Otse põhisisu juurde

Kiidame küündimatust

Maikuus toimunud rattamarsruutide kaardistamisse sai ka oma panus antud. Ootan pikisilmi puuduvaid ühendusteid, et ei peaks sõiduteel autodega rinda pistma. Ühte puuduvat paarisajameetritst parasjagu tehakse.
Kadaka teel ehitamisel paarisajameetrine kergliiklusteejupike..
Kui need teejupid omavahel lõpuks ühendatud saavad, siis ei saa keegi enam öelda, et jalgrattaga ei ole võimalik liigelda.
Näiteks valmis Eesti rikkaimas vallas tervelt 2,2km kergliiklusteed, mis piltide järgi meenutab asfaldiga kindlustatud maantee kraavi. Piltidele mahtusid kohalikud vallajuhid, aga ka regionaalminister! Ju siis on projektil regionaalpoliitilist mõõdet. Õnneks oli avamisel ilus ilm ja autod ei pritsinud regionaalministrit märjaks..
Peagi saame aga näha Edgarit lõikamas linti Hiiu-Harku vanale raudteetammile ehitatava kergtee avamisel. Vaevalt siis ministreid näha saab..

Ma olen seda valmivat teed sõitnud ja mõelnud, et kas kergteed peab tõesti projekteerima ja ehitama nagu raudteed?


Kogu projekt on ideevaene lausasfaldist tuulekoridor. Kui kergtee teha ühesuguse kattega 5,5m lai, kas siis mahuvad kõik liiklejad sinna ära? Praktika juba näitab, et ei mahu. Kui puuduvad füüsilised eraldused, siis ukerdavad emad ja lapsed, koerad ja uisutajad kõik suvaliselt ja täidavad neile antud ruumi. Selle kadalilpu läbimiseks pidin seisma jääma, sest rattakella ei kuuldud.
Projektis ei ole üldse arvestatud ristuvate liikumisteede ja radadega. Mitmed kohad, kus täna on aktiivne ristisuunaline liiklus, on jäetud lihtsalt lahendamata. 


Selleks, et linnainimesed saaksid kergliiklustee imega tutvuma tulla, on projekteeritud parklad sõiduautodele Hiiule ja ristumisele Tähetorni tänavaga. Need parklad on isegi hullemad, kui keskmise kaubanduskeskuse parkla. Miks on vaja tohutult alalt sadevett kokku korjata ja kanalisatsiooni juhtida? Siin on ometigi liivpinnas! Kus on haljastus!?


Kuhu lükatakse parklast talvel lumi? Ilmselt kergliiklusteele.


Kas me sellist kergliiklusteed tahtsimegi? Lindi lõikamisel ei ole muidugi üldse oluline, kas tee vastab ka lõpptarbija ootustele. See jutt siin on justkui tagantjärele targutus, aga millal oli meil võimalus projektile kaasa rääkida?

Kõik saab alguse sellest, et lõpptarbija on poliitiku ja ametniku jaoks tüütu putukas. Parem ei räägi, parem ei küsi. Ostame odava projekti, teeme kuidagi ära ja Edgar saab linti lõigata. Muu ei ole oluline. Mul oleks hea meel, kui keegi tõestaks vastupidist!

Kui ma juba sõna võtsin, siis küsin, miks on Ülemiste liiklussõlme ehitusel peaaegu aasta otsa seisnud kergliiklustee jupp, mida inimesed kasutada ei tohi?


Kõige muu juures on siin vaja vaid tühine töö teha, täita ja tihendada peenrad ning paigaldada tunnelisse vihmaveerennid/restid ja teekate.



Kohutav mutikäik. Mitte millegagi ei oska põhjendada sellist inimvaenulikkust. 

Jällegi tuleb tunnistada, et suure liiklussõlme ehitus on omaette eesmärk. Tellija tellib, töövõtja ehitab. Kas lõpptarbijale väärtust luuakse, on teisejärguline.

Kommentaarid

Heins ütles …
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Heins ütles …
Hiiu Harku kergliiklustee ristumistele peaks tulema nii teekattemärgistus kui liiklusmärgid. Sellega olen nõus, et mõlemale poole oleks ristuvale teele võinud teha asfaldist mahasõidu. Aga tegu on ikkagi veel pooliku objektiga (võibolla veel tehakse, kuigi kahtlen).
Sama ka Ülemiste osas. Kuna tegu on ehitusobjektidga siis pole see ka liikluseks veel avatud.

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…