Otse põhisisu juurde

Idee: Vaba riigi torn - päike pilvede all

Kohe algab Movembrikuu ja kõigil meestel kasvavad vuntsid nagu Indias aastaringi. Kui aga panna ühte lausesse kokku Eesti ja November, siis mis meile esimesena pähe tuleb? Pimedus, märg ja porine pimedus, masendus. Probleem, mida ei lahenda Rail Baltics, vaid lennupiletid võimalikult kaugele lõunasse.

Allikas: EaglElla, Flickr
No ei leia te visitestonia.com lehelt novembrikuist pilti, mis oleks apetiitne ja samas realistlikult edastaks seda igavesti kestvat külma porist fiilingut "miks küll kulutasin puhkusepäevad külmale suvele?".

Hiljuti pani Sheikh Mohammed nurgakivi Dubai uuele tornile, mille täpset kõrgust ei ole avaldatud ja võimalik, et see ei olegi veel teada. Kuivõrd Saudid ehitavad Jeddahisse Kingdom Towerit, mis võtaks Dubailt ära maailma kõrgeima ehitise tiitli, siis sellega lihtsalt ei saa leppida. Emiraatide eesmärk on olla kõiges esimene, ainus millega nad lepivad on fakt, et Mekka asub väljaspool Ühendatud Emiraate. Seega oleks vaja rekordi hoidmiseks edumaad vaid meetrikese jagu ja see meetrike selgub töö käigus, kui Saudi kuningas on lindi läbi lõiganud.

Kuid mitte see meeter ei ole oluline, vaid kilomeeter, mis on enam-vähem täpselt torni kõrguseks. Ja see kilomeeter ulatub tublisti üle madalamate pilvede, mis porikuu masendust Eestis põhjustavad.
Kui olete korra Ülemistelt kodustele lehvitanud, siis olete märganud, et päike ei olegi kaugel. Piisab, kui lennuk pistab nina läbi pilvede ja seal ta ongi.

Wips ise Salalahis, Omaanis 1200m kõrgusel
Vaja on ainult piisavalt pikka kaela... just, umbes sellist kaela nagu Burj Khalifa või Creek Tower!
Kuid kas me peaksime siis lõunasse lendamise asemel ronima torni otsa, et saada oma igapäevast D-vitamiini annust?



Iidolite eeskujul tuleb siit vabavaraline idee edasiarendamiseks. Idee, mis tundub teile hullem, kui Hyperloop, kuid mis "muudaks elu Eestis võimalikuks aastaringselt ja võib-olla tooks koju tagasi ka talendid". Nali naljaks, aga siit ta tuleb.




See lahendus ei aita kõigi pilvede korral, kuid aitab madalate pilvede puhul, mis üldjuhul on need kõige mustemad ja läbipaistmatud. Lisaks üldisele positiivsele emotsionaalsele laengule vähendaks selline tehispäike ka vajadust tehisvalguse ehk elektrienergia järele. Päev muutuks pikemaks. Sama valgusenergiat saaks kasutada ka päikesepaneelides ehk suurendaks nende üldist kasutegurit ja mõttekust.
Eestlastena oleks meil põhjust olla uhke ka uue maailmanaba üle, lisaks e-kuulsusele võtaksime araablastelt betooni ja terase kõrgusrekordid.
Arutaks veidi?

Creative Commons License
This work (Vaba riigi torn - päike pilvede all, by Raul Wips Vibo), identified by Raul Vibo is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…