Otse põhisisu juurde

Parkimine Tallinnas ja Ühisteenijad

Mind on alati häirinud need, kes ei suvatse parkimisel lähtuda reeglitest, pargivad tänavaid kinni ja rikuvad haljasalasid. Parkimise piiramine ja korraldamine on vägagi vajalik, mida tihedam on asustus, seda rohkem tuleb selle teemaga ka vaeva näha. Tallinnas tegeleb sellega Transpordiamet, Munitsipaalpolitsei ja halduslepingute alusel ka mitmed ettevõtted. Võite juba aimata, et kirjutan sellest siin põhjusega - nimelt teisaldati minu auto 08.07.2009 Moby kontserdi ajal Russalka juurest. Olen veendunud, et teisaldamine toimus põhjuseta, kuivõrd taotluse väärteo menetluse lõpetamiseks alles esitasin ja otsus tuleb kunagi augustis, jätan selle kommenteerimise hilisemaks.
Praegu tahan juhtida tähelepanu kahele nüansile, mis minu arvates on autojuhtide suhtes ülekohtused ja ebamõistlikud. Kahjuks lepib enamus Transpordiameti ohvritest olukorraga ja väldib "toredate inimestega" ülemäärast suhtlemist.
Sõltumata sellest, kas teie auto teisaldati põhjusega või põhjuseta, on teil õigus mõistlikule ja inimlikule kohtlemisele. Seda teil ei ole loota, kui lähete oma autole järele "lähimasse parklasse", mida haldab AS Ühisteenused.
Küsimusele, millise seaduse ja millise paragrahvi alusel nõutakse minult kolmanda isiku poolt tellitud teenuse osutamise eest kohapeal maksmist, ei osata teile vastata. Muidugi ei osata, sest sellist paragrahvi ei ole olemas. Olete aga sundseisus, sest autot teile enne kätte ei anta, kui olete kohapeal sulas või kaardiga raha maksnud. Kui teil sularaha või pangakaarti käepärast ei ole, siis ei maksa autole järgi minna. Ka pangakaardi olemasolu ei pruugi teid alati päästa, sest tehnika oskab ikka alt vedada, eriti kui tuukri tänav oma nime õigustab ja kõik kesklinna kaablid osutuvad merekaabliteks. Igal juhul ei ole selline nõue õiglane, ammugi mitte seaduspärane. Agarad Ühisteenijad tõlgendavad siinkohal oma suva järgi Liiklusseaduse § 202 lõikes 4 sätestatut: Sõiduk tagastatakse omanikule või tema volitatud isikule viivitamatult pärast sõiduki teisaldamise ja hoidmise kulude tasumist. Mida teie siit välja loete?
Teine nüanss on aga sootuks tõsisem. Kui tasute teisaldamise ja hoiuteenuse eest, siis tuleb teil allkirjastada "Sõiduki vastuvõtu ja tagastamise akt".

Selle akti vormi peal on rasvaselt kirjutatud "Sõiduki seisukorra kohta pretensioone ei ole." Kui ma leidsin vaatluste tulemusena, et minu autole on tekkinud esitiibadele kriimustused ja ma tahan aktile need ära märkida, pakuti mulle valget A4 paberit: "Kirjutage Transpordiametile!". Tore küll, aga Liiklusseaduse § 202 lõige 5 ütleb üsna üheselt ja ka loogiliselt, et sõiduki teisaldamisel või hoidmisel sõidukile tekitatud vigastuste eest vastutab sõiduki teisaldanud või seda hoidnud ettevõtja. Kahjuks enamus inimesi ei vaevu süvenema ning kirjutab lahkesti aktile alla, välistades sellega võimaluse esitada nõuet ebakvaliteetse teenuse osutamise eest. Tark ei torma!
Selleks, et õigus jalule seada, tuleb teid ühisteenija suhtes jõudu rakendada ja akt enda kätte saada. Kriipsutage see rasvases kirjas tekst läbi ja kirjutage kõik tuvastatud faktid otse aktile. Muuseas, Liiklusseaduses on eelpool mainitud paragrahvi kolmandas lõikes kenasti kirjas ka aktile esitatavad nõuded!
Kui teie auto on teisaldatud, siis ärge mingil juhul tormake. Võtke rahulikult aega ja nõudke selgitusi. Peagi näete, et need ametnikud, kes on sinna putkadesse istuma pandud, ei jaga üldse matsu - nad tegelevad rutiiniga ja neid ei huvita, kas teil on õigus või mitte.
Elu on mulle jälle ühe huvitava kogemuse andnud. Elagu linnaviletsus ja ühisteenijad!

Tegelikult ei tahtnud ma tol päeval üldse autoga summerdama minna, plaan oli minna mootorrattaga, aga vihm keeras selle plaani kihva. Ühistranspordist sellistel kellaaegadel ei ole paraku mingit abi ja öösel 25 km läbi linna vantsida ei ole ka just mõistlik, kui järgmisel päeval vaja tööle minna. Takso? sellest teemast me veel kirjutame..

Kommentaarid

nipi ütles …
Moby kontserdi ajal teisaldati hoolega. Mitu autot teisaldati aga Madonna kontserdi ajal? Kas siis oli olukord sedavõrd palju rahulikum ja ei seganud liiklust?

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…