Otse põhisisu juurde

Kaine mõistus ja muid tähelepanekuid

Mootorratturid jagunevad teatavasti kahte liiki: need, kes on kukkunud ja need, kes veel ei ole kukkunud. Olen nüüd siis ka kukkujate klubi liige. Sõitsime reedel Paldiski maanteel linna suunas ja teisel rajal, kui peale loomaaeda oli asfalteeritud eraldusribal üks kirsipunane auto. Sellest tuias välja selgelt ebakaines olekus tüüp, kes autode vahelt paremale tee servale liikus ja seal hääletama hakkas. Tont teab, mis sellel idioodil mureks oli, igatahes korraldas ta paraja segaduse. Minu viga, et jälgisin rohkem seda tüüpi, kui seda, mis vahetult minu ees toimus. Kuna üks Tallinki takso arvas, et peab selle tüübi käeviipe peale kindlasti seisma jääma, järgnes lumepalliefekt ja minu ees olev "roheline" pani piduri plokki. Ega minulgi palju rohkem üle jäänud. Kõik käis sekundi murdosa jooksul ja järgmisel hetkel oli esiratas blokeerunud ja mina vasemal küljel maas. Esimene mõte oli kõrvale hüpata, et tagant keegi mulle otsa ei sõida. Õnneks oli tagant lähenenud vaid üks auto, see sai pidama. Ratas suri ise välja, tõstsin üles ja veeretasin tee serva. Bilanss on siis selline, et ära sai rihitud lisatule korpus, tuuleklaas, laibakas. Tänu laibakale jäi suurem kahju ära. Kui olin tee servas olukorra üle mõõtnud, tundsin, et parema käe küünarliiges oli natuke valus. Ilmselt oli kramplikust pidurdamisest käsi väänata saanud. Tänaseks on see unustatud.
Õhtul vaatasin ka Päevalehte, mida me enne sõitma minekut kuskilt ei leidnud. Horoskoop teatas, et Kui puutud kokku ootamatu olukorraga säilita kaine mõistus. Oleks ma seda enne lugenud, ei oleks see ilmselt ikka aidanud. Need asjad juhtuvad, sest maailm on idioote täis ja neid kõiki puu külge siduda ei ole võimalik.
Laupäeval tegin väikese rattatrenni, ilma mootorita. Tegin huvitavaid tähelepanekuid. Näiteks on Saku vallas Saku rabametsa terviserada, mis on tõsine ekstreemrada.


Pole paha, eksole! Kui kepikõndi tegema lähete, siis pange ikka säärikud jalga.
Mina keerasin sellelt ekstreemterviserajalt kõrvale ja jõudsin huvitavale sillale, mille kohta tahaks rohkemgi teada saada. Eestis on lubjakivi vanematel aegadel kasutatud võlvsildade ehitamiseks ja neid on ka tänaseni säilinud. Küll aga ei tea väga palju uuema aja sildu, mille sambad oleks püstloodis laotud lubjakivist. Siin selline näide.


Üllatavalt heas korras. Raudbetoonist talad ja ühest servast puuduvad piirded viitavad sellele, et sild on ehitatud okupatsiooni perioodil.. igatahes on oskuslikult valitud kihist ja õigesti murtud lubjakivi tugev ja vastupidav materjal. Respekt.
Õnneks on see sild ka Kajamaa külas avalikul maal, kuigi kohe peale silda jätkub eramaa. Nii hästi ei ole läinud selle Jõgisoo külas, millele nurjatud eraomanikud sõita ei luba.

Tegemist on kahetsusväärse omandireformi praagiga, mille eest oleme tänu võlgu lollidele omavalitsejatele. Jõgisoo külas on ainus võimalus Keila jõge ületada mööda Pärnu maanteed, mis teadagi on põhimaantee. See tähendab, et kui ka kohalik külamees tahab jõuda teiselepoole jõge naabrimehele külla, peab ta kasutama põhimaanteed, sest külatee on kinni pandud. Kahju, et selline ressurss seisab kasutult..

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…