Otse põhisisu juurde

Lugusid Õnne tänavalt

Võtsin ette telefoni puhastuse ja piltide sorteerimise. Selgus, et mul on palju pilte sellisest nähtusest, nagu Laki tänav Tallinna linnas. Rambolli kontor asub niinimetatud Laki tänava läbimurde ja Tammsaare tee ristmikul, teate küll see oranž mitte-eriti-ilus-plastikkattega-plekkmaja.
Õnne 34
Omamoodi ilu on aga ka sellel Laki tänaval, kus paikneb väga palju ettevõtteid ja töökohti. Täiesti eraldi võiks kirjutada sellest Laki tänava läbimurdest ja tohutust ristmikust. Sõltumata sellest, kas ma ületan seda ristmikku autoga, jalgrattaga või jalgsi, jääb mulle projekteerija mõte müstikaks. Sõidurajad ja pöördekoridorid on siin projekteeritud tankidele, enamus ruumist on raiskamine (jälgi markeeringuid!). Foorid on siin niivõrd üle optimeeritud, et kui sa eelmise tsükli ajal induktsioonanduri peale ei sõitnud, siis järgmise tsükli ajal sul pole lootustki rohelist tuld näha. Ja mida esmakordsed ristmiku kasutajad ei tea - induktsioonandurid on teisel pool stoppjoont, ehk kui sa stoppjoone taha seisma jääd, siis jäädki sinna rohelist tuld ootama! Kasvõi terve päev! Igapäevased kasutajad on fooride filosoofia endale selgeks teinud, sõidavad üle stoppjoone ja sõidavad punasega. Ma olen ammu mõelnud, et kui politsei peaks tulema sellele ristmikule "korda looma", siis ma saadaks nad transpordiametit trahvima. Kui linn paigaldab ristmikele valvekaameraid, siis siia võiks panna ka veebikaamera ja riputada selle mõnele koomiksilehele üles.
Pilt on tehtud puhkepäeval. Jälgisin kohvipausi ajal diagonaalis läbi tankla liikuvaid jalakäijaid.
Jalakäijana ma sellel ristmikul foore enam ei järgi. Ühel hetkel tekkis selline tunne, nagu oleks piilukaameras. Keegi teeb inimeste kannatustega katseid. Kahju on lastega emadest, kes ei taha anda halba eeskuju ja kannatlikult äärekivil seisavad.

Ristmikul on sagedasti ka selliseid olukordi, kus autojuht hindab liikluskorraldust valesti ja sõidab vastassuunavööndisse. Kui need oleks üksikjuhtumid, siis võiks ju öelda, et leidub ikka igasuguseid, kellele load on antud. Pigem on tegu siiski liiklejatele arusaamatu liikluskorraldusega. Enne ristmikku peaks ehitama peatumiseks tasku, kuhu paigaldada infotabloo koos ristmiku kasutusjuhendiga.
Golfi juht oli sunnitud tagurdama, et lasta läbi rohelise tulega vasakpööret sooritavat  kaubikut.

Pilt on tehtud läbi vihmase akna, aga näha on rohelist tuld ootav valge auto, millest must mersu  pidi vasakult ehk samuti vastassuuna kaudu mööduma :)
Ristmiku kõrval paikneb kindlustusfirma, kus saab lahendada liikluses tekkinud mured. Ja nagu näha pildilt, vahel sajab meil ka taevast kirveid!
Selles kohas, kus laiaks ehitatud tänav ühendub vana ja kitsa Laki tänavaga, oli ARKi eksaminaatoritel kombeks tulevasi autojuhte eksamil läbi kukutada. Kui juhtumisi autokooli õpetaja ei olnud seda konkreetset kohta õpilasele tutvustanud, siis enamus sõitis siin täiega vastassuunavööndisse ja põrus. Äärmiselt inetu eksamineerijate poolt, aga mitte vähem inetum autorite poolt, kes sellise olukorra üldse tekitasid.
Kuna ka täiesti legaalsed autojuhid igapäevaselt samasse lõksu sattusid, ehitati liikluskorralduse selgitamiseks samasse kohta 2009 aasta veebruaris omapärane torupiiretest eraldussaar.

Eelneval kahel pildil on ka näha, kuidas jalgteed lihtsalt lõpevad ära. Tõsi küll, paremat kätt on lõiguti jalgteed, kuid kasutusel parklana. Edasi liikudes on siin tööpäeviti võimalik laveerida autode ja porilompide vahel. Puhkepäevadel on siin ainult lombid ja tuul.
Laki tänaval ei liigu ühistransporti, see tänava lõik jääb kahe suurema tänava vahele, kus liiguvad bussid. Tegemist on tüüpilise Tallinna äritänava kvaliteediga kesklinnast väljaspool, kus tänavaruumis ei ole uuendusi tehtud peale raamatutrükikoja ehitamist 1985 aastal. Huvitav, et see ei sega kõiki neid ettevõtteid siin tegutsemast...
Linnaisadel paistab raha küll olema, kui lollitatakse inimesi tasuta ühistranspordi tasulise küsitlusega. Samal ajal on linna avalik ruum nagu kloaak.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…