Meil siin kontori juures on üks tore tänav ja sellel veel toredam ristmik. Pea alati, kui käin kohvi võtmas, saab ennast lõbustada Tallinna liiklejate tegevusega. Oma osa sellel on muidugi ka liikluslahendusel, mille on kavandanud tubli konkurent K-Projekt (k nagu kommunaal-käsk-kesk-kohuke?).Läbi märja akna sain pildile sellise situatsiooni, kus autod oleks teineteisest justkui läbi sõitnud. Tegelikkuses oli nii, et see heledam auto, lähenedes ristmikule, ei saanud aru, mis toimub ja arvas, et ta peab üle topelt-pideva joone reastuma vasakpoolsele rajale vasakpöörde sooritamiseks. Laki tänavalt sooritas vasakpöörde must Mercedes, kes siis olukorra sunnil möödus heledast autost vasakult.
"Suvetuuri" tagantjäreletargutuse esimene episood tuleb Tartust, turbo-ringristmike pealinnast. Eesti esimene turboringi tunnustega ring on Anne ristmik Sõpruse viadukti otsas. Suhteliselt viimasel minutil enne ehitushanget tõmmati foorristmiku plaanile pidurit ja hästi tehti. Tänaseks teame, et ristmik toimib suuremate probleemideta. Ehk on see andnud julgust kavandada ikka rohkem turbo ja muidu ringe!? Üheks põhjuseks on kindlasti ka projekteerijate ja tellijate koolitamine ning vähemalt inseneride parem arusaamine turboringi eelistest (vähem konflikte, suurem ohutus ja läbilaskvus). Tüüpiline turboring, https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout Tartu on kuulus ka selle poolest, et pulmarongid tavatsevad tiirutada nn Lõunakeskuse ehk Riia ringristmikul ja sellega teisi liiklejaid pealtvaatajaks sundida. Traditsioonilise ringristmiku eripära ongi see, et võib jäädagi ringlema, kui aja ja bensiiniga midagi paremat teha ei ole. Kuigi see ei ole eesmärk omaette, on turborin
Kommentaarid
Postita kommentaar
Aitähh selle ilusa ja magusa kommi eest!