Otse põhisisu juurde

Kiidame küündimatust

Maikuus toimunud rattamarsruutide kaardistamisse sai ka oma panus antud. Ootan pikisilmi puuduvaid ühendusteid, et ei peaks sõiduteel autodega rinda pistma. Ühte puuduvat paarisajameetritst parasjagu tehakse.
Kadaka teel ehitamisel paarisajameetrine kergliiklusteejupike..
Kui need teejupid omavahel lõpuks ühendatud saavad, siis ei saa keegi enam öelda, et jalgrattaga ei ole võimalik liigelda.
Näiteks valmis Eesti rikkaimas vallas tervelt 2,2km kergliiklusteed, mis piltide järgi meenutab asfaldiga kindlustatud maantee kraavi. Piltidele mahtusid kohalikud vallajuhid, aga ka regionaalminister! Ju siis on projektil regionaalpoliitilist mõõdet. Õnneks oli avamisel ilus ilm ja autod ei pritsinud regionaalministrit märjaks..
Peagi saame aga näha Edgarit lõikamas linti Hiiu-Harku vanale raudteetammile ehitatava kergtee avamisel. Vaevalt siis ministreid näha saab..

Ma olen seda valmivat teed sõitnud ja mõelnud, et kas kergteed peab tõesti projekteerima ja ehitama nagu raudteed?


Kogu projekt on ideevaene lausasfaldist tuulekoridor. Kui kergtee teha ühesuguse kattega 5,5m lai, kas siis mahuvad kõik liiklejad sinna ära? Praktika juba näitab, et ei mahu. Kui puuduvad füüsilised eraldused, siis ukerdavad emad ja lapsed, koerad ja uisutajad kõik suvaliselt ja täidavad neile antud ruumi. Selle kadalilpu läbimiseks pidin seisma jääma, sest rattakella ei kuuldud.
Projektis ei ole üldse arvestatud ristuvate liikumisteede ja radadega. Mitmed kohad, kus täna on aktiivne ristisuunaline liiklus, on jäetud lihtsalt lahendamata. 


Selleks, et linnainimesed saaksid kergliiklustee imega tutvuma tulla, on projekteeritud parklad sõiduautodele Hiiule ja ristumisele Tähetorni tänavaga. Need parklad on isegi hullemad, kui keskmise kaubanduskeskuse parkla. Miks on vaja tohutult alalt sadevett kokku korjata ja kanalisatsiooni juhtida? Siin on ometigi liivpinnas! Kus on haljastus!?


Kuhu lükatakse parklast talvel lumi? Ilmselt kergliiklusteele.


Kas me sellist kergliiklusteed tahtsimegi? Lindi lõikamisel ei ole muidugi üldse oluline, kas tee vastab ka lõpptarbija ootustele. See jutt siin on justkui tagantjärele targutus, aga millal oli meil võimalus projektile kaasa rääkida?

Kõik saab alguse sellest, et lõpptarbija on poliitiku ja ametniku jaoks tüütu putukas. Parem ei räägi, parem ei küsi. Ostame odava projekti, teeme kuidagi ära ja Edgar saab linti lõigata. Muu ei ole oluline. Mul oleks hea meel, kui keegi tõestaks vastupidist!

Kui ma juba sõna võtsin, siis küsin, miks on Ülemiste liiklussõlme ehitusel peaaegu aasta otsa seisnud kergliiklustee jupp, mida inimesed kasutada ei tohi?


Kõige muu juures on siin vaja vaid tühine töö teha, täita ja tihendada peenrad ning paigaldada tunnelisse vihmaveerennid/restid ja teekate.



Kohutav mutikäik. Mitte millegagi ei oska põhjendada sellist inimvaenulikkust. 

Jällegi tuleb tunnistada, et suure liiklussõlme ehitus on omaette eesmärk. Tellija tellib, töövõtja ehitab. Kas lõpptarbijale väärtust luuakse, on teisejärguline.

Kommentaarid

  1. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  2. Hiiu Harku kergliiklustee ristumistele peaks tulema nii teekattemärgistus kui liiklusmärgid. Sellega olen nõus, et mõlemale poole oleks ristuvale teele võinud teha asfaldist mahasõidu. Aga tegu on ikkagi veel pooliku objektiga (võibolla veel tehakse, kuigi kahtlen).
    Sama ka Ülemiste osas. Kuna tegu on ehitusobjektidga siis pole see ka liikluseks veel avatud.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin