Otse põhisisu juurde

Idee: Hoiame Eesti lippu kõrge(ma)l!


Maikuus toimus Ramboll Eesti sünnipäevakonverents, kus ma sain sideliinide vahendusel ka pisut pilti ja heli näidata. Tulenevalt teemast tekkis esitluse lõpuks idee maailma kõrgeimast lipumastist, mille otsas lehviks maailma ilusaim lipp. Täna on kõrgeima lipumasti rekord veel tadžikkide käes (165m), aga õige pea läheb rekord üle saudidele (170m). Üks firma on spetsialiseerunud kõrgete lipumastide ehitamisele ja see turg tekkis neil täiesti iseenesest, kui Abu Dhabi soovis ehitada maailma kõrgeimat ja sellele järgnes ridamisi analoogseid soove.
Nagu näha, toimub rekordite ületamine paari meetri kaupa. Tänaseks ollakse jõutud samale kõrgusele Tallinna Teletorni vaateplatvormiga. Samas on ainiti teletorni terasest antennimast 124m kõrge, ehk meeter rohkem, kui Abu Dhabi lipumast. Sinimustvalge lehvimas 314 meetri kõrgusel jätaks naftašeigid mõneks ajaks ammulisui..
Muidugi on siin agasid, sest teletorn ei ole projekteeritud lipumastiks. Arvestades soovituslikku masti kõrguse ja lipu laiuse suhet 1:6 peaks teletorni tipus lipu laiuseks olema 50m! Inseneridel oleks "pisut" nuputamist, kuidas kahe korvpalliväljaku suurune puri pidama saada ja mastile vajalik tugevus anda. Kuid, see ju vääriks küünlaid?
Head Eesti lipu päeva!

Fotomontaaži allikad:
Teletorn - www.puhkuseestis.ee
Lipp - Delfi, Andres Putting

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…