Otse põhisisu juurde

Veel USA liiklusest

USAs on lubatud punase tulega teha äärmiselt paremalt rajalt parempööret, kui ei segata teisi liiklusvooge. See võimaldab suuremat läbilaskvust ja vähendab asjatut tühiseisu. Igati mõistlik. Ainus imelik kaasnähtus on see, et kui ristmikul on eraldi parempöörde haru, millel parempöörde jaoks eraldi nool, siis segaduste vältimiseks pannakse foori kõrvale kiri "No right-turn on red!".
Seda ettepanekut olen näinud/kuulnud meilgi, kuid ei ole see läbi läinud. Euroopas valdavalt ei ole see lubatud. Ilmselt ei ole see ka just seetõttu meil rakendatav, sest piiride ületamisel võib tekitada arusaamatust. Teisele mandrile minnes peab nagunii reeglid üle kontrollima.
Veel üks tähelepanek on seotud fooridega. Kui värskelt renditud autoga lennujaamast liikuma hakkasin, tekkis pea esimesel ristmikul ohtlik olukord. Kui meil tuleb seisma jääda stoppjoone, stoppmärgi või foori ees, siis ameerikamaal tuleb peatuda enne ristmikku, aga kuidas seda kohta tuvastada? Foor paikneb reeglina teiselpool ristmikku. Kuigi see alguses ehmatab ära, harjub sellega kiiresti. Ja selgub, et see on igati positiivne, sest foori ei pea otsima läbi auto katuse..
Foorid teiselpool ristmikku on hästi nähtavad ja reeglina on ka iga sõiduraja kohal eraldi foor. Tähelepanuväärne on seegi, et ristmikuala on kõikvõimalikest postidest, mastidest puhas. Konsoolid on võimsad, kuid lõpuks häirivad ikkagi vähem, kui meil tavapärane postide mets.

Kommentaarid

nipi ütles …
Pika veoka fotol on ilmselt ka täiendav uba - ka siin on teatud ringkonnad soovinud pikemate autorongide lubamist
nipi ütles …
Üks uba veel - kui foorid on ristmiku järel, on ka loogiline et nad kehtivad foorialuse teeosa kohta, st vaikimisi ei keela parempööret mille korral auto foorini ei jõua... (sama loogika viiks ka punases vasakpöörde lubamiseni mis ilmselt ei ole õige)
Rein ütles …
Kas Eestis mitte ei ole nii, et foor kehtib selle taga oleval alal? On ka Pärnus selline ristmik (Riia mnt, suund linast välja - Suur-Sepa, par/Väike-Sepa vas). Foor paikneb pärast vasakule pööravat V-Sepa tn, aga enne paremale pööravat S-Sepa tn. "Vasakpööre on lubatud igal ajal, ainult vastutulijad tuleb läbi lasta", arvas sõiduõpetaja. Any comment?
wips ütles …
Päris nii ei ole, sest foore paigutatakse meil nii ristmiku ette, kui ka taha. Ülekäiguradadel on foor ainult enne ülekäigurada, muudel juhtudel paigutatakse foore ka teisele poole. Enne ristmikku on nad alati.
Küll on nii, et foor on konkreetsele suunale ja Sepa tänaval vasakpöörde puhul seda foori tõesti jälgima ei pea. Sarnaseid kohti on ka Tallinnas Vabaduse pstl, Hiiu tn ristmikul näiteks. Mingi aeg kusjuures noored politseinikud suvatsesid seal vasakpöörajaid trahvida, kes "punase" alt läbi lipsasid, aga õnneks sai politseinikele ka liikluseeskirjad selgeks tehtud :)

Populaarsed postitused sellest blogist

Under Al Maryah bridges

Did you see the Abu Dhabi Tour on TV? I did. Great views of Abu Dhabi Corniche, Louvre under construction, Saadiyat bridge, Khalifa highway, Ferrari World, Yas Circuit, Sheikh Zayed Grand Mosque and more. Definitely a magnetic effect to attract more tourists to the city that didn't exist 40 years ago.
From the birds eye view it all looks so stunning wow-I-want-to-go-there. Having lived here for some time I can tell that it may not be as compelling on the street level and you'd better watch your step. But there are some high quality developments like Al Maryah Island for example that already has the hotel, the hospital and the mall open with extremely well detailed seaside promenade and downtown silhouette view. Here is one picture expressing the vision of Maryah Island.

Currently the city is building two new bridges to connect Maryah Island with the city centre also known as the Tourist Area on Abu Dhabi island and two other bridges to connect with Reem island.
We went for the…

Turboringristmik ei ole ringlemisristmik

"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus).
Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turboringristmik ringlemisvaba ehk pulmarong peab valima õige raja ringile…

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…