Otse põhisisu juurde

Idee: Vaba riigi torn - päike pilvede all

Kohe algab Movembrikuu ja kõigil meestel kasvavad vuntsid nagu Indias aastaringi. Kui aga panna ühte lausesse kokku Eesti ja November, siis mis meile esimesena pähe tuleb? Pimedus, märg ja porine pimedus, masendus. Probleem, mida ei lahenda Rail Baltics, vaid lennupiletid võimalikult kaugele lõunasse.

Allikas: EaglElla, Flickr
No ei leia te visitestonia.com lehelt novembrikuist pilti, mis oleks apetiitne ja samas realistlikult edastaks seda igavesti kestvat külma porist fiilingut "miks küll kulutasin puhkusepäevad külmale suvele?".

Hiljuti pani Sheikh Mohammed nurgakivi Dubai uuele tornile, mille täpset kõrgust ei ole avaldatud ja võimalik, et see ei olegi veel teada. Kuivõrd Saudid ehitavad Jeddahisse Kingdom Towerit, mis võtaks Dubailt ära maailma kõrgeima ehitise tiitli, siis sellega lihtsalt ei saa leppida. Emiraatide eesmärk on olla kõiges esimene, ainus millega nad lepivad on fakt, et Mekka asub väljaspool Ühendatud Emiraate. Seega oleks vaja rekordi hoidmiseks edumaad vaid meetrikese jagu ja see meetrike selgub töö käigus, kui Saudi kuningas on lindi läbi lõiganud.

Kuid mitte see meeter ei ole oluline, vaid kilomeeter, mis on enam-vähem täpselt torni kõrguseks. Ja see kilomeeter ulatub tublisti üle madalamate pilvede, mis porikuu masendust Eestis põhjustavad.
Kui olete korra Ülemistelt kodustele lehvitanud, siis olete märganud, et päike ei olegi kaugel. Piisab, kui lennuk pistab nina läbi pilvede ja seal ta ongi.

Wips ise Salalahis, Omaanis 1200m kõrgusel
Vaja on ainult piisavalt pikka kaela... just, umbes sellist kaela nagu Burj Khalifa või Creek Tower!
Kuid kas me peaksime siis lõunasse lendamise asemel ronima torni otsa, et saada oma igapäevast D-vitamiini annust?



Iidolite eeskujul tuleb siit vabavaraline idee edasiarendamiseks. Idee, mis tundub teile hullem, kui Hyperloop, kuid mis "muudaks elu Eestis võimalikuks aastaringselt ja võib-olla tooks koju tagasi ka talendid". Nali naljaks, aga siit ta tuleb.




See lahendus ei aita kõigi pilvede korral, kuid aitab madalate pilvede puhul, mis üldjuhul on need kõige mustemad ja läbipaistmatud. Lisaks üldisele positiivsele emotsionaalsele laengule vähendaks selline tehispäike ka vajadust tehisvalguse ehk elektrienergia järele. Päev muutuks pikemaks. Sama valgusenergiat saaks kasutada ka päikesepaneelides ehk suurendaks nende üldist kasutegurit ja mõttekust.
Eestlastena oleks meil põhjust olla uhke ka uue maailmanaba üle, lisaks e-kuulsusele võtaksime araablastelt betooni ja terase kõrgusrekordid.
Arutaks veidi?

Creative Commons License
This work (Vaba riigi torn - päike pilvede all, by Raul Wips Vibo), identified by Raul Vibo is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…