Otse põhisisu juurde

Veel USA liiklusest

USAs on lubatud punase tulega teha äärmiselt paremalt rajalt parempööret, kui ei segata teisi liiklusvooge. See võimaldab suuremat läbilaskvust ja vähendab asjatut tühiseisu. Igati mõistlik. Ainus imelik kaasnähtus on see, et kui ristmikul on eraldi parempöörde haru, millel parempöörde jaoks eraldi nool, siis segaduste vältimiseks pannakse foori kõrvale kiri "No right-turn on red!".
Seda ettepanekut olen näinud/kuulnud meilgi, kuid ei ole see läbi läinud. Euroopas valdavalt ei ole see lubatud. Ilmselt ei ole see ka just seetõttu meil rakendatav, sest piiride ületamisel võib tekitada arusaamatust. Teisele mandrile minnes peab nagunii reeglid üle kontrollima.
Veel üks tähelepanek on seotud fooridega. Kui värskelt renditud autoga lennujaamast liikuma hakkasin, tekkis pea esimesel ristmikul ohtlik olukord. Kui meil tuleb seisma jääda stoppjoone, stoppmärgi või foori ees, siis ameerikamaal tuleb peatuda enne ristmikku, aga kuidas seda kohta tuvastada? Foor paikneb reeglina teiselpool ristmikku. Kuigi see alguses ehmatab ära, harjub sellega kiiresti. Ja selgub, et see on igati positiivne, sest foori ei pea otsima läbi auto katuse..
Foorid teiselpool ristmikku on hästi nähtavad ja reeglina on ka iga sõiduraja kohal eraldi foor. Tähelepanuväärne on seegi, et ristmikuala on kõikvõimalikest postidest, mastidest puhas. Konsoolid on võimsad, kuid lõpuks häirivad ikkagi vähem, kui meil tavapärane postide mets.

Kommentaarid

  1. Pika veoka fotol on ilmselt ka täiendav uba - ka siin on teatud ringkonnad soovinud pikemate autorongide lubamist

    VastaKustuta
  2. Üks uba veel - kui foorid on ristmiku järel, on ka loogiline et nad kehtivad foorialuse teeosa kohta, st vaikimisi ei keela parempööret mille korral auto foorini ei jõua... (sama loogika viiks ka punases vasakpöörde lubamiseni mis ilmselt ei ole õige)

    VastaKustuta
  3. Kas Eestis mitte ei ole nii, et foor kehtib selle taga oleval alal? On ka Pärnus selline ristmik (Riia mnt, suund linast välja - Suur-Sepa, par/Väike-Sepa vas). Foor paikneb pärast vasakule pööravat V-Sepa tn, aga enne paremale pööravat S-Sepa tn. "Vasakpööre on lubatud igal ajal, ainult vastutulijad tuleb läbi lasta", arvas sõiduõpetaja. Any comment?

    VastaKustuta
  4. Päris nii ei ole, sest foore paigutatakse meil nii ristmiku ette, kui ka taha. Ülekäiguradadel on foor ainult enne ülekäigurada, muudel juhtudel paigutatakse foore ka teisele poole. Enne ristmikku on nad alati.
    Küll on nii, et foor on konkreetsele suunale ja Sepa tänaval vasakpöörde puhul seda foori tõesti jälgima ei pea. Sarnaseid kohti on ka Tallinnas Vabaduse pstl, Hiiu tn ristmikul näiteks. Mingi aeg kusjuures noored politseinikud suvatsesid seal vasakpöörajaid trahvida, kes "punase" alt läbi lipsasid, aga õnneks sai politseinikele ka liikluseeskirjad selgeks tehtud :)

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!

Populaarsed postitused sellest blogist

Lahendus Jüri muna probleemile: topeltpasun

Põhikaart 1994. Jüri muna. Allikas: Maa-ameti geoportaal ca 1988 aastal valmis Tallinna ringtee ja Tallinn-Tartu maantee eritasandiline munakujuline liiklussõlm. Ehitamise ajal selgus, et projekteeritud ringi põhjapoolne osa oli sattunud muinasasumi kohale ning paralleelselt arheoloogiliste kaevamistega tehtigi projekteeritud ringist muna. See muna teravam serv ehmatas ringil sõitjaid, kes kas Tartu poolt Paldiski suunda või Paldiski poolt Tallinna suunda sõitsid. Eks oli ka väljasõite.. suuremaid kokkupõrkeid siiski ei esinenud.  Niinimetatud süsteemisõlmes, kus ristuvad kaks põhimaanteed, on taotluseks liitumine ja hargnemine ilma kiirust muutmata ( free flow ). See on oluline, sest põhimaanteel liigutakse kiiresti pikki vahemaid ja järsud kiirusemuutused on ohtlikud. Ristikheinakujuline sõlm on selleks vägagi levinud, kuna vajab ainult ühte viadukti, kuid lühikeste põimumisalade tõttu neid tänapäeval pigem välditakse. Eesti ainus puhtakujuline ristikhein on Kanama liiklussõlm. P...

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin...

We need energy and security (not Fail Baltic)

The core nature of the imperialist Russian "culture" is expecting respect for nothing. Apart from the marginal minority they don't deserve any, and they know it. However, instead of looking into the mirror and fixing themselves, they keep blaming, and bullying everyone else, first and foremost their neighbours. Ne uvazajesh, stoli ? Estonia and other Baltic States have decided to cut off from the Russian electricity network. There are many reasons for that, but the most important one is that Ruzzians cannot be trusted. Russia has weaponized its energy and using it to spread "the Russian love" with rockets that have no analogs. Our  decision was made a long time ago and obviously, Orcs have taken it personally - another sign of disrespect that must be punished. It would have been extremely naive to think that Orcs are letting things just go. Potsemu nas ne ljubite ? Well, you have just proved the case, not the first time . Cutting the ties from Orcs started when ...