Otse põhisisu juurde

Tartu idaring | Autorijärelevalve vol 2

Pärast suviseid tähelepanekuid on objekt vahepeal vastu võetud. See juhtus peale valimisi ja ilmselt haljastustööd on suures osas jäetud ka kevadesse. Tööd jätkuvad ringtee silla ehitusel ning suuremat pidu on oodata enne suuri valimisi.
Kuivõrd rahad on eraldatud ja ringtee silla lubadus pööratud täitmisele, siis võisid reformistid jälle kesikud pardale võtta ja vahepeal liialt agressiivseks muutunud isamaalased opositsiooni vormistada. Nii saab kogu au objekti eest endale jätta. Ärakonnapoliitika, Vivat!
Võru tänava ristmik on liikluse all ja laupäeva keskpäevase vaatluse põhjal toimib päris kenasti. Muidugi ei ole tegemist tipptunniga ja kuivõrd ringtee sild ei ole veel avatud, siis ei ole ka liiklussagedus prognoosidega võrreldav, mistõttu tundub kõik see ülepingutusena. Oodakem siis ringtee silla avamist..
Esmase tähelepanekuna on puudu mõningased olulised eelviidad, et oskaks ringristmikel ringelda, ju need tulevad ka koos sillaga.. 

Rekka mahub kenasti liiklema, see juht on rohkem "sapaka" mees, kes püüab siseserva lõigata..

Turboring vajab korrektseks toimimiseks sõiduradade vahelisi takistusi, et ära hoida ohtlikku lõikamist. Mitme sõiduki paralleelsel liikumisel on  näha, et geomeetria toimib, sõidetakse oma rajal. Hõreda liikluse korral iga teine juht lõikab..
Ringristmiku kesksaar tuleb teha kõrgem, et ta oleks visuaalselt hästi nähtav. Kahjuks on taaskord "täidis" tegemata jäänud ja jäljed näitavad, et juba on ka püütud otse üle ringi sõita! Samas Ülenurme poolsel ringil on püütud saart kõrgemaks teha.
Eelmises postituses kritiseeritud Võru tn silla piirded on saanud vähenähtava butafoorse lisa. Nagu oleks teistmoodi, aga ikkagi ei ole oodatud efekti. Ehitaja sõnutsi oli nõudeks teepiirde standardi kohane piire. Eritüübilist piiret keegi sertifitseerima ei hakka. Samas on tegemist linna keskkonnaga, kus kiirus väike ja tegemist on eelkõige jalgtee käsipuuga, mitte sõidutee piirdega. Näiteks Tallinnas Pirita sillal sai sõidutee ja jalgtee vaheline betoonbarjäär 15 aastat tagasi asendatud äärekiviga ning jalgtee servas olevad linnaosavanema (praeguse maavanema) püksikarva piirded toimivad väga hästi...

Ehk siis on siin tegemist vastuoluga tehniliste ja arhitektuursete nõuete vahel arhitektuuri kahjuks..

Sadeveetorustik on suhteliselt hästi peidetud, mida ei saa siinsete teiste sildade kohta öelda. Edaspidi võiks kaaluda ka torustiku täielikku peitmist, ka valu betooni sisse. Plastiktorustik on töökindel, põhiline mure on UV kiirgus, mis plastikut vanandab. Mure on muidugi ka torustiku jäätumine, kuid viimaste aastate kogemus näitab, et plastiktorust voolab soolvesi kiiresti välja ja jäätumisrisk on väike võrreldes lahtiste terasrennide ja torudega. 
Kaldasamba juures on sadevesi juhitud nõlvale, kus soolvesi saab nõlvakindlustust uuristada. Arusaamatuks jääb see puidust vuugikate. Mitmel pool maailmas on vuugi katmine tavaks eelkõige tolmu tõttu, mis on ohtlik vuugile ja tugilaagritele. Siin võiks vuuki katta pigem esteetilisest kaalutlusest lähtuvalt, siis võiks seda ka teha nii, et see silma ei häiri ja oleks ka kestlik. Kuidas on nüüd võimalik tugilaagrite seisukorda kontrollida?

Eespool raudtee viadukt, taamal Võru tänava ristmikusild. Raudteeviadukt näeb välja nagu üks suur tehnosüsteem.
Läänepoolse ringtee nn Postimaja sõlme viadukt on liiga lühike. Matsakas vahesammas on võrreldes Võru tn silla postidega nagu Matrjoska.. Võib-olla ongi hea, kui maa(ntee) ja linna(tänava) piir on arhitektuurselt tajutav.
Juba mainitud Ülenurme poolse ringristmiku kesksaar on servadest tõstetud, kui haljastus kosub, siis paraneb pilt veelgi.
Bussipeatus ei takista jalgrattureid ja vastupidi. Ilusamal tööpäeval oleks ehk rattureid ka näha.

Kõik ülekäigukohad on varustatud mummuliste plaatidega, kuivõrd läheduses on ka pimedate ettevõte (kui enam on, sest see millalgi pankrotti läks?).
Siinkohal sobib tervitada ka Riigiõli, kes Tallinna linnaga kohut käib. Ka selles projektis on see kahepalgeline vorstipood oma juristid teed projekteerima pannud ja nii on rambile saanud täiendav sisseõit. Lisaks on muudetud jalg- ja jalgrattatee trajektoori pikemaks.
Häid jõule teilegi!

Kommentaarid

Ingmar Aija ütles …
Kas ka Ülenurme poolt ringile siseneda oled proovind (autoga)? Kas sealne "muhk" enne ringi on taotluslik? Kuna ringile sisenedes näeb alles ~10..20m enne, mis ees ootab. Tundub nagu ohtlik kohati.
Raul wips Vibo ütles …
Ei ole proovinud, ainult sellel harul jäi käimata :( ehk on seal oleva Võru tn sidumisel püütud töömahtu vähendada, sest eelprojektis selle haru pikiprofiili ei olnud. moraal on see, et midagi ei saa jätta teistele "lahendamiseks" ehk juhuse hooleks.
Ingmar Aija ütles …
Kui mul mahti teen sealt pildi mõni päev. Aga on tunda et vertikaal on "tundejärgi" kokku aetud:)
Ingmar Aija ütles …
Muhu pildid: https://plus.google.com/u/0/photos/108149434378074385255/albums/5960959709902786241
Raul wips Vibo ütles …
Muhk piltidelt hästi ei paista, aga killer äärekivi küll. See vana parempöörde rada või lüüs tuleks tervikuna kinni markeerida või pigem eemaldada. Selliste apsakate avastamiseks ja parandamiseks ongi välja mõeldud liiklusohutuse audit..

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…