Otse põhisisu juurde

Kas liiklus kasvab või kahaneb?

Maanteeamet avalikustas eelmisel nädalal 2012 aasta liiklusloenduse tulemused, mis andsid kogu maanteevõrgu keskmise liiklussageduse kasvuks 1 auto ööpäevas. Sisuliselt nagu kasvu ei ole. Pressiteates on õigesti märgitud, et liiklussagedus peegeldab majandusseisu. Selle järgi võiks eeldada eelmise aasta majanduskasvuks heal juhul 0,1%.
Allikas: http://qatarcultureclub.blogspot.com
Mobiiltelefon on liikuvuse uurijate jaoks tänuväärne asi. Kataris on kombeks mobiiltelefoni abil autot juhtida, vähemalt selline mulje jääb, kui kohalikke juhte jälgida.
Siiani ei ole loendustulemusi taandatud Eestis elavate inimeste arvule. Kui seda teha, siis tuleb välja, et kuigi absoluutnumbrites liiklus justkui ei kasva, siis suhteliselt kasvab küll. Ja see on igati loogiline, sest kui inimesi on vähem, siis järelejäänutele pakutakse vähem ühistransporti. Kui inimesi on vähem, siis peavad järelejäänud toimetama rohkem. Kui pereisa on Soomes tööl ja teenib perele elatist, siis peab pereema sõidutama lapsed lasteaeda ja kooli. Kui ta just linnas ei ela, siis peab ta seda tegema autoga. Või kolima maalt linna, kus on lihtsam liikuma pääseda. Igasuguste teenuste väljasuretamine maal "efektiivsuse" parandamiseks, ehk kulude vähendamiseks toob kaasa kulude kasvu teises otsas. Kui teenus viiakse inimese juurest ära, siis peab ta sellele ise järgi sõitma. Seda kõike peegeldab ka tõsiasi, et liiklus on küll põhimaanteedel kasvanud pea protsendi jagu, kuid kõrvalmaanteedel kahanenud 3,6% võrra. Kui jällegi absoluutnumbreid vaadata, siis põhimaanteedel on suur liiklus, kõrvalmaateedel kohati liiklust ei olegi. Põhimaanteede suurima liiklusega lõigud on ikka linnade juures ja seal on ka suurimad kasvu numbrid lõiguti, nii suhtelised, kui absoluutsed.
Seega riigi majandus on "korras", aga liikluspildis paistab see, mis inimesi rahulolematuks teeb. Hääletatakse jalgadega ja sõidetakse maalt linna või siis juba välismaale. Surnud ring. Kui ma kunagi soovitasin valitsusel panna seinale liiklussageduse reaalajas jälgimise tabloo, siis täna ma seda nii kindlalt ei soovita. Masujärgselt, kus on alanud inimeste massiline väljavool, ei ole pelgalt maanteede liiklussageduse numbrite järgimine enam nii usaldusväärne ja tervislik majandusolukorrast adekvaatse ülevaate hankimisel. Aga..

Meil on Eestis olemas maailmatasemel possimise ehk mobiilpositsioneerimise oskusteave. Siiani on seda kasutatud vaid üksikute projektide ja planeeringute raames. Aeg oleks võtta see oskusteave kasutusele süstemaatilisena. Possimine võimaldab oluliselt paremini mõista, mis toimub inimeste liikuvuses ja selle asemel, et loendada ja prognoosida autosid, tegeleda inimeste vajadustega strateegilisel tasandil. Possimine ei muuda senist liiklusloendust väärtusetuks, vaid väärtustab seda andes numbritele palju laiema sisu.
Vaja on luua possimise andmete baasil liikuvuse üleriigiline mudel, mida igaaastaselt uuendada ja korreleerida  loendusandmetega.

Kommentaarid

Ain Kendra ütles …
See peaks ju üheselt Rolandi kapsamaa olema?
Raul wips Vibo ütles …
Siis Roland kommenteerib..
Roll ütles …
Sellise infosüsteemi koostamine on tõesti täna päevakorras ja valmis on ka juba tehnilise kirjelduse mustandi mustand.
Momendil on tööpealkirjaks "Eesti inimeste liikumisviiside, liikumise eesmärkide ja sihtkohtade välja selgitamine ning tuleviku liikumiste prognoosimine ja modelleerimine" ja andmed tuleksid eelkõige mobiilpositsioneerimisest, aga samuti teistest andmebaasidest (rahvastikuregister, maksuamet, liiklusloendused jnejnejne).

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…