Otse põhisisu juurde

Kruunusilla konkursist

Allikas: http://laituri.hel.fi
Helsinki linn korraldab ideekonkurssi trammi ja jalakäijate sillale, et ühendada uusarendatav Helsingi linnaosa Kruunuvuorenranta Helsingi kesklinnaga. Mõte on ühendada uus linnaosa kõige otsemat teed pidi just rohelisele liiklusele. Kel hirmus tahtmine autoga liigelda, saab seda kerge vaevaga ka ringi sõites teha. Kruunusillast saaks Soome pikim sild.
Kruunusilla konkurss on huvitav mitmes võtmes. Esiteks muidugi seetõttu, et tegemist on sillaga. Teiseks seetõttu, kuidas konkurssi korraldatakse ja et taotlejate kvalifitseerimisel jäi niimõnigi tuntud arhitektuuribüroo ukse taha, sest ei suutnud pakkuda välja sellist meeskonda, milles oleks peale arhitektide ka teiste vajalike erialade esindajad. Erinevate hindamiskriteeriumite alusel valiti välja 10 meeskonda, kelle ülesandeks oli välja töötada ideelahendused. Selle 10 hulka ei mahtunud ka Leonhardt, Andrä und Partner Consulting Engineers VBI, kes vaidlustas hanke. Hankijale jäi õigus ja ideekonkurss jätkus. Neid, kes ukse taha jäid ja oleks vaidlustada tahtnud, oli teisigi. Tuleb välja, et Helsingi linn siiski oskab hanget korraldada ja kui osalejad ei ole ise hankesse tõsiselt suhtunud, siis ei ole ka mõtet vehkida.
Nüüd on siis valminud 11 ideelahendust, millega saab näitusel ja ka juutuubis tutvuda. Igaüks saab anda oma hääle. Olen põgusalt neid videoid vaadanud ja ausalt öeldes ei oska selle info põhjal väga selgelt midagi eelistada. Üks mõte tundub siiski sellise mere kohal rippuva pika jalakäijate ja jalgratturite silla puhul olema asjakohane - katus ja seinad!
Seetõttu töötaksin ise edasi ideedega 03 Debet Semper Plus Esse Virium In Vectores Quam In Onere ja 10 Recreatio Maritimus. Nendest põnevam, futuristlikum ja kasutajale ka ilmselt mõnusam on Recreatio Maritimus.
Recreatio Maximus - varikatusega sõrestiksild, trammitee ja jalgtee on eraldatud.
Ka kõrvaltvaatajale oleks see ka rohkem vaatamist väärt, kui viilkatusega mitmekilomeetri pikkune laudahoone. Paraku ainult pool sillast on pakutud katusega, teine pool tavalise talasillana. Tasuks kaaluda katusega lahenduse pikendamist kogu sillale.
Konstruktiivses mõttes on huvitav lahendus ka 04 Hyperborea, aga ma vahetaksin siin pooled ära - trammid üles, jalakäijad alla. Just seda pakub lahendus 07 Occursus, kus ilusa ilmaga on võimalik jalutada ülemisel tekil, kehvema ilmaga varjuda alumisele tekile. Kus võiks olla ka natuke rohkem tuulevarju..
Üks idee, mida meedia tahtlikult või tahtmata esile kipub tõstma on 11 Unda Arctica. Konstruktiivses mõttes on sellised kaared jaburad ja ilma oluliste lisanditeta nad ei tööta. Võrdluseks võib tuua Los Angelese 6th Streeti silla konkursi võidutöö, kus kaarte jõud kantakse kenasti vundamentidele.
Ülejäänud variantidest ei leia midagi erilist. Kuna selle silla puhul on just kõige olulisem kasutajamugavus, jätaksin ma kohe kõrvale kõik variandid, kus jalakäijad on surutud kitsasse lineaarsesse koridori piirete vahele vihma ja tuule kätte. Ja kuhu need jalakäijad siis lähevad, kui neile lumesahk vastu sõidab? Ootame huviaga konkursi tulemusi.
Eestis oli viimatine silla ideekonkurss Tartus, millest saadi mitte just väga vajalikule sillale Euroopa üks kallimaid sillalahendusi. Millal on oodata Eestis järgmist ideekonkurssi? Suure-Väino sillale? Pärnu Raba sillale? Narva sillale? Tartu Põhjapoolsele ümbersõidule? Eiffeli tornile?
Ahjaa, IABSE on välja andnud spetsiaalse juhendi sildade ideekonkursside korraldajatele, sest mitmel pool maailmas on konkursi korraldajad kahe jalaga ämbrisse astunud. Mitte ainult Eestis.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…