Otse põhisisu juurde

Head Vabariiki!

Barbi Bilbre paiskab Ekspressis õhku mitmeid küsimusi, muuhulgas: "Miks Tallinn ja lähivallad ei suuda teha koostööd kõige elementaarsemates valdkondades, nagu keskkond, transport ja ohutus?"
Siinkohal on paslik meenutada paari kokkupuudet omavalitsusjuhtidega ajajärgust, mida võiks nimetada kui minu rännakut riigiametniku argiellu.
Peale ühte nõupidamist, mille teemaks oli ühistranspordi ümberkorraldamine ja ühistranspordile juurdepääsu loomine Tallinna linna piiril seoses mitme omavalitsuse kehtestatud planeeringute tagajärgedega (loe: taandarendustegevuse ohjamisega), jätkasime ühe Tallinnast mitte kaugel paikneva omavalitsuse abilinnapeaga teemat. Ta nentis, et neil on küll raha, et ehitada linna serva maantee alt läbi jalakäijate tunnel, kuid on ka dilemma - seda tunnelit hakkavad ju kasutama ka naaberomavalitsuse inimesed. Naaberomavalitsuses paraku on võimul teine erakond ja edasi mõelge ise.
Teine lugu on sellest, kuidas me koos projekteerijaga käisime Väo-Maardu projekti Eesti kõige paljurahvuslisemas linnas tutvustamas. See on vist Eestis ainus linn, mille linnapeal on kolm kõrgemat haridust ja seda saavad teada kõik, kes julgevad istuda, kui linnapea siseneb. Eesti keelt ei ole talle keegi selgeks suutnud teha, kuigi selle linna kodulehelt alla laetavast tseeveest saate teada midagi muud. Mina istusin ja sain hiljem teada, kes see dressides tolvan oli. Igatahes ei lasknud ma ennast ühest slaavi keeles räuskavast persevestist häirida ja rääkisin ümber laua istunud ametnikele, et projektiga on kavandatud muuseas ka jalakäijate tunnelid ja sillad, mis oluliselt parandavad jalakäijate ja ka teiste kergliiklejate ohutust. Muuhulgas viitasin ka sellele, et vaid kaks nädalat varem oli üks naisterahvas Harjumaa pikimal ülekäigurajal surma saanud. Selle peale reageeris naissoost linnainsener: "Heh, see oli ju Tallinna inimene!".

Kahtlemata on kesikute "haldusreformi" plaan läbinähtav. Selle ümber toimuv palagan ei näita kedagi neist paremana.
Püüan vastata Barbi küsimusele.
Esiteks, meie rahvaarv ja veelgi enam kodanikkonna arv lihtsalt ei võimalda valida kõikidesse omavalitsustesse ja riigaparaatidesse terve mõistusega inimesi. Ehk, .. loe teist vastust.
Teiseks, meil on liiga palju piire. Ehk, .. loe esimest vastust.
Kolmandaks, riik on andnud lollidele liiga palju üle jõu käivaid kohustusi ja on seeläbi ise ka loll.
Vabariigi aastapäevaks soovin ikka seda, mida ma ka varem olen soovinud - haldusreformi. Poliitikavaba, mõistusel ja kaalutlusel põhinevat haldusreformi. Kvaliteedile, mitte odavusele suunatud haldusreformi. Soovin võimatut?

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kurgihooaja kogutud mõtted Reidi tee-maal

Inimestel ei ole muud teha, kui teed projekteerida. Teevad käest kinni Balti ketti ümber laevahuku monumendi. Kirjutavad artikleid ja nõuavad linnaruumi. Kuidas ikkagi on nii, et üks firma teeb 25% Tallinna detailplaneeringutest ja no teedeprojektidest vist 175%? Arutelule aetakse hoogu sisse sotsiaalrahastusega ja mina ka kade ei ole.
Kõik nagu oleks juba sõna võtnud, ainult siin toanurgas on piinlik vaikus. Paar mõtet ma siiski leidsin, olgu need korrastatud ja monoloogi korras arhiveeritud, sest lahkarvamusfestival ja mokalaat jäävad minust kaugele.
Monument võsas Üks põhilisi aruteluteemasid Reidi tänava (mitte enam tee!) puhul on olnud jalakäijate juurdepääs Russalkale Kadrioru pargi suunalt. Need 13 rada on tõesti küsitava väärtusega, nagu kogu muudki projekti nüansid. Selle monumendiga on hoopis teine mure, ta on võssa kasvanud. Ajapaiga vanadelt piltidelt paistab monumendi ümbrus lagedam, kui praegu. Õigupoolest ei olegi monument autos istuvate viimsilaste jaoks eriti nähtav,…

Puhkuse pildid 2015

Sai pisut klõpsutatud, nüüd on sillapildid sõkaldest eraldatud.
Esimesena jäi pildile Mustvee sild, mida ehitajad parasjagu viimistlesid.

 Tegemist on täiesti uue integraalse sillaga. Konsoolsed kaldaavad mahutavad kallasrada.

Silla tekiplaat on õnnestunud kuju ja mõõtmetega. Sambad on ebaproportsionaalselt jämedad ja jäigad. Kaks posti on ka üleliigsed.



Järgmine "veretu jahi" saak Alatskivilt. Kuniks Maanteeamet vaidleb asjaosalistega, peavad inimesed liikuma maantee servas. Vaielda võite ka kümme aastat, ühe kuuga oleks kasvõi truubi toru võinud siia panna. Keevitage kasvõi torupiiretest!







Vahelduseks paadisild Annimatsilt. Ajatu.
Tarvastus on rohkem kui üks sild, millel üleliia palju praktilist väärtust ei paista olema. Kuniks püsivad, on ju kena vaadata ja pildistada ka läbivajunud silda.



Viljandi rippsilda on keeruline kaadrisse püüda, lossimäed on metsa kasvanud.
Raplas on ühed Eesti toekaimad sillad. vana võlvsild sai hiljuti endale raudbetoonist tugevduse, mida silla …

Under Al Reem bridges

Al Reem Island is a new development area east of Abu Dhabi Island where most of the infrastructure and roads are in place since 2012. Many of the buildings are growing here and there already shaping the silhouette of the new highrise city.
Having lived around for more than a year I have many times thought to take a hike under Al Reem bridges. Now there were some compellling reasons to do so including the perfect weather.
The master plan of the northern part of the island (also known as Al Shams) has several channels bridged by the main road network.


There are countless of bridges ready for action. It is still a good chance to meet some desert foxes roaming around during late evenings.
The idea of the master plan is to separate people from cars. Even with the best transit system in place the highrise city will generate a lot of car traffic even more in a place where temperature can reach 50 celsius. So for those who don't like cars there is a good opportunity to walk or cycle alon…