USAs on lubatud punase tulega teha äärmiselt paremalt rajalt parempööret, kui ei segata teisi liiklusvooge. See võimaldab suuremat läbilaskvust ja vähendab asjatut tühiseisu. Igati mõistlik. Ainus imelik kaasnähtus on see, et kui ristmikul on eraldi parempöörde haru, millel parempöörde jaoks eraldi nool, siis segaduste vältimiseks pannakse foori kõrvale kiri "No right-turn on red!".
Seda ettepanekut olen näinud/kuulnud meilgi, kuid ei ole see läbi läinud. Euroopas valdavalt ei ole see lubatud. Ilmselt ei ole see ka just seetõttu meil rakendatav, sest piiride ületamisel võib tekitada arusaamatust. Teisele mandrile minnes peab nagunii reeglid üle kontrollima.
Veel üks tähelepanek on seotud fooridega. Kui värskelt renditud autoga lennujaamast liikuma hakkasin, tekkis pea esimesel ristmikul ohtlik olukord. Kui meil tuleb seisma jääda stoppjoone, stoppmärgi või foori ees, siis ameerikamaal tuleb peatuda enne ristmikku, aga kuidas seda kohta tuvastada? Foor paikneb reeglina teiselpool ristmikku. Kuigi see alguses ehmatab ära, harjub sellega kiiresti. Ja selgub, et see on igati positiivne, sest foori ei pea otsima läbi auto katuse..
Foorid teiselpool ristmikku on hästi nähtavad ja reeglina on ka iga sõiduraja kohal eraldi foor. Tähelepanuväärne on seegi, et ristmikuala on kõikvõimalikest postidest, mastidest puhas. Konsoolid on võimsad, kuid lõpuks häirivad ikkagi vähem, kui meil tavapärane postide mets.
Seda ettepanekut olen näinud/kuulnud meilgi, kuid ei ole see läbi läinud. Euroopas valdavalt ei ole see lubatud. Ilmselt ei ole see ka just seetõttu meil rakendatav, sest piiride ületamisel võib tekitada arusaamatust. Teisele mandrile minnes peab nagunii reeglid üle kontrollima.
Veel üks tähelepanek on seotud fooridega. Kui värskelt renditud autoga lennujaamast liikuma hakkasin, tekkis pea esimesel ristmikul ohtlik olukord. Kui meil tuleb seisma jääda stoppjoone, stoppmärgi või foori ees, siis ameerikamaal tuleb peatuda enne ristmikku, aga kuidas seda kohta tuvastada? Foor paikneb reeglina teiselpool ristmikku. Kuigi see alguses ehmatab ära, harjub sellega kiiresti. Ja selgub, et see on igati positiivne, sest foori ei pea otsima läbi auto katuse..
Foorid teiselpool ristmikku on hästi nähtavad ja reeglina on ka iga sõiduraja kohal eraldi foor. Tähelepanuväärne on seegi, et ristmikuala on kõikvõimalikest postidest, mastidest puhas. Konsoolid on võimsad, kuid lõpuks häirivad ikkagi vähem, kui meil tavapärane postide mets.
Pika veoka fotol on ilmselt ka täiendav uba - ka siin on teatud ringkonnad soovinud pikemate autorongide lubamist
VastaKustutaÜks uba veel - kui foorid on ristmiku järel, on ka loogiline et nad kehtivad foorialuse teeosa kohta, st vaikimisi ei keela parempööret mille korral auto foorini ei jõua... (sama loogika viiks ka punases vasakpöörde lubamiseni mis ilmselt ei ole õige)
VastaKustutaKas Eestis mitte ei ole nii, et foor kehtib selle taga oleval alal? On ka Pärnus selline ristmik (Riia mnt, suund linast välja - Suur-Sepa, par/Väike-Sepa vas). Foor paikneb pärast vasakule pööravat V-Sepa tn, aga enne paremale pööravat S-Sepa tn. "Vasakpööre on lubatud igal ajal, ainult vastutulijad tuleb läbi lasta", arvas sõiduõpetaja. Any comment?
VastaKustutaPäris nii ei ole, sest foore paigutatakse meil nii ristmiku ette, kui ka taha. Ülekäiguradadel on foor ainult enne ülekäigurada, muudel juhtudel paigutatakse foore ka teisele poole. Enne ristmikku on nad alati.
VastaKustutaKüll on nii, et foor on konkreetsele suunale ja Sepa tänaval vasakpöörde puhul seda foori tõesti jälgima ei pea. Sarnaseid kohti on ka Tallinnas Vabaduse pstl, Hiiu tn ristmikul näiteks. Mingi aeg kusjuures noored politseinikud suvatsesid seal vasakpöörajaid trahvida, kes "punase" alt läbi lipsasid, aga õnneks sai politseinikele ka liikluseeskirjad selgeks tehtud :)