teha ka peale liiklusele avamist. Eelprojektiga alustamisest on möödas 13 aastat, lõpetamisest 11. On see pikk või lühike aeg? Tulemuseks on liiklejate aja kokkuhoid Tallinna ja Tartu vahel aasta keskmiselt 5 minutit. On see pikk või lühike aeg? Proovime väikeste numbrite reeglit: keskmiselt 10000 inimest ööpäevas kasutab seda teelõiku, see teeb 50000 minutit, ehk 833 tundi ehk 34 rahvusliku päeva on iga päev lühem. Aasta peale kokku teeb see 12410 päeva kokkuhoidu. Kaks aastat tagasi postitasin objekti ülevaate ja sai kirjeldatud olulisi muudatusi . Siis ma hinnanguid ei andnud, kuid täna lõpptulemust nähes ei ole põhjust ennast tagasi hoida. Võõbu-Mäo lõik on ju veel ehituses ja see on võimalus teha veelgi