Otse põhisisu juurde

Kohvik "Maantee" 24h avatud!

Enne viimast nädalavahetust ei olnud keegi peale kohalike ilmselt kuulnudki Iveria nimelisest kohvikust. Nelja hukkunuga liiklusavarii seob edaspidi selle 24h avatud maanteekohviku statistiliselt Haapsalu maanteega.
Ajaloost on teada, et Tallinn-Narva maanteel oli üks ohtlik teelõik. Oli isegi Eesti kõige ohtlikum teelõik. Statistiliselt. Sellel teelõigul asub Edise mõis, milles omakorda Valge Hobu trahter. See trahter oli kümmekond aastat tagasi piirkonnas väga populaarne, paraku lõppes paljude peoliste teekond lõplikult trahtri esisel maanteel.
Statistikal oli oluline kaal Kukruse-Jõhvi teelõigu rekonstrueerimisprojekti tasuvusarvutustes. Tegelikult vähenesid õnnetused selles kohas tükk aega varem, kui trahter kaotas oma populaarsust. 
Meil on ka teada, et Tallinn-Tartu maanteel paikneb Kükita kohvik ja ka siin on toimunud mitmeid raskeid avariisid. Need avariid on loonud kuvandi ohtlikust maanteest, aga mitte ohtlikust kohvikust. Muidugi ei saa kõiki maanteel toimuvaid avariisid panna ühe kohviku süüks. Lisaks Kükitale on ka teisi vähem ja rohkem ohtlikke kohti.
Ütlevad, et olid toredad inimesed. Nende puuduseks oli kuulumine riskirühma, millest nad välja kasvada ei jõudnud. Ka trahvid kiiruseületamiste eest räägivad seda. Julmalt öeldes on siin tegemist loodusliku valikuga, kuid see ei tohi nii olla. See ei ole nii. Me ju teame, et inimene ei ole täiuslik. Me teame, et noortel meestel sõidab grupis katus ära. Me teame, et alkohol ja rool ei sobi kokku. Ometi on Eestis ettevõtlusvabadus sellisel silmakirjalikul tasemel, et maantee ääres võib tegutseda 24h avatud kohvik, milles müügil ka alkohol. 

Maksumaksja raha eest ehitatud ristmik (mahasõit), möödasõidulaiend ja piire.  NB! Ristmiku vastas on ka mahasõit!
Igal avariil on oma eelkäik. On põhjused ja on juurpõhjused. Põhjus on see, et noored inimesed tahavad pidutseda. Me kõik oleme pidutsenud ja seda oleks meie järeltulijatele taaskord kahepalgeline ette heita. Juurpõhjus on see, et on olemas ebamõistlikud pidutsemiskohad. Vaadakem kaarti ja küsigem, mille kuradi pärast peab Tallinn-Haapsalu maantee ääres olema 24h peopanemise koht kohas, kus ümberringi on mets, asustust ei ole ja kiirus maanteel on 90 km/h?
Me ei saa muuta inimolemust, kuid saame muuta keskkonda. Nagu ütleb http://www.roadpeace.org/ slogan: "sõidukid on asendatavad, inimesed mitte". Sama kehtib kõige materiaalse kohta.
Ühelt poolt tuleb nõustuda Indrek Sirkiga, et järelevalve on vajalik. Kuid mida oleks siin aidanud järelevalve? Noormees oli politseiga alles eelmisel päeval kohtunud. Kas iga maanteekohviku juures peab olema patrull, kes kontrollib isikute joovet ja valvab, et keegi liiga ulakaks ei muutu?
Kui planeeringuid ja projekte kooskõlastatakse tervisekaitsetalitusega ja päästeametiga, siis politseiga mitte. Hämmastavam on siiski, et alkoholiga äritsemist keelab ja laseb sisuliselt ainult kohalik omavalitsus. Kuigi alkoholi tarbimisel on otsene seos liiklusohtlikkusega, ei ole Eesti Politseil täna midagi öelda alkoholi tarbimise asukoha planeerimise ja müügilubade menetluse kohta. Isegi, kui neid kaasataks menetlusse, siis ei ole olemas seadusepügalat, mis otseselt ja üheselt keelaks maanteel alkoholi müügi ja tarbimise.
Kuniks me juurpõhjustega ei tegele, paneme siis rohkem patrulle välja.. võib-olla kehtestaks ka piirangu 30km/h?

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…