Otse põhisisu juurde

Kruunusilla konkursist

Allikas: http://laituri.hel.fi
Helsinki linn korraldab ideekonkurssi trammi ja jalakäijate sillale, et ühendada uusarendatav Helsingi linnaosa Kruunuvuorenranta Helsingi kesklinnaga. Mõte on ühendada uus linnaosa kõige otsemat teed pidi just rohelisele liiklusele. Kel hirmus tahtmine autoga liigelda, saab seda kerge vaevaga ka ringi sõites teha. Kruunusillast saaks Soome pikim sild.
Kruunusilla konkurss on huvitav mitmes võtmes. Esiteks muidugi seetõttu, et tegemist on sillaga. Teiseks seetõttu, kuidas konkurssi korraldatakse ja et taotlejate kvalifitseerimisel jäi niimõnigi tuntud arhitektuuribüroo ukse taha, sest ei suutnud pakkuda välja sellist meeskonda, milles oleks peale arhitektide ka teiste vajalike erialade esindajad. Erinevate hindamiskriteeriumite alusel valiti välja 10 meeskonda, kelle ülesandeks oli välja töötada ideelahendused. Selle 10 hulka ei mahtunud ka Leonhardt, Andrä und Partner Consulting Engineers VBI, kes vaidlustas hanke. Hankijale jäi õigus ja ideekonkurss jätkus. Neid, kes ukse taha jäid ja oleks vaidlustada tahtnud, oli teisigi. Tuleb välja, et Helsingi linn siiski oskab hanget korraldada ja kui osalejad ei ole ise hankesse tõsiselt suhtunud, siis ei ole ka mõtet vehkida.
Nüüd on siis valminud 11 ideelahendust, millega saab näitusel ja ka juutuubis tutvuda. Igaüks saab anda oma hääle. Olen põgusalt neid videoid vaadanud ja ausalt öeldes ei oska selle info põhjal väga selgelt midagi eelistada. Üks mõte tundub siiski sellise mere kohal rippuva pika jalakäijate ja jalgratturite silla puhul olema asjakohane - katus ja seinad!
Seetõttu töötaksin ise edasi ideedega 03 Debet Semper Plus Esse Virium In Vectores Quam In Onere ja 10 Recreatio Maritimus. Nendest põnevam, futuristlikum ja kasutajale ka ilmselt mõnusam on Recreatio Maritimus.
Recreatio Maximus - varikatusega sõrestiksild, trammitee ja jalgtee on eraldatud.
Ka kõrvaltvaatajale oleks see ka rohkem vaatamist väärt, kui viilkatusega mitmekilomeetri pikkune laudahoone. Paraku ainult pool sillast on pakutud katusega, teine pool tavalise talasillana. Tasuks kaaluda katusega lahenduse pikendamist kogu sillale.
Konstruktiivses mõttes on huvitav lahendus ka 04 Hyperborea, aga ma vahetaksin siin pooled ära - trammid üles, jalakäijad alla. Just seda pakub lahendus 07 Occursus, kus ilusa ilmaga on võimalik jalutada ülemisel tekil, kehvema ilmaga varjuda alumisele tekile. Kus võiks olla ka natuke rohkem tuulevarju..
Üks idee, mida meedia tahtlikult või tahtmata esile kipub tõstma on 11 Unda Arctica. Konstruktiivses mõttes on sellised kaared jaburad ja ilma oluliste lisanditeta nad ei tööta. Võrdluseks võib tuua Los Angelese 6th Streeti silla konkursi võidutöö, kus kaarte jõud kantakse kenasti vundamentidele.
Ülejäänud variantidest ei leia midagi erilist. Kuna selle silla puhul on just kõige olulisem kasutajamugavus, jätaksin ma kohe kõrvale kõik variandid, kus jalakäijad on surutud kitsasse lineaarsesse koridori piirete vahele vihma ja tuule kätte. Ja kuhu need jalakäijad siis lähevad, kui neile lumesahk vastu sõidab? Ootame huviaga konkursi tulemusi.
Eestis oli viimatine silla ideekonkurss Tartus, millest saadi mitte just väga vajalikule sillale Euroopa üks kallimaid sillalahendusi. Millal on oodata Eestis järgmist ideekonkurssi? Suure-Väino sillale? Pärnu Raba sillale? Narva sillale? Tartu Põhjapoolsele ümbersõidule? Eiffeli tornile?
Ahjaa, IABSE on välja andnud spetsiaalse juhendi sildade ideekonkursside korraldajatele, sest mitmel pool maailmas on konkursi korraldajad kahe jalaga ämbrisse astunud. Mitte ainult Eestis.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…