Otse põhisisu juurde

Kuidas mina?

Kuidas mina volbril käisin?

Alustasin postkontorist, kuhu oli saabunud pakike Amazonist. Sain kätte Daniel Sperlingu ja Deborah Gordoni raamatu Two Billion Cars Driving Toward Sustainability, kust loodan leida huvitavaid fakte ja vastuseid küsimusele, kuidas on võimalik  panna kogu maailma rahvas sõitma neljal rattal nii, et me kõik sealjuures ka ellu jääme. Seejärel rattale ja Tartu poole uhama. Peale aastast pausi siis jälle Tartus volbril. Viimati sadas lund, seekord täitsa mõnus kevad. Pikemalt detailidel peatumata viskusin peale Ska faktorit kuskile madratsile, sest keegi oli välja mõelnud mõttetalgud.

Kuidas mina Mõttetalgutel käisin?
Talgud oli võimalus ühendada meeldiv kasulikuga ja vastupidi. Meeldiva hulka kuulus ka volber. Neli tundi und oli seekord piisav. Kõik, kes enne ja pärast talguid on talgute mõtet iseeneses kritiseerinud, jäid seekord sellest lihtsalt ilma, on lollid ja kadedad. Mul ei ole kombeks kõrvale jääda ja siis poriseda. Ma võtan osa ja porisen. Sest porisemisest tähtsam on osavõtt. Kui Mihkel Mutt arvas, et 1/10 eestlastest osales talgutel, siis ta ilmselt mõtles neid eestlasi, kes on üleüldse mõtlemisvõimelised.
Seekord siiski poriseda ei saanud. Meeleolu oli positiivne, kõik rääkisid asjast ja enam-vähem suudeti ka teemas püsida. Mind huvitas, milline on parem liiklus lisaks sellele, et ta parempoolne on, sestap valisin teemakohase mõttekoja.

Kuidas mina küsimuse esitasin?
Talgujuht selgitas rutiini ja seepeale pidid kõik mõtlema küsimusi. Mina mõtlesin ka ja mõtlesin, et olen positiivne: Kuidas motiveerida liiklejaid mõistliku(ma)lt liiklema?
Seejärel hääletati küsimusi, ehk anti kleepsudega toetuspunkte. Enim toetust kogunud küsimused võeti arutluse alla.

Kuidas mina talgul mõtlesin?
Minu küsimus oli kas liiga lihtne või liiga keeruline, et punkte koguda. Esimese küsimusena arutlesime, kuidas vähendada ummikuid? Kahjuks ei olnud ma veel jõudnud tarka raamatut lugeda. Kokkuvõtteks ei olnudki meie peamine väljund teede ehitamine, vaid targemate valikute tegemine. Praegu ma siis istun Tartu-Tallinn bussis ja see on võimalus seda mõttetut teksti siia kirjutada, mida keegi ei loe. Kui juhtrauda käes ei ole, siis mida teha kätega?
Teise teemana arutasime, kuidas parandada jalgratturite ohutust? Häid mõtteid oli palju, ei hakka neid siia kirjutama, sest kõik on protokollitud nagunii. Peamine on ikka see, et kiiver pähe, kui vaja, siis paruka võib kiivri peale panna.

Kuidas see kõik lõppes?
Positiivselt, ilm oli ilus ja Rotalia aiast kostis veel suisa elavat muusikat. Jättes jällegi vahele mõned kontekstivälised detailid - hüppasin rattale, tegin ringi Viljandi kaudu, et tee peal kontrollida olukorda Rannu-Jõesuu sillal.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin