Otse põhisisu juurde

Veel USA liiklusest

USAs on lubatud punase tulega teha äärmiselt paremalt rajalt parempööret, kui ei segata teisi liiklusvooge. See võimaldab suuremat läbilaskvust ja vähendab asjatut tühiseisu. Igati mõistlik. Ainus imelik kaasnähtus on see, et kui ristmikul on eraldi parempöörde haru, millel parempöörde jaoks eraldi nool, siis segaduste vältimiseks pannakse foori kõrvale kiri "No right-turn on red!".
Seda ettepanekut olen näinud/kuulnud meilgi, kuid ei ole see läbi läinud. Euroopas valdavalt ei ole see lubatud. Ilmselt ei ole see ka just seetõttu meil rakendatav, sest piiride ületamisel võib tekitada arusaamatust. Teisele mandrile minnes peab nagunii reeglid üle kontrollima.
Veel üks tähelepanek on seotud fooridega. Kui värskelt renditud autoga lennujaamast liikuma hakkasin, tekkis pea esimesel ristmikul ohtlik olukord. Kui meil tuleb seisma jääda stoppjoone, stoppmärgi või foori ees, siis ameerikamaal tuleb peatuda enne ristmikku, aga kuidas seda kohta tuvastada? Foor paikneb reeglina teiselpool ristmikku. Kuigi see alguses ehmatab ära, harjub sellega kiiresti. Ja selgub, et see on igati positiivne, sest foori ei pea otsima läbi auto katuse..
Foorid teiselpool ristmikku on hästi nähtavad ja reeglina on ka iga sõiduraja kohal eraldi foor. Tähelepanuväärne on seegi, et ristmikuala on kõikvõimalikest postidest, mastidest puhas. Konsoolid on võimsad, kuid lõpuks häirivad ikkagi vähem, kui meil tavapärane postide mets.

Kommentaarid

  1. Pika veoka fotol on ilmselt ka täiendav uba - ka siin on teatud ringkonnad soovinud pikemate autorongide lubamist

    VastaKustuta
  2. Üks uba veel - kui foorid on ristmiku järel, on ka loogiline et nad kehtivad foorialuse teeosa kohta, st vaikimisi ei keela parempööret mille korral auto foorini ei jõua... (sama loogika viiks ka punases vasakpöörde lubamiseni mis ilmselt ei ole õige)

    VastaKustuta
  3. Kas Eestis mitte ei ole nii, et foor kehtib selle taga oleval alal? On ka Pärnus selline ristmik (Riia mnt, suund linast välja - Suur-Sepa, par/Väike-Sepa vas). Foor paikneb pärast vasakule pööravat V-Sepa tn, aga enne paremale pööravat S-Sepa tn. "Vasakpööre on lubatud igal ajal, ainult vastutulijad tuleb läbi lasta", arvas sõiduõpetaja. Any comment?

    VastaKustuta
  4. Päris nii ei ole, sest foore paigutatakse meil nii ristmiku ette, kui ka taha. Ülekäiguradadel on foor ainult enne ülekäigurada, muudel juhtudel paigutatakse foore ka teisele poole. Enne ristmikku on nad alati.
    Küll on nii, et foor on konkreetsele suunale ja Sepa tänaval vasakpöörde puhul seda foori tõesti jälgima ei pea. Sarnaseid kohti on ka Tallinnas Vabaduse pstl, Hiiu tn ristmikul näiteks. Mingi aeg kusjuures noored politseinikud suvatsesid seal vasakpöörajaid trahvida, kes "punase" alt läbi lipsasid, aga õnneks sai politseinikele ka liikluseeskirjad selgeks tehtud :)

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!

Populaarsed postitused sellest blogist

Võõbu-Mäo | Autorijärelevalve

Käesolev on seerias kolmas ja viimane postitus. Meenutame, et 2018 aastal käisin ma veel pooleliolevat Kose-Võõbu objekti takseerimas ning 2020 koroona-aastal vahetult enne avamist uuesti kiitmas . Käesoleva postituse keskmes on Võõbu-Mäo teelõik, kuid enne veel täppisteadust Kose-Võõbu lõigu osas. Kõige esimeses postituses ma ei kippunud hinnanguid jagama, siis teises oli põhjust ja tänaseks kogunenud info põhjal peab neid hinnanguid täiendama. Nimelt on praktikas saanud tõendust, et Toru-Pilli riste viadukti asendamine alamõõdulise tunneliga on väga suur viga (sõnastan nii pehmelt kui on võimalik). Selle tagajärjel ei ole võimalik Liiva küla ühistranspordiga teenindada ning ka kõik ülejäänud Kose elanikud jäid ilma maantee äärsest pikamaa liinide bussipeatusest. Maaleht kirjutas sellest "üllatusest" juba 2019 aastal .  Kose inimesed said petta. Tõsi, neile tehti Kuivajõe sõlme park&ride parkla, kuid see ei ole toimiv lahendus. Kuivajõe sõlmes paiknevad erinevate suun

Ausad hädavaled

Selle artikli kirjutasin ma 2018 aasta kevadel. Ei teagi miks ta tookord avaldamata jäi, aga tänaste uudiste valguses võiksin sama teksti uuesti kirjutada, sest kunagi minu poolt ennustatud 15 miljardit on ka lõhki.  Võrreldes 2018 aastaga on muutunud see, et maanteede hoiu raha on kärbitud pea 3 korda väiksemaks, elektriautod on populaarsed ja kehtestatakse automaks, samal ajal raudteedel puudub tulu ja selle ülalpidamist toetatakse üle 30 miljoniga aastas. Riik on küll näiliselt õhuke, aga praeguseks on RBE aastased palgakulud kasvanud juba 10 miljonini ja kasvavad hooogsalt edasi. Projekti aus koordinaator küll enam projekti ei koordineeri. Kui nüüd peaks uuesti tulevikku ennustama, siis ..  ah, parem mitte.  Tule võrklaev appi! --- Võrreldes ühte õuna korvitäie kartulitega ning esitades ainult meelepärast infot saab maalida pildi meie tulevase söögiisu rahuldamiseks sobiva ühe mahetoodetud õunaga pestitsiididega mürgitatud mädanevate kartulite asemel. Rail Baltica projektikoordi

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin